objavio:
01. Svibnja 2018.

Specialized Epic Comp 29 2018 - Hard test

Specialized Epic Comp 29 2018 - Hard test
22.499,00 kuna
5 fotografija

Nakon nekoliko mjeseci provedenih na hard testu vrijeme je da sumiramo dojmove i napišemo koju o novom Epicu.

Da podsjetimo, radi se o aluminijskom Epicu s početka hijerarhije sa Smartweld tehnologijom spajanja cijevi okvira,  redizajniranim Mini-Brainom, koji upravlja suspenzijom te 11-stupanjskom Sram GX mehanikom i Reba vilicom iz RockShoxa. Već smo obradili specifikacije u prošlom broju, pa ih nećemo detaljno navoditi. Možemo samo ispraviti dio koji se odnosi na gume jer smo odlučili zamjeniti serijske ( Specialized Fast Track) nakon nekoliko vožnji modelom Maxxis Forekaster.

Trenutni vremenski uvjeti i niske temperature jednostavno nisu išle na ruku serijskim gumama, pa smo nakon nekoliko vožnji i uzastopnih nesigurnosti uz gubitak trakcije posegnuli za Maxxisovim pojačanjem u dimenziji 29x2.35 inča. Zamjena se pokazala potpuno opravdanom. Mokre i blatne staze odjednom su postale domaći teren, a nemoguće situacije i nesigurnost se smanjile na minimum. Na tvrdim podlogama Fast Track se pokazao kao dobra guma, ali pravi zimski uvjeti ipak traže nešto agresivniju ripnu.  

Epic Comp je prošao raspon staza od dalmatinskih kamenjara, istarskog makadama, do sljemenskih brdskih staza i podjednako toliko asfaltiranih cesta. Nakon dobre kilometraže sigurni smo da se radi o odličnom biciklu. Kao prvo nismo imali nikakvu situaciju s mehanikom ili bilo kakvim drugim dijelom koji bi otkazao poslušnost, a nije da smo ga štedili. Suspenzije su tražile ponešto podešavanja s obzirom da je bicikl često mijenjao vozača, ali s Autosag funkcijom to ide vrlo jednostavno. Novi Mini-Brain radi barem jednako dobro kao i prethodnik. Zatvara amortizer kada snažno gazimo pedale, a dovoljno brzo otvara kada naletimo na rupu ili veće neravnine.  

Što se tiče krutosti okvira mišljenja smo da je Epic vrlo blizu idealu kojeg aluminij može dostići. Nismo osjetili specifična uvijanja pogonskog dijela ili nekog drugog dijela okvira, ali sama činjenica da bicikl nije neudoban i da je prilično ‘miran’ na neravninama govori nam da ‘radi’ i da se po efikasnosti ne može mjeriti sa vrhunskim karbonskim. Naravno, krajnja krutost nosi i niz problema, koji se manje iskusnima nikako ne bi svidjeli, a utječe i na stil vožnje. Zato možemo zaključiti da okvir Epic Comp 29 predstavlja optimum cijene/krutosti/udobnosti, a za znatno bolje treba duboko zavući ruku u džep.

Pohvaliti bez razmišljanja možemo geometriju. Otvoreniji kut svakako pozdravljamo jer nam širi raspon staza i približava trail-u kojeg preferiramo, pa s većom mirnoćom i sigurnošću poniremo na nizbrdicama. Upravljivost je na nivou zadatka, a zasluge pripisujemo i kratkoj luli koja smanjuje utjecaj ‘posrednika’ na prednjem kotaču. Pedaliranje na Epicu dolazi do izražaja kada treba sprintati i tu Epic briljira, a  utjecaj svakako ima i pogodan kut cijevi sjedala.

Tu dolazimo do prijenosnih omjera i ‘samo’ 11 stupnjeva prijenosa. Nama se pokazalo itekako dovoljno bez želje za dodatnim rasponom ili finijom podjelom omjera. Početnicima bi to donekle moglo zasmetati barem dok ne steknu kondiciju i naviku 11 stupanjskog mijenjača. Sram GX radi bez zamjerki i djeluje dosta robusno kada ga se optereti.

Zaključak

Na kraju zaključujemo kako se radi biciklu s velikim potencijalom u serijskoj opremi. Iako se radi o ulaznom modelu nekome će biti ‘kraj svijeta’ bez potrebe da se razmišlja o nadogradnji. I nama se pokazao kao odlično rješenje za vikend ture i jurcanje zahtjevnim terenima, a bez problema će biti konkurentan na rekreativnim utrkama. Epic ostavlja odličan dojam i ima našu bezrezervnu preporuku.

Photo: Biker

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Specialized Epic Comp 29 2018 - Hard test
Brend: Specialized
Cijena: 22.499,00 kuna
Okvir: Specialized M5 Alu, D Aluisio Smartweld
Prednja vilica: RockShox Reba RL 29, Solo Air, 110x15mm,100mm,42mm offset
Stražnji amortizer: Fox/Specialized (MiniBrain), Autosag
Kočnice: SRAM Level TL, 180/160mm
Prednji mjenjač: -
Zadnji mjenjač: SRAM GX 11 st
Ručice mjenjača: SRAM GX
Pogon: Race Face Aeffect
Sjedalo: Body Geometry Phenom Comp, 143mm
Gume: Specialized Fast Trak, Gripton, 29x2.1/2.3
Obruči: Roval Control 29
Glavčine (nabe): Specialized 15x110/12x148

Geometrija

Kut vilice (A): 69,5
Međuosovinski razmak (B): 1125
Dužina cijevi sjedala (C): 400
Kut cijevi sjedala (D): 74,75
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 597
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 438,7
Veličina bicikla: M