www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
01. Rujna 2020.

3T Strada Due TEAM FORCE - aero bike

3T Strada Due TEAM FORCE - aero bike
33 fotografija

Malo drugačiji pristup aero biciklu

Već neko vrijeme na testu imamo aero bicikl 3T koji je podijelio mišljenja po svijetu, posebice jer je nastupio prema aero biciklu na jedan nekonvencionalan način. Imali su neke druge ciljeve koji su ih motivirali, pa je tako Strada Due dobila neke specifikacije koje nisu uvriježene za aero modele. strada_due4.jpg (193 KB)Prethodnik ovog modela je imao samo jednu šajbu naprijed i kao takav je digao dosta prašine i komentara oko praktičnosti i upotrebljivosti. Gerard Vroomen, inženjer za Stradu je krenuo sa 1x grupom još 2017. godine kada su na kraju sezone neki vozači tvrdili da je premalo omjera prijenosa na izbor te su tome dali najveći naglasak, iako je ideja iza toga da to bude aero bicikl, jednostavniji za održavanje i popravke te samim time što nema dodatne dvije šajbe i lakši. strada_due27.jpg (119 KB)Kada je došla nova Strada Due na tržište, mišljenja su i dalje bila podijeljena obzirom da se na prvi pogled malo toga promijenilo, ali Vroomen tvrdi da to nije slučaj. Zanimljivo je to da tvorac ovog modela tvrdi da je to bila ideja od samog početka, da se ide na 2x grupu.strada_due37.jpg (90 KB)Navodno je Strada Due bila u planu paralelno sa svojim prethodnikom i da Strada Due nije njegov nasljednik, jednostavno je Strada sa 1x grupom bila ranije gotova i spremna za izlazak na tržište. Strada Due je bicikl koji ima svoju priču koja je također nešto drugačija. Vroomen na čelu proizvodnje se vodio za time da bicikl mora biti brz, da odziv na potisak pedale mora biti jak, ali da bicikl mora biti udoban jer nismo svi natjecatelji i ne vozimo po uređenim cestama.
Rekreativci ne sjede po 30 sati tjedno i pedaliraju po cestama koje su baš pripremljene za njihove vožnje odnosno utrke kako to biva kod velikih natjecanja. Rekreativac ima cestu koja mu je ponuđena, na kojoj ima šljunka, kamenja, oštećenja i nije uglađena. Da bi postigli udobnost, na Strada Due su išli sa 28-30 mm gumama što nije uobičajeno za aero bicikl.strada_due24.jpg (83 KB)E sad se priča malo promijenila, kad se krenulo odmotavati klupko. Dakle, većina rekreativaca u jednom trenutku prijeđe i na nešto deblje gume kako bi podigli razinu udobnosti i time potpuno naruše aerodinamiku svog aero bicikla, jer je njihov model od početka dizajniran na tanjim 23mm gumama. Tu se 3T odmaknuo i prvo odabrao deblje 30 mm gume, zatim je krenuo stvarati aero bicikl koji će trpjeti tu dimenziju bez narušene aerodinamike.
Kako je 1x grupa ipak isprovocirala razne kritike onih kojima ta kombinacija ne paše usprkos tome što se to pokazalo kao hrabar i učinkovit potez za jedan aero bicikl, na kraju su odlučili dodati nosač prednjeg mjenjača i staviti dvije šajbe naprijed odnosno 2x grupu.strada_due26.jpg (101 KB) Kompletan okvir je jednak Stradi, osim što je bilo potrebno dodati još par slojeva karbona u seat tube kako bi se okvir ojačao na mjestu prednjeg nosača. Vroomen tvrdi da taj detalja ojačanja okvira na tom mjestu nije utjecao na vozne karakteristike Strade, odnosno okvira koji je već poznat.strada_due33.jpg (159 KB)Strada Due ima zavidan prijenos snage i osjetan je na manjim