objavio:
24. Lipnja 2018.

U znaku jubileja - AlpenTour Trophy 2018

U znaku jubileja - AlpenTour Trophy 2018

Baš kao i svake godine početkom lipnja Schladming (Austrija) postaje mjesto okupljana MTB biciklista iz gotovo cijele Europe, ali i drugih kontinenata. Razlog njihova dolaska utrka je AlpenTour Trophy (AT) koja je ove godine obilježila svoju 20-tu obljetnicu.34815606_1709816155792047_215249716332462080_n.jpg (147 KB)

Utrka se sastoji od četiri etape koje se voze u regiji Schladming-Dachstein. Etape se voze po najvišim, najstrmijim usponima Austrijskih Alpa pa tako biciklisti u svega četiri dana prođu više od 200 km i 9400 m uspona. Na utrci su ove godine sudjelovali biciklisti iz 34 zemlje, a mogli su se natjecati ili u individualnim kategorijama ili u kategoriji parova.34827323_1709815859125410_7094012175886319616_n.jpg (129 KB)

Utrka se u individualnim kategorijama, ‘Elite M’ i ‘Elite W’ kao i svake godine bodovala za UCI C2 bodove zbog čeka na utrci i sudjeluje veliki broj profesinalnih ekipa. Ove godine na utrci je sudjelovalo nekoliko biciklista iz Hrvatske i Slovenije. U kategoriji parova, odnosno u ‘Master 1’ kategoriji nastupila je ekipa Somfy (op.a. Boris Basta i Denis Tomašić) te ekipa Bike Point - Cycling Lošinj (op.a. Peter Vesel i Tomislav Katalenić) koji su nam pobliže dočarali utrku.34847137_1709822489124747_3679770469877153792_n.jpg (180 KB)

Cijeli događaj počeo se dešavati u srijedu kada je u podnožju bike parka Schladming počelo podizanje brojeva i startnih paketa. Na prijavama gotovo nikad nema gužvi i čekanja jer za svaku kategoriju postoji poseban stol na kojem se podižu startni paketi tako da sve ide poprilično brzo. Bilo je tako i ove godine. Startni paketi, izuzev startnog broja sadržavali su i druge zanimljive proizvode poput ulje za lanac, energetske čokoladice, gelove, te nešto suplementacije (magnezij i cink), odnosno baš one proizvode koji svakom biciklistu veoma dobro dođu za četiri dana trajanja utrke. Uz to svaki paket sadrži i jednu kartu za gondolu koja vas vodi na vrh Planai-a, planine iznad samog centra Schaldminga“ izjavio je po povratku u Hrvatsku Tomislav Katalenić.34841705_1709819919125004_5693113059338354688_n.jpg (180 KB)

Inače, od ukupno četiri etape koje se voze, tri etape se voze kao klasični maratoni, a jedna etapa je uvijek brdski kronometar na kojem svaki biciklist i ekipa starta odvojena s razmakom od 20 sekundi. Start etapa svakog dana bio je točno u 10 sati što je uvijek ostavljalo dovoljno vremena za oporavak i spavanje čak i onima koji nisu ranoranioci. Prva etapa ove godine ujedno je bila i kraljevska etapa, a njezine brojke bile su respektabilne – 71 km i 3100 m uspona.34881829_1709815052458824_1395349310131929088_n.jpg (153 KB)

Teren po kojem se vozilo bila je kombinacija makadamskih i šumskih puteva te dijelova livada na spustevima s najviših vrhova. Asfaltirane ceste bilo je minimalno i koristila se samo na tranzicijama iz jednog dijela staze u drugi. Završni dio svake etape, osim na kronometru, završavao je spustom od par kilometara po zanimljivoj stazi bike parka Schladming. Spust je to koji je bio veoma zabavan i prava nagrada za sve uspone koje smo do tada odradili“ dodao je Katalenić koji nije skrivao zadovoljstvo i lijepe uspomene s utrke.34723649_1709819385791724_6394647614398136320_n.jpg (157 KB)

Prvog dana ekipa Bike Point - Cycling Losinj u svojoj je kategoriji uspjela osvojiti drugo mjesto što vjerojatno ni sami nisu očekivali uoči utrke. Za razliku od njih, ekipa Somfy prvog je dana imala poteškoća s grčevima ali su etapu uspjeli završiti.

