objavio:
17. Siječnja 2018.

Specialized Epic Comp 29 2018 - Hard test

Specialized Epic Comp 29 2018 - Hard test
22.499,00 kuna
4 fotografija

Specializedov proslavljeni trkač Epic Comp provesti će neko vrijeme u redakciji Bikera kako bismo mu kroz mnoge vožnje mogli vidjeti ‘krvnu sliku’ i prenijeti dojmove kroz zabilježbe i komentare s brdskih staza koje će proći. 

Da budemo malo precizniji novi Epic već je neko vrijeme kod nas i prvi dojmovi su tu, pa ih možete pronaći u ovom uvodnom dijelu hard testa, koji će se protegnuti kroz nekoliko idućih brojeva tiskanog izdanja Biker magazina, ali i na našem webu.

Za neupućene u hijerarhiju modela radi se o ulaznom, aluminijskom Epicu s Comp paketom opreme cijene 22.499,00 kuna. U tom iznosu, osim činjenice da se radi o jednom od najtrofejnijih XC bicikala, dolazi nova Smartweld tehnologija spajanja cijevi okvira, redizajniran je Mini-Brain na suspenziji, dorađena geometrija i još poneka sitnica koju ćemo predstaviti. Ovaj Epic je u skladu s trendovima, pa nudi jedan pogonski zupčanik i Sramove GX komponente s 11 stupnjeva prijenosa. Sami pogon dolazi iz Race Face kataloga, a vrijeme će pokazati da li je dorastao naprezanjima koja ćemo mu priuštiti.

Vratimo se na kratko novom sistemu spajanja cijevi okvira (D’Aluisio Smartweld), kojim se, kako kažu Specializedovi inženjeri, a među njima je i znameniti D’Aluisio, postiže veća krutost i manja masa. U tom procesu spojevi između npr. headtubea i gornje i donje cijevi ne vare se direktno na headtube već je headtube oblikovan hidro formingom i pripremljen s dvije ‘kupole’ na koje savršeno dosjedaju cijevi okvira. Na taj način spojevi su odmaknuti nekoliko centimetara na mjesto pod manjim opterećenjem. Tehnologija je posuđena iz cestovnog segmenta, a ti isti inženjeri tvrde da je to veliki skok naprijed u proizvodnji aluminijskih okvira, svakako jedan korak bliže onim karbonskim.

To ćemo tek sa sigurnošću utvrditi, ali dojmovi prvih vožnji se donekle poklapaju s ovim navodima jer bicikl je vrlo krut i upravljiv. Ne možemo reći da je na nivou dobrog karbona, ali svakako među najboljim aluminijskim konstrukcijama. Nova geometrija je dodatni plus. Otvoreniji kut od 69.5° na tehničkim dijelovima i spustevima daje osjećaj da smo na kakvom trailu, a ne XC biciklu. Osjeti se napredak u mirnoći na većim neravninama, a oduševljava i upravljivost. Razlog možda leži u kraćoj luli zbog koje imamo direktniji odnos s prednjim kotačem. ‘Brain’ koji upravlja amortizerom propuštanjem ulja iz spremnika je preseljen iza stražnje osovine gdje će nesmetano sam odlučivati kada treba zatvarati i otvarati stražnju suspenziju. S obzirom da bicikl nije namijenjen početnicima ne možemo mu pripisati niti smanjeni raspon prijenosnih omjera s obzirom na ‘samo’ 11 stupnjeva Sram GX mjenjača. U praksi se pokazalo više nego dovoljno za svaki tip staze koji smo do sada prošli.

Pred nama je evidentna evolucija osnovnog Epic-a. Treba prijeći još mnogo kilometara kako bismo ga poznali ‘u dušu’ i mogli reći da znamo sve o njemu i što je bolje u praksi. Do tada će proći kroz nekoliko ruku i upoznati brdske staze diljem Hrvatske. Stoga ćemo se za sada suzdržati od bilo kakvih zaključaka dok ne dođe vrijeme za to.

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Specialized Epic Comp 29 2018 - Hard test
Brend: Specialized
Cijena: 22.499,00 kuna
Okvir: Specialized M5 Alu, D Aluisio Smartweld
Prednja vilica: RockShox Reba RL 29, Solo Air, 110x15mm,100mm,42mm offset
Stražnji amortizer: Fox/Specialized (MiniBrain), Autosag
Kočnice: SRAM Level TL, 180/160mm
Prednji mjenjač: -
Zadnji mjenjač: SRAM GX 11 st
Ručice mjenjača: SRAM GX
Pogon: Race Face Aeffect
Sjedalo: Body Geometry Phenom Comp, 143mm
Gume: Specialized Fast Trak, Gripton, 29x2.1/2.3
Obruči: Roval Control 29
Glavčine (nabe): Specialized 15x110/12x148

Geometrija

Kut vilice (A): 69,5
Međuosovinski razmak (B): 1125
Dužina cijevi sjedala (C): 400
Kut cijevi sjedala (D): 74,75
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 597
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 438,7
Veličina bicikla: M