brzinama dok bicikl još “poskakuje prema naprijed” sa svakim okretom pedala i zatim se lagano smekšava dok prilazite većim brojkama na brzinomjeru. Izrazito je udoban na većim brzinama, dok na nešto manjim se osjeti mekoća zbog debljih guma, ali bi nam pasalo još malo amortizacije, možda smo samo razmaženi :). strada_due35.jpg (103 KB)Vroomen “nije pazio” na kablove koji se vide i za razliku od drugih brendova nisu skrivenu unutar volana, ali to je njegov stil. Htio je da bicikl bude što jednostavniji za održavanje, da sve bude dostupno i brzo izmjenjivo. Kako je dizajn cijelog bicikla pomalo industrijski sa bojom koja nalikuje na temeljnu boju prije lakiranja, nije nam posebno zapelo za oko, a ni smetalo što kablovi ulaze kroz otvor na gornjoj cijevi okvira, štoviše, daje jedan trkaći touch.
strada_due11.jpg (85 KB)I na kraju dolazimo do detalja grupe 2x, što bismo mislili o tome, koliko je dobio na težini, koliko to znači za jedan Aero. Vroomen je rekao da su u grubo dobili na težini 300 grama u odnosu na Stradu, dok su na snazi pri 32 km/h izgubili 7 watta. 7,78 kilograma je teška Strada Due u 56 cm okviru, ali je dobila dodatni izbor omjera brzina koji ga čini još pristupačnijim za sve one koji smatraju da 1x grupa ne nudi ono što oni preferiraju i vole. Dostupna su oba modela, tako da će svatko naći što mu više odgovara. Ovo je brz i udoban Aero bicikl koji je izašao iz okvira nekog standarda i samim time spada u nešto posebno. strada_due10.jpg (220 KB)Dizajn okvira je robustan na neki način, ali na cesti se stapa sa okolinom i izgleda odlično. Sviđa nam se smjer dizajna u kojem ide 3T i rekli bismo da je svakako drugačiji od ostalih brendova. Ima jednu sirovu notu koju su drugi zamijenili futurističkim detaljima čistih okvira u kojima pomalo zaboravljamo od čega je bicikl nastao, a da ne pričamo da nas je postalo strah zamijeniti bužir ili podesiti visinu sjedala bez da pogledamo upute tri puta :).
strada_due31.jpg (118 KB)Okvir od karbona sa zakrivljenijim seat tube-om uvelike doprinosi udobnosti obzirom da  fleksanje seat tube-a stvara potrebnu amortizaciju. Sram Force AXS eTap mjenjačka grupa koja radi besprijekorno i dovoljno uglađeno da si to želimo na ovakvom modelu. Sram Force AXS hidraulične kočnice sa 160 mm rotorima rade kako se i očekuje i nismo našli zamjerku . Strada Due je u cijelosti poseban bicikl, svaki detalj je namjerno takav i to nam se sviđa. Ništa nije slučajno, pa čak i kad se tako čini.

 

Specke

Okvir: Strada Due Team
Unidirectional pre-preg carbon, High-modulus/high-strength performance blend layup
Vilica: 3T Fundi TEAM
Headset: Sealed cartridge 1.125" - 1.25"
Upravljač: Superergo TEAM Stealth Carbon (XS: 38cm - S: 40cm - M: 42cm - L: 42cm - XL: 44cm)
Lula: Apto TEAM Stealth (XS: 80mm - S: 90mm - M: 100mm - L: 110mm - XL: 120mm)
Prednji mjenjač: Sram Force AXS eTap
Stražnji mjenjač: Sram Force AXS eTap
Ručice: Sram Force AXS eTap
Kočnice: Sram Force AXS Hydraulic Disc w/ Sram 160mm Centerlock rotor
Pogon: Sram Force AXS, 48-35T (XS: 165mm - S: 170mm - M: 172,5mm - L: 175mm - XL: 175mm)
Kazeta: Sram Force AXS 12-speed, 10-33T
Kotači: Discus C35 PRO, 700c, 12mm thru-axle front & rear
Gume: Pirelli P-Zero VELO 700x25c (28.3mm effective width on Discus C35 PRO)
Sjedalo: Fizik Antares R7 Black

Na vrh