objavio:
26. Studenog 2017.

Često postavljena pitanja

Često postavljena pitanja
3 fotografija

Često se pitamo kako netko ima volje za više vožnje, kako zavoljeti uspon jednako kao i spust i zašto bismo se uopće penjali?

Hrpa pitanja na koja treba dati odgovor, a svatko ima neki svoj i nije baš da nas sve motivira jednako. Puno puta smo se kroz ove godine zapitali zašto, kako i da li, i sada nakon svih tih godina vožnje i ne vožnje možemo reći da postoje odgovori koji bi mogli imati i smisla. 

20171018_135437.jpg (390 KB)

Zašto se penjati, ako se vi volite spuštati, a do vrha možete i busom. To je ponekad i ponegdje i točno, ali nemojte zaboraviti da dh vozači treniraju noge na ovaj ili onaj način iz jednostavnog razloga, jer su noge na spustu jednako  važne kao i na usponu, samo imaju malo drugačiju ulogu. Ako nemate energije i snage u nogama, spust će vam biti u najmanju ruku traljav, čak i u najboljim danima :). Mišići pamte tako da kod onih utreniranih vozača koji se nakon dugo vremena spuste odradit će to bolje od onih koji se nisu nikad penjali. Svaki mišić koji radi na usponu će raditi nekada i jače na spustu. Da li ste primijetili kako vam noge gore i klecaju koljena ponekad na spustu? Zato što nisu utrenirane.

Nikada neće tako klecati na usponu, a imat će odličan trening koji će nakon već par mjeseci pokazati ogromne rezultate na spustu. Pozicija na spustu je uglavnom na nogama, rijetko se sjedi, i noge su glavna suspenzija koja održava bicikl na podlozi, suspenzija na biciklu služi samo da bi vama bilo lakše, ali ne da odradi vaš posao. Eto, to je razlog, zašto na uspon. Ali sad dolazimo do problema gdje većina nas nema volje za taj uspon i nema strpljenja za napredak. Činjenica je da napredak dolazi jako brzo ako ste uporni i unesete neki smisao u vožnje i sami uspon. Kao prvo, nabavite najjeftiniji pulsmetar za mjerenje pulsa i odredite si zone pulsa. O njima smo pisali u par navrata. Možete ih naći detaljno opisane u nekom od prethodnih brojeva Biker. Zašto to? Zato što je to prvi korak do smislenog treninga, a da ne trebate angažirati osobnog tenera.

20171019_121923.jpg (268 KB)

Nakon određivanja zona krećete na prve vožnje, zagrijavajte se koliko se traži od vas jer ćete se lakše i duže moći penjati ako se prije uspona dobro zagrijete na niskom pulsu. Dalje imate još 4 zone koje prilikom uspona morate proći, svaku određeni broj minuta u odnosu na ukupno vrijeme penjanja.. Ako ste odradili uspon po zonama kako se preporučuje, onda ste poprilično umorni na vrhu, ali zato se nagradite jednim odmorom i uživanjem u miru i prirodi koja vas okružuje. Nakon dobrog odmora, kave i štrudle u nekom planinarcu, krećete dolje. Nemojte zaboraviti uključiti mjerenje pulsa i snimanje treninga jer ćete se iznenaditi koliko ćete treninga odraditi na spustu za koji ste mislili da ne radite ništa jer se spuštate. Eto, tako bi mogli dobiti volju, pratite sebe pratite puls, već nakon mjesec dana ćete vidjeti napredak, a i počet ćete se već s nekim voziti tko je duže na biciklu od vas.

Osjećaj osvajanja cilja na nekom vrhu i odmora u prirodi je nemjerljiv s naporom koji ćete potpuno zaboraviti kad dođete do cilja. Svakako si u početku zadajte cilj koji će biti u nekom planinarcu koji radi, da se odmorite, presvučete i popijete čaj ili kavu te nešto pregrizete, to će vam dati motivacije za sljedeći uspon kad na red dođe idući trening.

20171019_093146.jpg (357 KB)

Svaki mjesec ćete napredovati, nemojte pretjerivati s vožnjama jer ćete se potrošiti, morate imati odmora koliko se od vas traži u prosjeku. Većina novijih uređaja ima preporučeni oporavak nakon treninga koji bi trebali u početku pratiti. Vrlo brzo ćete biti na čelu kolone koja grabi prema nekom daljem cilju s većom visinskom razlikom i osjećat ćete se odlično.

Pisali smo i opet ćemo o treninzima, intervalima i pulsu kako biste mogli odabrati što bolje vrste treninga za sebe. Jedan pristojan trening za rekreativca bi se kretao u nekih 800-1000 visinske na usponu dugom 20-40 kilometara, odmor i spust nazad. Trajanje treninga ne manje od sat vremena, ovo je trening koji u početku traje na usponu i preko sat vremena, iako je to nemjerljivo jer jako ovisi o terenu, pa ćete trajanje vožnje znati tek kad prvi put prođete neku stazu. Ako smo vas malo motivirali, onda znate što dalje!

Photo: Biker

Na vrh