www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
06. Srpnja 2020.

Na koji tlak pumpati gume na MTB biciklu?

Na koji tlak pumpati gume na MTB biciklu?

U pravilu je jednostavno, ali pronaći onaj idealan tlak za svoje staze je nešto kompliciranije i jednim dijelom će se odnositi na vašu metodu pokušaja i pogrešaka. Važno je razumjeti neke osnove kako bi mogli procijeniti na kraju što vam je važnije.

Otpor pri kotrljanju “rolling resistance” ima svaka guma, neke više, neke manje, ovisno o njihovoj namjeni i rasporedu te količini i veličini čepova. Sve je to tehnički razumljivo, ali ništa nam ne govori o tlaku. Ono što svakako stoji je da će rijetko otpor pri kotrljanju biti važniji od gripa gume na podlogu.
tlak u gumama2.jpg (141 KB)Ako ste XC vozač, vozite duge vožnje, puno kilometara i blaže tehničke staze, onda ćete dići tlak i imati neke koristi jer ćete time smanjiti otpor pri kotrljanju i lakše ćete pedalirati. Kako se ovdje obraćamo rekreativcima, a ne profićima :), onda ćemo uvijek odabrati grip, a otpor pri kotrljanju stavljamo na drugo mjesto :).
tlak u gumama3.jpg (111 KB)Dakle, neki korektan tlak na mtb biciklu je 22psi (1.5 bar) do 35psi (2.4 bar), sve ispod toga i preko toga su već blagi ekstremi i neće vam biti upotrebljivi, osim ako niste shvatili iz svojih vožnji da će vam malo više tlaka možda ipak odgovarati. Niži tlak će rezultirati iskrivljenim obručima ako naletite na neki korijen ili kamen, a viši tlak  je jako loš grip i klizanje prednjeg kotača. Svakako ćete uvijek stražnju gumu napumpati nešto malo više od prednje, ali se trebate držati raspona koji smo spomenuli. U tom rasponu bismo rekli da je guma ili meka i ima više gripa ili tvrđa s manje gripa, ali se nešto lakše pedalira.
tlak u gumama4.jpg (112 KB)Kad govorimo o razlikama u brzini između dva vozača koji voze istu stazu na različitim tlakovima, to su frakcije sekunde i nisu toliko presudni za nas rekreativce, ali će 1 psi ili 0.06 bara činiti veliku razliku u gripu. Ono što želimo time reći, držite se gripa, brzinu ostavite za one koji se time bave profesionalno :).

Nizak tlak i veći otpor kotrljanja je ionako primjenjiva filozofija samo na izrazito tvrdim i glatkim površinama dok će na makadamu ta razlika otpora kotrljanja biti toliko mala, da ju nećete primijetit. Čim je guma na terenu gdje ima manje gripa, tlak gume ne utječe na lakoću pedaliranja, ali znatno utječe na grip.

XC duge i brze vožnje će vjerojatno imati vrijednosti negdje između 28-30psi (1.9-2 bar) stražnja, 26-28psi (1.7-1.9 bar) prednja guma. Tu ćete imati dobar prijenos snage na podlogu, tvrda i glatka će donjeti smanjen otpor pri kotrljanju, veću prosjećnu brzinu i manje umora. Ovo je tlak koji se obično koristi za tanje i brže gume, XC gume s puno malih čepova. Straga ići preko 30-32psi (2-2.2 bar) je gotovo beskorisno, gubi se grip i udobnost vožnje, a benefit je toliko malen i rijedak s obzirom na raznolikost terena, da ne preporučujemo dalje od toga.

Niži tlak čini gumu gipkom i lakše se obavija oko neravnina te stvara bolji grip na svim podlogama, ako ste u šumi ili na kamenu, ovo će vam trebati, niži tlak. Tu smo spomenuli neke vrijednosti, one koje predlažemo, iako se može ići i ispod 22psi (1.5 bar) do 35psi (2.4 bar) ovih vrijednosti odnosno najniže, ali sve preko 20 psi će biti prenisko i zahtjeva tehniku vožnje u kojoj ćete očuvati svoje obruče. O tome ćemo pisati. Poigrajte se s tlakovima, iznenadit će vas koliku razliku čini u vožnji.

Na vrh