Prošle godine zajedno smo završili utrku Bike TransAlp koja se vozi 7 dana po Alpama i nismo očekivali da će prva etapa biti toliko teška. Brda na ovoj utrci su puno strmija nego ona koja samo vozili na Bike TransAlp-u“ izjavio je Denis Tomašić po ulasku u cilj prve etape.35114024_1709813832458946_4316385619300319232_n.jpg (123 KB)

Iako je prva etapa dobila naziv ‘queen stage’ niti drugi dan bicikliste nije čekao lagan ‘posao’. Dapače, do cilja je trebalo savladati dva teška uspona od kojih prvi naziva Hochwurzen koji se nalazi  na 1852m nadmorske visine. Velika većina tog uspona bila je makadam, a zadnjih nekoliko kilometara vodio je šumskim putem do vrha gdje je inače i stanica od gondole, a nakon čega je bicikliste čekao uski tehnički spust koji se ubrzo spojio na makadamski put. U ‘nizini’ na 1100m nadmorske visine biciklisti su vozili prema početku drugog uspona, vjerojatno i najtežem usponu na cijeloj utrci. Giglachseen koji se nalazi na 2000m nadmorske visine bio je pravi zalogaj za većinu, pa i za one najbolje.34859967_1709813332458996_9096383383059038208_n.jpg (132 KB)

Uspon je cijelim putem makadam ali pred sam vrh nagib terena konstantno je 20-25%. Nagrada za dolazak na vrh dolazi u obliku pogleda i vožnja uz prekrasno Giglachseen jezero nakon kojeg slijedi strmi spust od 35% na kojem treba biti veoma oprezan. Do cilja nakon toga ostaje još jedan kratak uspon i zatim opet uživanje nizbrdo do cilja po stazi bike parka“ prisjetio se Katalenić.

Naše obje ekipe i drugu su etapu uspješno završile, a ekipa Bike Point - Cycling Losinj i ovoga je puta zauzela 2. mjesto na postolju.

Treća etapa je za razliku od prve dvije imala ipak nešto manje uspona. Naime, bicikliste je čekao ‘samo’ jedan ali vrijedan 12km dug, Hauser Kaibling uspon s 1100m penjanja. I na ovoj etapi ekipa Bike Point - Cycling Lošinj bila je uspješna u cilju s osvojenim trećim mjestom.34880770_1709822415791421_4379511807371378688_n.jpg (159 KB)

Tu se već osjećao popriličan umor u nogama i tijelu ali za utjehu je ostala misao kako je do kraja utrka ostala još samo jedna etapa. Iako najkraća etapa i s najmanje uspona, posljednja etapa nije bila nimalo lagana obzirom se vozio brdski kronometar“ dodao je Katalenić.  

Staza posljednjeg dana bila je duga 14km i imala je 1300m uspona i cilj na samom Planai-u iznad samog srca Schladminga. Staza je bicikliste dijelom vodila uzbrdo po bentovima bike parka i dijelovima livade koji su u zimskim mjesecima - skijaška staza.

Na toj etapi svaki biciklist ostavi i posljednje atome snage jer staza na šumskim dijelovima ima preko 20% nagiba uzbrdo. Uspon je to koji profesionalni muški biciklist svladaju za otprilike 50min vožnje dok je nama za pobjedu u našoj kategoriji trebalo otprilike 1h i 10min“ za kraj je zaključio Katalenić.34877079_1709818732458456_2498660510791106560_n.jpg (202 KB)

Veseli činjenica kako su naše obje ekipe uspješno završile utrku i kako su kući otišle s prekrasnim iskustvom. U razgovoru s njima moglo se čuti kako već planiraju povratak na „mjesto zločina“ - na AT 2019. Razlog? Evo ih nekoliko, naravno iz njihova iskustva: 

  • u Schladming se primjerice iz Zagreba dolazi relativno brzo,
  • utrka svaki dan započinje i završava na istom mjestu, nema transfera i trošenja energije na pakiranja i raspakiravanja stvari,
  • staze su iznimno zanimljive i raznolike, uvijek bacaju pogled na prekrasnu prirodu,
  • organizacija utrke je na najvišem nivou, od startnih paketa, preko bogatih feed zona, pa sve do odlično označenih staza i obilnih večera nakon svake etape,
  • čak ni pljusak ili jača kiša ne utječu značajnije na vozljivost staza,
  • možete voziti samostalno ili u paru!

34860763_1709819155791747_2238497290652221440_n.jpg (197 KB)

Vremena do sljedeće utrke AT2019 ima još mnogo stoga pratite službenu stranicu i pridružite se najboljim maratoncima svijeta već iduće godine na startu!

Photo: AlpenTour Trophy 

Na vrh