objavio:
15. Srpnja 2017.

PREMIJERA Specialized S-Works Turbo Levo FSR 2018

PREMIJERA Specialized S-Works Turbo Levo FSR 2018
14 fotografija

Biker je bio na predstavljanju e-bicikla koji predstavlja kulminaciju Specializedovih ulaganja, ali i pomicanja granica u pogledu njihovih inovacija. Predstavljamo S-Works Turbo Levo FSR, ali i sve što nam u 2018. nudi cijela Turbo Levo FSR "ergela"!

Već prvog dana Specialized Summer Campa kada je predstavljen okupljenim novinarima novi Turbo Levo FSR zagolicao je maštu većine okupljenih. Iako nisam pobornik prosuđivanja na izgled, nisam se mogao oteti dojmu kako je ovaj bicikl klasa za sebe. Na prvi pogled i bez da nisam bio upućen da je to baš taj model ne bi znao da se radi o električnom biciklu! Rezultat je to zasigurno napornog rada Specializedovih stručnjaka koji bicikle iz Turbo Levo FSR serije vide prije svega kao trail bicikle sa u potpunosti integriranom Turbo tehnologijom!

Turbo Levo FSR posjeduje DNA ostalih Specialized MTB modela pa nije ni čudo da i njega obilježava nešto duži "top tube", kraći "chainstays", ali i nizak "BB" pa je bicikl nevjerojatno vozljiv i upravljiv. Novi Turbo Levo FSR Carbon obilježava moderna trail geometrija sa amortizerom od 150 mm hoda i Rx Tuned trail amortizer koji u tandemu omogućavaju itekako "pitku" i sigurnu vožnju, a za još bolje prianjanje sa podlogom zadužene su 650b x 2.8" Butcher GRID gume. Turbo Levo FSR Carbon u najjačoj izvedbi dolazi sa SRAM Code RSC kočnicama (op.a. 200 mm sprijeda i straga) koje su pak zadužene za brzo, sigurno i učinkovito zaustavljanje bicikla koji u svojoj novoj, u potpunosti karbonskoj, verziji može pojuriti do nevjerojatnih brzina!

Kad govorim o u potpunosti karbonskoj verziji zasigurno treba istaknuti kako od sada Tubro Levo FSR Carbon u S-Works izvedbi nije samo ljepši već i kako je primjerice 650 grama lakši od svog prethodnika. Naime, 500 grama ušteđeno je na prednjem, a 150 grama na stražnjem trokutu rame. Međutim, puno važnije od ušteda na težini kvaliteta je vožnje na koju je stavljen naglasak i koja je uistinu na zavidnoj razini. Svi mi koji smo vozili prošlo izdanje složit ćemo se kako je rama puno kruća, pogotovo kada na nju djeluju bočne sile. Na tu činjenicu pozornost su skrenuli i na predstavljanju bicikla kada su predstavljeni podaci o čak 40% većoj krutosti stražnjeg dijela i 20% većoj krutosti cjelokupnog bicikla.

 

Integrirana Turbo tehnologija

Kao što sam i na samom početku istaknuo novi, ali i stari, Turbo LEVO FSR već i na prvi pogled odudaraju od klasičnih e-bicikala. Upravo zahvaljujući dizajnu i integriranoj tehnologiji ističu se od konkurencije i svi oni koji ne prate industriju e-bicikala vrlo lako bi mogli doći u zabludu misleći da se ovdje radi o klasičnim biciklima. Do takvog se položaja došlo zbog dva detalja. Jedan je taj da je takav dizajn i integracija neophodna za vozne karakteristike trail bicikla baš kakav je Turbo Levo FSR Carbon, a drugi je taj da Specialized sukladno tome ulaže iznimna sredstva, ljudske i tehnološke resurse u razvoj svojih proizvoda i inovacije.

Novost u pogledu integriranog motora i baterijskog sistema je njihov Trail Remote. Naime, volan ovog bicikla opremljen je ovom diskretnom opcijom koja vam bez suvišnog zaustavljana i micanja ruke sa volana omogućava promjenu moda vožnje (op.a. možete birati eco, trail, turbo ili pak novi "walk-assist" mod). Zanimljiva je i pohvalna činjenica da prilikom promjene moda niti u jednom trenutku nećete osjetiti nagle promjene, već će se  cjelokupan proces odvijati poprilično glatko bez obzira u kakvim uvjetima se vozili i pod kojim opterećenjem se trenutno nalazili.

Novi Turbo 1.3 motor sada dolazi na svim Levo FSR modelima za 2018. godinu pa tako od sada na svim modelima dobivate još više učinkovitosti, bolje upravljanje toplinom motora i naravno još više snage! Novi motor od sada tako donosi i 15% više snage zbog novih magneta i nove elektroničke jedinice. Poboljšana učinkovitost i bolje upravljanje toplinom motora dolazi pak zbog poboljšanja hardvera i softvera koji pak balansira snagu svakog pojedinog vozača i garantira još bolju i uglađeniju pomoć u vožnji.

