objavio:
17. Studenog 2017.

Specialized Riprock Coaster 16 - TEST

Specialized Riprock Coaster 16 - TEST
7 fotografija

Biker predstavlja bicikl za kojim u Hrvatskoj vlada nevjerojatan interes, ali i bicikl koji će na lice svakog djeteta izmamiti osmijeh!

Svjedoci smo svakodnevnog "bombardidranja" raznim reklamnim materijalima koji vrlo često nude i velik broj (bes)korisnih stvarčica za najmlađe, po atraktivnim cijenama naravno. Vrlo često nam se u istima nude i razni dječji bicikli koji naravno prvo zainteresiraju najmlađe, a potom i njihove roditelje od kojih ih neki na kraju i odluče kupiti. O kvaliteti istih mogli bi otvoriti posebnu rubriku, baš kao što bi novu rubriku mogli otvoriti i za bicikle za odrasle iz sličnih ponuda. Sve je naravno stvar osobnih želja, a naravno i raspoloživih financija. Ima li smisla vlastitom djetetu kupiti neki bicikl upitne kvalitete i trajnosti ili se pak isplati izdvojiti više novaca i kupiti bicikl koji će duže trajati? Odgovor na to naravno nudi Biker!

Četverogodišnjak koji je bio sretnik i čiji bicikl je predmet našeg malog istraživanja vjerojatno još uvijek ne spoznaje razliku između jeftinijeg i skupljeg bicikla, odnosno bicikla kupljenog u nekom trgovačkom lancu široke namjene ili pak specijaliziranom dućanu za bicikle. Njemu i njegovim vršnjacima vjerojatno je najbitnija boja, odnosno brzina koju će eventualno moći postići. Našem četverogodišnjaku je primjerice bilo bitno da prilikom vožnje bicikla sa svojim vršnjacima baš on ne bude najsporiji. Oko boje se također razgovaralo, ali o drugim detaljima baš i ne. Drugi detalji bili su prepušteni roditeljima.

Naš je četverogodišnjak izrazito rano prošao fazu učenja vožnje na 12" guralici, odnosno vožnje na 12" biciklu i za svoje je godine poprilično vješto baratao biciklima koje je do tada vozio. Sa nepune dvije godine tako je guralicom prelazio čak i veće udaljenosti (op.a. otprilike 2-3 kilometra), dok je na 12" biciklu sa pedalama i bez pomoćnih kotača bez problema savladavao i duplo veće udaljenosti, ali i manje prirodne i umjetne prepreke. Guralica se pokazala odličnim sredstvom za svladavanje ravnoteže pa je prelazak na 12" bicikl s pedalama bio bezbolan i (pre)brz. Međutim, isti bicikl ubrzo je postao premalen (op.a. po mišljenju roditelja) i prespor (op.a. po mišljenju njega samoga). I tu dolazimo do prijelomnog trenutka, trenutka kupnje većeg i naravno bržeg bicikla!

Obzirom na vještinu djeteta otvorila se dilema između kupnje 16" ili 20" bicikla, međutim zbog njegove visine bilo je vidljivo da bi vožnja, ponajviše penjanje i silazak za istoga, bila poprilično otežana i iscrpljujuća kako za njega, tako i za nas. Obzirom četverogodišnjak ima i mlađu sestru kojoj pripada sva njegova ostavština, pa tako i bicikli, odluka roditelja bila je logična. Kupit će se skuplji bicikl, odnosno bicikl iz specijaliziranog dućana koji je kvalitetniji i koji će potrajati duže razdoblje. Obzirom na dobra iskustva (op.a. 12" bicikl kupljen je preko jednog internet oglasnika za samo 300 kuna i bio je gotovo kao nov), opcija je bila čak i kupnja bicikla preko oglasnika međutim u trenutku kupnje ponuda na na oglasniku nije zadovoljavala postavljene kriterije.

Zahvaljujući čarima interneta i sve boljim internet stranicama domaćih trgovina koji podižu razinu usluge i svoje proizvode nude preko vlastitih internet trgovina mogli smo itekako detaljno istražiti ponudu i odabrati bicikl po želji. Zanimljivo, sve najznačajnije trgovine u Hrvatskoj u svojoj ponudi posebno kategoriju dječjih bicikala pa ćete vrlo lako dolaziti do potencijalnog bicikla baš za vaše dijete. Pritom je pozitivno i to što trgovci nude i mogućnost pregleda dostupnosti pojedinih bicikala, a neki čak i direktnu komunikaciju sa kupcima putem web chata koji će vas, po potrebi, savjetovati o biciklima i kupnji! Tu novotariju svakako pohvaljujemo jer nam je ljubazno osoblje jedne od trgovina brzo i konkretno izašlo u susret!

