objavio:
03. Ožujka 2018.

Trek Super Commuter+

Trek Super Commuter+

Tijekom posjeta Trek World prezentaciji modela za 2018. testirali smo neke od noviteta koje nam je Trek pripremio u kategoriji elektro bicikla. Predstavljamo jedan od njih! IMG_3040 (Copy).jpg (963 KB)

Kategorija električnih bicikla u ostalim zemljama zapadne Europe posljednjih godina bilježi veliki porast u broju novih korisnika. Razlog tome svakako treba tražiti i u činjenici da mnogi izbjegavaju čekanja u gužvama koje se sve češće stvaraju u automobilskom prometu što u zadnje vrijeme uočavamo i na našim prometnicama, ponajviše u najvećim gradovima Hrvatske. S druge pak strane vožnja električnih bicikla pruža potpuno drugačiji osjećaj vožnje od vožnje klasičnim gradskim ili nekim drugim biciklom. IMG_3019 (Copy).jpg (932 KB)

I dalje naravno morate okretati pedale da bi se bicikl kretao od točke A do točke B međutim vi ste ti koji odlučujete hoćete li pritom voziti s 50 ili 100% vlastite snage. Nekome tko bicikl koristi primjerice kao zamjenu za automobil prilikom odlaska na posao neće biti u interesu da na posao stigne znojan, neugodnog mirisa pa će zasigurno pedalirati uz minimalan napor vlastitih mišića. Tako će stići na željeno mjesto kao da se vozio tramvajem ili autom, a usput će izbjeći nepotrebna čekanja na stanici ili gužvu na prometnici. Naravno, fokus je u ovom slučaju stavljen na fizičku aktivnosti, odnosno kretanje biciklista koje je iznimno važno za svakog čovjeka.  IMG_3018 (Copy).jpg (958 KB)

Novi model električnog gradskog bicikla kojeg je Trek predstavio za 2018.g. zove se Super Commuter+.  Vjerujte da nas je i sam pogled na bicikl, a kamoli osjećaj vožnje, uistinu oduševio. Bicikl smo imali prilike testirati na prometnicama mjesta Mikulov u Češkoj. Iako se radi o puno manjem mjestu u usporedbi primjerice sa Zagrebom, vožnja na Super Commuter-u bila je veoma zabavna i razgledavanje grada na ovaj način bilo je jedno potpuno novo iskustvo. 

Kada govorimo o gradskim električnim biciklima jedna od bitnih karakteristika koje ćemo gledati svakako je stabilnost i agilnost bicikla. Međutim, upravo je ta dva pojma vrlo često teško povezati jedna s drugim. Unatoč tome inženjeri iz Trek-a pronašli su rješenje i za to! Kako bi dobili čim bolju stabilnost na biciklu, koji teži cca 23kg (op.a. ako je riječ o M veličini – 50cm), težište bicikla, sami motor postavljen je veoma nisko. Uz to baterija koja napaja motor nalazi se integrirana u donju cijev okvira. Na ovaj način dizajn bicikla izgleda veoma čisto i moderno, a osjećaj koji pruža tijekom vožnje je stabilan i siguran u svim uvjetima. Kako bi cijeli bicikl bio agilan, okretan u gradu i gradskom prometu brinu se kotači dimenzija 27.5x2.4“. Isto tako, razmak između kotača je kraći (op.a. na M veličini iznosi 110.7cm) pa i to pridonosi upravljivosti cijelog bicikla. Širina guma nije bez razloga ove širine.IMG_3025 (Copy).jpg (846 KB)

Naime ova širina omogućava vozaču jako dobar grip gume tijekom vožnje po asfaltiranim cestama kao i uređenim neasfaltiranim putevima. Uz to ova širina gume pruža vozaču veoma dobar osjećaj udobnosti stoga Super Commuter+ ne koristi vilicu s prednjom suspenzijom već ima krutu karbonsku vilicu. Osim što je takva vilica lakša od vilice sa suspenzijom ona zbog svoje krutosti daje jako dobar osjećaj kontrole prilikom upravljanja. Cijela geometrija bicikla izrađena je upravo tako da vozača stavlja u jedan uspravniji položaj kako bi mu omogućio udobnu vožnju ali i veoma dobru preglednost u prometu.IMG_3021 (Copy).jpg (53 KB)

