objavio:
25. Srpnja 2017.

Trek Slash 9.8 2017

Trek Slash 9.8 2017

Pred vas stavljamo bicikl s kojim ćete bez ikakvih problema ispuniti sve svoje snove! 

Od dana kada sam počeo voziti MTB bicikle moja najveća strast bilo je savladavanje uspona i pomicanje vlastitih granica u smislu da postanem još brži i jači, u vožnji uzbrdo naravno. Kao da je bilo danas pamtim svoje početke i bicikliste Kluba koturaša Jastrebarsko, odnosno njihovu tada iznimno popularnu Jaskansku XC ligu na kojoj sam muku mučio sa tehničkim dijelovima staze od kojih se posebno isticao zloglasni drop koji mi je tada predstavljao noćnu moru.

Ubrzo sam međutim shvatio da ću za ozbiljniju vožnju osim na kondiciji morati poraditi i na tehničkim sposobnostima kako u vožnji uzbrdo tako i vožnji nizbrdo. Prve ozbiljnije pripreme tako sam imao 2013. godine u Sloveniji i to u bike parku u Kranjskoj gori. Tamo sam se prvi put susreo sa vožnjom po uređenim stazama i vožnji na biciklu sa dvije suspenzije i to sa više od 100 milimetara hoda. Zanimljiva slučajnost je kako je to bio baš Trekov model Slash, doduše samo u 26“ izvedbi, odnosno kotačima koji su tada još uvijek vladali all-mountain, enduro i downhill scenom. Nakon tog fenomenalnog iskustva u meni se kontinuirano javljala želja da ponovno uza sebe imam sličan bicikl i da ga po potrebi koristim za trening tehnike. 

Ove se godine spletom okolnosti otvorila mogućnost nabavke i testiranja najnovijeg Trekova modela Slash 9.8 koji spada u sam vrh ponude enduro bicikala. U početku sam se premišljao treba li mi doista takav bicikl s toliko hoda (op.a. sprijeda 160mm, straga 150mm) ili bi se mogao zadovoljiti i s Fuel Ex ili Remedy modelom. Međutim, od Remedy modela sam odustao odmah u startu jer nisam ljubitelj 27.5“ kotača, a kako već uza sebe imam XC bicikl Trek Procaliber koji također ima 29“ kotače išao sam logikom da je bolje vježbati tehniku na istoj veličini kotača. S druge pak strane Fuel Ex nije mi se činio zanimljiv samo iz razloga jer sam htio uz XC bicikl imati doista bicikl s kojim ću moći voziti sve staze i ne razmišljati hoću li imati dovoljno hoda ako se primjerice odlučim na vožnju u nekom bike parku u susjednoj Sloveniji ili Austriji.

Trek Slash 9.8 je u 2017 jedan od dva modela enduro bicikala koje Trek ima u svojoj ponudi. Osim 9.8 modela postoji još i 9.9 model koji je nešto skuplji i ima nešto bolju opremu. Međutim, s obzirom na paket opreme koji ima model 9.8 po mom mišljenu za vozača koji enduro utrke ne vozi profesionalno model 9.8 ima i više od onoga što je potrebno za sve one koji se žele okušati na enduro utrkama. Okvir bicikla je u potpunosti napravljen od karbona! Naravno, prednji i stražnji trokut također i to od njihova najjačeg OCLV materijala. Kako bi zaštitili karbonski okvir od eventualnih oštećenja na Slash-u se kao i na Fuel Ex i Remedy modelima nalazi Knock Block tehnologija koja je ugrađena u headtube i koja sprječava udarac volana u okvir bicikla. Donji dio okvira zaštićen je pak Carbon Armor dodatkom koji se nalazi na donjoj strani downtube cijevi gdje najčešće dolazi do udaraca od strane kamena, otpalih grana i sl.

Prednja suspenzija na modelu 9.8 je Rock Shox Lyrik RC sa funkcijom dual position. Ova opcija na amortizer mi se veoma sviđa i bilo bi veoma zanimljivo vidjeti da se nešto slično počne koristiti i na modelima za XC bicikle. Naime, Dual position opcija omogućava da prednji amortizer na spustu vozite na 160mm, a prilikom uspona ili neke laganije trail staze smanjite hod amortizera na 130mm. Na ovaj način osim što možete mijenjati hod amortizera tijekom vožnje, samim time ćete promijeniti i samu geometriju bicikla. Zbog svega navedenoga iz Slash-a ćete izvući najbolje performanse bilo da vozite uzbrdo, nizbrdo ili po valovitom terenu. Osim dual position-a amortizer ima i charger damper koji omogućava da se tijekom vožnje podesi brzina kompresije amortizera. Na ovaj način prilikom uspona amortizer možete podesiti da veoma sporo propada i u tom modu radi kao pro pedal tehnologija. Amortizer u tom slučaju nije potpuno zaključan ali isto tako nije u potpunosti mekan, što je itekako pozitivno ako se primjerice morate ustati na noge i jače stisnuti pedale. Zadnja suspenzija je također od Rock Shox-a, zove se Super Deluxe RC3 i posjeduje 150 mm hoda. Zadnja suspenzija ima 3 načina rada pa tako može biti potpuno otvorena, a može raditi i u pro-pedal ili pak lockout modu. I amortizer i stražnja suspenzija imaju mogućnost podešavanja rebound-a. Na koliko klikova i na koji pritisak napumpati obje suspenzije pomoći će vam ekipa u Rog Joma dućanu. Učiniti će to bez obzira na koji MTB bicikl se odlučili i to uz pomoć Trek Suspension kalkulatora koji je i meni itekako pomogao.