Obzirom je odluka pala na kupnju 16" bicikla automatski se suzio i izbor bicikala. Ta je činjenica naravno dovela do toga da se tada već raspolaže i konkretnim cijenama pojedinih modela, odnosno njihovom opremom koju možete uspoređivati i prilagođavati vlastitom, unaprijed određenom, buđetu. Valja svakako istaknuti da će i u tom rangu biti vidljiv raspon cijena i da ćete moći "uštedjeti" u slučaju odabira jeftinijih bicikala. Naravno, baš kao i kod kupnje odraslih bicikala skuplje ćete platiti dječji bicikl nekog od poznatijih proizvođača bicikala. Jesu li ti bicikli uistinu bolji, kvalitetniji i da li će se vaše dijete na njemu ugodnije i sretnije voziti? O tome u nastavku naravno.

Mi smo prilikom kupnje, vodeći se pozitivnim iskustvom, odlučili odabrati upravo između poznatijih proizvođača i tu su se razlike u cijenama drastično smanjile. Razlika između najjeftinijeg i najskupljeg iznosila je neznatnih tristotinjak kuna. Naime, otprilike dvije tisuće kuna trebalo je izdvojiti za najskuplji bicikl što je naravno popriličan iznos novaca. Međutim, kasnije čovjek shvati da bi kupnja u startu trostruko jeftinijih bicikala na kraju mogla vašu investiciju izravnati sa ovom.

Odluka na kraju nije pala na najskuplji, već na Specialized Coaster 16" čija cijena je iznosila 1.699,00 kuna. Zanimljivo, u trenutku kupnje nije bio dostupan niti u Zagrebu niti u bližoj okolici pa je kupnja realizirana u Splitu gdje smo prilikom kupnje dobili informaciju da je potražnja za istima u 2017. godini gotovo nestvarna i da nema tjedna da se ne proda nekoliko primjeraka istog bicikla. Razlog tadašnje nedostupnosti u zagrebačkoj trgovini stoga nam je bio i više nego logičan. Međutim, nakon vrlo malo vremena isti ali i novi model ponovno je bio dostupan i u Zagrebu. Novi model uzrokovao je pritom i nižu cijenu "starog" modela koji je i sada dostupan po cijeni 1.359,20 kuna! Ovdje valja istaknuti da smo susretljivošću djelatnika trgovine u Splitu izuzetno zadovoljni. Naime, cijela kupnja dogovorena je preko telefona, odnosno emaila i iako smo bicikl podigli osobno imali smo mogućnost i besplatne dostave što je svakako pohvalno. U potpunosti složen bicikl sa oznakom prezimena čekao nas je u dogovoreno vrijeme i samo je trebalo sjesti na njega i odvesti se iz trgovine što smo i učinili.

S tehničke strane bicikl krasi aluminijska A1 Premium rama sa 16" kotačima i širokim 2,3 gumama koje zbog toga osiguravaju stabilnost koja je, barem iz perspektive roditelja, djeci vjerojatno i najvažnija tijekom vožnje. Naravno, stabilnost vožnje povećava i samopouzdanje djeteta i pritom ga, kao sekundarni efekt, zasigurno potiče i na ponovljenu vožnju. Bicikl je opremljen prednjom V-brake i stražnjom torpedo kočnicom. Neki drugi proizvođači nude i bicikle sa obje V-brake kočnice, pa postoji mogućnost odabira ovisno o fizičkim mogućnostima vašeg djeteta. Mi smo se odlučili na torpedo kočnicu jer ju je dijete uspješno savladalo na prethodnom biciklu i na neki se način adaptiralo na nju. Iako, obzirom na njegove fizičke mogućnosti i kvalitetu prednje kočnice koja se poprilično lako i bez upotrebe jačih sila koristi, očito je i da odabir bicikla sa obje V-brake kočnice ne bi bio promašaj. Već na prvi pogled jasno je da se na biciklu nije štedjelo i da su na njega stavljeni provjereni dijelovi, ali i oprema. Primjera je mnogo ali svakako valja istaknuti detalje poput Jagwire bužira ili pak odličnih Specialized gripova koji su toliko udobni da jednostavno tjeraju na vožnju.