Doseg baterije

Bilo je slučajeva kada smo na stazama znali provesti jako puno vremena i kada bi nas u nekom trenutku vožnje neugodno iznenadila ikonica "prazne baterije". Može li se to dogoditi i na Turbo Levo FSR modelima? Naravno da može, ali sudeći prema mom iskustvu za to ćete se morati jako jako potruditi, da ne kažem "potrgati", biti totalno neoprezni ili pak nedovoljno educirani! Nevjerojatno korisna je naime mogućnost da putem Mission Control aplikacije (op.a. možete skinuti na iOS i Android pametnim telefonima) možete u potpunosti kontrolirati stanje vašeg bicikla, ali i pratiti svoje parametre. Svoj Levo tako možete u kontrolirati putem te jednostavne, a opet odlično dizajnirane, aplikacije koja pruža niz mogućnosti.

Svaki mod vožnje tako možete beskonačno prilagođavati svojim potrebama što je također još jedan iskorak u odnosu na prošli model. Ali to naravno još uvijek nije sve. Unutar aplikacije postoji i Smart Control značajka koja zahvaljujući unešenim parametrima vozača svakih 10 sekundi prilagođava sustav i zahvaljujući kojoj ćete ikonu "prazna baterija" u potpunosti potisnuti iz vlastitog sjećanja. Integrirana baterija na biciklu pak predstavlja puno više od izvora snage - ona je mozak bicikla. Kompatibilna je za spajanje putem ANT+ ili Bluetooth veze tako da više nećete morati tražiti informacije na monitoru baterije već ćete iste moći dobiti na bilo kojem vlastitom i povezanom uređaju. Specialized i Garmin ostvarili su partnerstvo i zahvaljujući njemu svoj ćete Turbo Levo FSR bicikl moći upariti sa Fenix 5, Forerunner 935, Vivosmart3, Edge 520, 820 ili pak 1000 Garmin modelom.

Izvedbe

Specialized Turbo Levo FSR bicikl moći ćete kupiti u čak 7 različitih izvedbi, od kojih njih 5 dolazi u uobičajenoj izvedbi, odnosno u karbonskoj ili aluminijskoj verziji i sa amortizerom od 150 mm hoda. Preostale izvedbe, točnije njih 2, dolaze u "Short" verziji odnosno sa amortizerom 120 mm hoda i u kombinaciji sa 29" kotačima i gumama širine 2,3". S-Works izvedbu koju sam i najviše vozio na testiranju obilježava ultralagana rama sa niskim "BB-om" i kratkim "chainstay-om", ali i unutarnje vođenim kablovima pa čak i onima za Command Post IR cijev sjedala koju obilježava 12 mikro pozicija i preko koje sam tijekom vožnje bez ikakvih problema i razmišljanja prilagođavao visinu sjedala u ovisnosti o terenu na kojem sam vozio. Za razliku od S-Works modela, Turbo Levo FSR Expert i Comp Carbon izvedbe dolaze sa stražnjim aluminijskim trokutom. Na S-Works izvedbi moći ćete pak uživati u Ohlins STX stražnjoj suspenziji, dok će na Expert, Comp, ali i svim ostalim izvedbama za upijanje neravnina brinuti RockShox Monarch RT stražnja suspenzija. S-Works i Epert izvedbe dolaze i sa Ohlins RXF36 amortizerom dok su ostale izvedbe opremljene RockShox proizvodima.

Vožnja

Turbo Levo FSR Carbon u S-Works izvedbi testirao sam na stazama bike parka Mountain Creek koje su mi zahvaljujući svojoj raznovrsnosti bile odličan poligon. Levo sam tako stavio na kušnju u gotovo svim mogućim vremenskim i terenskim uvjetima. I neću uopće sakrivati oduševljenje jer Turbo Levo me oduševio i u blatnim i suhim uvjetima, na usponima, ali i na spustevima. Bicikl se zahvaljujući vlastitoj geometriji i niskom težištu nevjerojatno dobro drži u zavojima, a gotovo niti u jednom trenutku nisam na rukama osjetio težinu motora. Kao dokaz nevjerojatne lakoće vožnje pred vas stavljam podatak da mi je do vrha planine sa gondolom trebalo 7 minuta, dok sam istu dionicu sa ovom Specialized "raketom" savladao za samo 9 minuta! Trebam li napominjati da se nisam pretjerano oznojio? Biti ću vam u potpunosti iskren, nakon cjelodnevne vožnje na e-biciklu, većinom po gotovo idealnim trail, ali i enduro stazama, koje su obilovale manjim i većim skokovima, bilo je teško vratiti se vožnji "običnih" bicikala! Turbo Levo FSR je kao droga! Jednom kada se "navučete" na njega jako teško ih se riješiti bez obzira na cijenu!

Photo: Biker

Na vrh