Grupa mjenjača i pogona na ovom modelu je SRAM X1 koja dolazi sa prednjim zupčanikom od 32 zuba te stražnjom 11-brzinskom kazetom sa rasponom od 10-42 zuba. Za one koji nisu u nekom ozbiljnom treningu svakako preporučam promjenu prednjeg zupčanika. Uvijek je dobra opcija prednji zupčanik od 30 zuba, a ukoliko ipak imate malo bolju kondiciju 32 zuba biti će vam sasvim dovoljno.

Za sigurno i dobro kočenje Slasha pobrinut će se Sram Guide R hidraulične kočnice sa prednjim rotorom od 200 mm i stražnjim rotorom od 180 mm. Kočnice su u ovih mjesec dana testnih vožnji radile savršeno i to bez obzira na veću temperaturu zraka i dijelove gdje sam morao više visiti na njima. Nisu se pregrijavale ili gubile na snazi tokom kočenja i ta sigurnost nikako nije zanemariva.

Zahvaljujući 29“ kotačima Slash bicikl je nevjerojatno upravljiv na vožnji uzbrdo i nizbrdo. Tokom vožnje uzbrdo nikakav kamen, korijen neće vas zaustaviti ili pak usporiti vašu brzinu, a tokom vožnje nizbrdo preporučam da svojim prijateljima kažete da se drže iza vas jer ćete u suprotnom samo morati kočiti iza njih. Nakon što na spustu `otvorite` vilicu na 160mm hoda i krenete prema dolje sa 29“ kotačima Slash postaje nezaustavljiv jer `guta` doslovno sve pred sobom. U nekim trenucima imate dojam da su kočnice na ovom biciklu samo višak jer bicikl je toliko stabilan i upravljiv da vas nikakve udubine, rupe od korijenja, stijene neće izbaciti iz vaše zamišljene putanje ili vas toliko `stresti` na volanu da ćete imati dojam da vam netko želi izbiti volan iz ruke. Dodatnom osjećaju sigurnosti i upravljivosti svakako pomaže i `dropper` cijev sjedala koja također iz Trek `familije` - Bontrager `Drop Line` sa 125mm hoda što je na svim mojim dosadašnjim vožnjama bilo sasvim dovoljno. Inače Trek, odnosno Bontrager u svojoj ponudi ima tri verzije što se tiče hoda na `dropper` cijevi sjedala – 100, 125 ili 150mm.

Kotači koji dolaze na ovom modelu su Bontrager `Line Comp` sa `Boost` nabama – naprijed 15x110mm, a straga 12x148mm. Za razliku od standardnih XC mtb kotača na ovom modelu vanjska i unutarnja širina je veća pa je tako vanjska širina obruča 33m, a unutranja 28mm. Obruči su isto tako `tubless ready` što uz ovu širinu obruča omogućava da gume podesite na niži tlak čime ćete dobiti još veću udobnost, grip i samim time bolje vozne karakteristike na samoj stazi. Uz sve to imat ćete manje brige oko eventualnog bušenja gume. Vanjske gume koje dolaze na biciklu su Bontrager `SE4 TLR Team Issue` dimenzija 29x2.40. Gume su se po makadamskim i šumskim putovima do sada pokazale veoma sigurne u zavojima zahvaljujući jako dobro `istaknutom` bočnom bridu, a u vlažnim uvjetima odlično su držale grip uzbrdo i nizbrdo. Do sada nisam imao niti jedan `defekt` bušenja sa njima.

 


Ovo je sigurno bicikl koji bi preporučio svima koji se žele okušati u vožnji po malo zahtjevnijem terenu te onima koji tek ulaze u sve popularniji svijet enduro utrka. Ono što je mene na ovom biciklu svakako najviše impresioniralo osim užitka vožnje nizbrdo su karakteristike i pozicija u kojoj se vozač nalazi na usponu na ovom biciklu i kojom lakoćom omogućava savladavanje tehničkih prepreka na samom usponu.

https://www.youtube.com/watch?v=NisRFNpeyZA

Photo: Biker

Na vrh