objavio:
20. Veljače 2018.

Orbea Alma M30-Eagle 2018.

Orbea Alma M30-Eagle 2018.
17.499,00 kuna
5 fotografija

Provesti vikend na testnom biciklu može biti zabavno, ali nakon početnog upoznavanja s biciklom na stazi najčešće nedostaje vremena za potpuno uživanje i opuštanje.

Iz tog razloga posebno volimo hard testove jer to znači da će se bicikl duže vrijeme nalaziti u redakciji i biti raspoloživ za vožnje. To ujedno znači da ćemo s vremenom otkriti svaki plus i minus predmetnog bicikla, u ovom slučaju to je Orbea Alma M30-Eagle.

Dio naziva (M30-Eagle) bi više odgovarao kakvom borbenom avionu, ali to je 'samo' oznaka za Sramovu 12-stupanjsku grupu tj. stražnji mjenjač jer izgleda da Sram više ne vjeruje u prednje mjenjače. GX Eagle, kojeg nalazimo na Almi 'spuštena' je tehnologija s jačih modela XX1 i X01 Eagle, pa ju sada možemo naći i na biciklima cjenovnog razreda ove Orbee, a to je 17.499,00 kuna. 

No, bio bi red da prvo pristojno predstavimo bicikl. Radi se o početnom karbonskom hardtailu tvrtke, kojoj su temelje postavili braća Orbea još u 19. Stoljeću u Španjolskoj, a bicikle su nakon oružja, počeli raditi 1930. godine. Dakle, iskustva im definitivno ne manjka. Almu ćemo tek precizno izvagati, a za sada znamo da ima nešto više od 10 kilograma zahvaljujući Monocoque okviru, nedostatku pogonskih zupčanika (samo jedan) i prednjeg mjenjača te još ponekog komada opreme poput Shimanovih MT500 hidrauličnih kočnica ili Mach1 Traxx kotača. 

Iako mu slijedi mnogo kilometara u raznim rukama bicikl je već posjetio Medvednicu i Sljeme nekoliko puta od kada smo ga zaprimili prije nekoliko tjedana, pa se već stvorilo neko mišljenje o njegovom 'karakteru'. Jedan od zajedničkih dojmova svih koji su ga vozili je iznimna krutost, koja iznenađuje i nakon odrađenog duljeg perioda uhodavanja. Ukupan dojam lakoće prati poskakivanje stražnjeg kraja, kojeg treba ukrotiti i traži navikavanje tj. prilagodbu stila vožnje, a svojstvo je vrhunskih natjecateljskih bicikala s vrlo krutim okvirima. U krajnjem slučaju stvar možemo riješiti širom gumom i manjim tlakom, ali bismo ipak htjeli zadržati izvorne postavke za vrijeme hard testa. Pokazalo se da je raspon 12-stupanjskog GX Eagla dovoljan za okušati se u kakvom XC maratonu, a čini nam se da će biti idealan za napredne rekreativce koji pretendiraju posjetiti poneku vikend utrku. 

Prvi dojmovi su da bicikl ima sve što treba vikend trkaču bez potrebe da se bilo što nadograđuje. Cijena nije mala, ali zato očekujemo još mnogo toga od njega. Čeka ga još dosta izazova do konačnog suda, a kako će izdržati torture i sve na putu pročitajte uskoro. Za sada znamo da nas čeka dosta posla kako bismo ga ukrotili. 


Photo: Biker

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Orbea Alma M30-Eagle 2018.
Brend: Abus
Cijena: 17.499,00 kuna
Okvir: Orbea Alma Carbon OMP 2018 Boost Press Fit Taper DCR
Prednja vilica: RockShox Reba RL 100 Air QR15x110 Boost
Stražnji amortizer: -
Kočnice: Shimano MT500 hidr.
Prednji mjenjač: -
Zadnji mjenjač: SRAM GX Eagle 12 st.
Ručice mjenjača: SRAM GX Eagle
Pogon: SRAM Stylo Eagle Boost 34t
Sjedalo: Selle Royal Seta Sport
Gume: Maxxis Ikon 2.20
Obruči: Mach1 Traxx 21c

Geometrija

Kut vilice (A): 69
Međuosovinski razmak (B): 1073
Dužina cijevi sjedala (C): 400
Kut cijevi sjedala (D): 73,5
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 557
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 436
Veličina bicikla: 18