Bicikl osim podešavanja prednje kočnice (op.a. podešava se udaljenost od ručica volana) omogućava i podešavanje volana (op.a. podešava se udaljenost od djeteta), odnosno podešavanje visine sjedala što je naravno itekako bitno i neophodno. Za podešavanje svega navedenog morati ćete koristiti imbus vijak što u današnje vrijeme više nije novost, već dapače standard. Imbus vijak međutim nećete morati koristiti kod skidanja pomoćnih kotača  (op.a. dolaze postavljeni na biciklu) već ćete to moći učiniti vlastitom rukom i to sa nekoliko jednostavnih i laganih okretaja.

Težina bicikla bez pomoćnih kotača iznosi manje od 10 kilograma međutim njegova kilaža je nešto viša nego što za svoje modele navodi konkurencija, pa bi djeca krhkije građe mogla imati probleme prilikom penjanja na visoke pločnike ili pak prilikom savladavanja viših sličnih prepreka. To bi moglo biti ponajviše vidljivu kada će dijete trebati sići sa bicikla, odnosno rukama podignuti prednji dio bicikla. Međutim, težina bicikla uvelike olakšava vožnju po neravnom terenu jer bicikl je tada nevjerojatno miran u čemu zasluge zasigurno ima i težina, odnosno kompaktnost bicikla. Rama Riprock Coaster bicikla estetski je iznimno lijepo dizajnirana i izrađena te je u odnosu na konkurentnske rame spuštenija na gornjoj cijevi i samim time omogućava lakši silazak i penjanje na bicikl. Samim time povećana je udobnost u vožnji i korištenje bicikla od strane naših najmlađih.

Inače, sjedalo bicikla Specializedov je proizvod na koji se dijete do sada nije žalilo, a roditeljima čija djeca još uvijek bicikl ne voze samostalno u pomaganju u vožnji olakšati će produžetak na stražnjem dijelu sjedala. Za olakšanu vožnju gradom pomoći će pak malo, ali itekako zvučno zvonce koje također dolazi u kompletu sa biciklom i koje se također jednostavno koristi.

Bicikl dolazi sa prednjim zupčanikom sa 26 zubaca na kojem se vrti KMC Z510 lanac koji je zaštičen plastikom i do kojega dijete jednostavno ne može doći. Lanac je također osiguran od padanja pa do potrebe za skidanjem plastike i vraćanjem lanca jednostavno ne bi trebalo i iz iskustva govoreći neće doći. Bicikl ne  pruža mogućnost promjena brzina, ali to nikako neće ograničavati vožnju. Naime, dijete sa biciklom može savladati većinu terena. Naravno, svi oni ekstremi koji u toj dobi već voze cross-contry staze ili se pak penju na Sljeme neka razmisle o većem biciklu ili pak biciklu sa brzinama.

Zaključak

Specializedov Riprock Coaster 16" bicikl je koji će zavoljeti svako dijete i koji će svako dijete na najbolji mogući način uvesti u svijet ozbiljnije vožnje na biciklu. Bicikl možete kupiti u nekoliko boja pa će tako na svoje doći i djevojčice i dječaci. Zaštitite li ramu nekom prozirnom trakom bicikl vašeg djeteta moći će voziti i vaše drugo ili treće dijete, a nakon nekoliko godina još ćete ga moći i prodati zahvaljujući dijelovima i opremi koji su i više nego kvalitetno izrađeni i odabrani. Dokaza je pregršt, a nije na odmet spomenuti da je bicikl do sada izdržao i povremenu vožnju odrasle osobe (op.a. osoba težine otprilike 70 kilograma). Gledajući našeg četverogodišnjeg testnog vozača i osmijeh na njegovu licu za vrijeme vožnje možemo jedino žaliti što nismo na njegovu mjestu.

O biciklu je svoje mišljenje dao i naš četverogodišnjak koji je za kraj izjavio: "Sviđaju mi se gume, svjetla na kotačima i gume!"

Photo: Biker

Na vrh