Za sve nas koji upotrebljavamo bicikl kao glavno prijevozno sredstvo zasigurno glavne karakteristike koje tražimo na biciklu su brzina i pouzdanost. Zbog toga Trek, barem kad je u pitanju motor i baterija, suradnju ima s Boschom koji se pobrinuo za sustavi to onaj najjači - odnosno liniju Performance. U većini Europskih zemalja pa tako i u Hrvatsku ovaj motor asistirat će u vožnji do brzine od 25km/h (op.a. u Americi i par Europskih država gdje je zakon o električnim biciklima drugačiji ovi motori asistiraju u vožnji do brzine od 45 km/h). Motor koji se nalazi na biciklu jačine je 250 watt-a sa 75 NM. Motor je s donje strane zaštićen s tzv. `Motor Armor` koji motor štiti od bilo kakvih stranih predmeta koji bi mogli udariti i oštetiti motor. Uz to veoma je koristan i ako ćete bicikl parkirati uz druge bicikle jer će u tom slučaju štititi da pedale drugih bicikla ne zapnu ispod motora ili ga oštete na bilo koji drugi način.  Ovaj Bosch sustav koristi bateriju jačine 500 w. Baterija se može puniti ili pomoću zaštićenog utora koji se nalazi na donjoj cijevi okvira samog bicikla ili tako da skinete samu bateriju s bicikla i spojite punjač direktno na bateriju u vašem uredu ili kući. Za upravljanje elektromotorom brine se Bosch Purion Performance kompjuter. On se nalazi na samom upravljaču bicikla zbog čega ne morate micati ruke s upravljača kada ga koristite u toku vožnje. Osim odabira jednog od ponuđenih 5 opcija asistencije (OFF, ECO, TOUR, SPORT i TURBO) na njemu možete pratiti podatke poput razine napunjenosti same baterije, status punjenja baterije, brzine kojom vozite, udaljenosti koje ste prešli te koliko vam je još kilometara preostalo za vožnju u pojedinom modu ovisno o napunjenosti same baterije.IMG_3028 (Copy).jpg (814 KB)

Svi koji su zaboravni i koji primjerice zaborave svjetla za bicikl kod kuće ili ih pak ponesu sa sobom ali ih pritom ne napune, s ovim modelom neće imati problema. Bicikl dolazi sa integriranim prednjim i stražnjim svjetlom koje se napaja direktno iz glavne baterije kao i sam elektromotor bicikla. Ova `Super Nova` svjetla koja koristi Super Commuter+ su dnevno-noćna svjetla što znači da će vas drugi sudionici u prometu moći puno bolje uočiti bez obzira u koje doba dana ili noći vozite svoj bicikl. Što se događa kada morate na posao ili u školu, a vani je mokro ili pada kiša? Super Commuter+ odgovor i na ovaj problem nudi u obliku integriranih blatobrana duž cijele dužine kotača tako da će vaša leđa, stražnjica i  noge ostati suhe i u manje idealnim uvjetima vožnje. Uz to bicikl je opremljen i stražnjim nosačem koji vam omogućava stavljanje bisaga. U bisagama ćete tako moći prevoziti sve potrebne stvari za posao ili pak kupovinu. Naravno da bi svoj bicikl mogli ostaviti bez nadzora korištenje lokota je preporučljivo. Kako ne bi morali razmišljati gdje ćete nositi lokot, ispod gornje cijevi okvira nalazi se mjesto na koje dolazi nosač za vaš lokot i tako će vam lokot uvijek biti pri ruci, a neće vam lupetati po okviru bicikla ili biti na mjestu gdje bi ga mogao oštetiti.IMG_2894 (Copy).jpg (957 KB)

Model koji se nudi ako posjetite bilo koju od Rog Joma poslovnica ili njihovih veleprodajnih partnera je Trek Super Commuter+ 9. Taj model ima sve opisane karakteristike koje smo naveli a ono što je još bitno napomenuti je da isti koristi pogonski sistem za mijenjanje brzina s 8 brzina koje se nalaze u stražnjoj nabi kotača. Model koji koristi je NuVinci N380 SE s lančanikom od 22 zuba. Ovaj model dolazi dostupan u crnoj boji u 4 veličine – 45, 50, 55 i 60cm. Za cijenu i dostupnost veličina posjetite bilo koju Rog Joma poslovnicu, a na njihovoj web stranici te službenoj Trek stranici možete se informirati i o svim ostalim električnim modelima iz njihove ponude.20170814_120245 (Copy).jpg (716 KB)

Photo: Biker

Na vrh