Prošlo je neko vrijeme otkako smo se bavili Authorovim biciklima. Definitivno su ostavili traga, kako u cestovnom tako i MTB svijetu, pa se s nostalgijom sjećamo nekih modela. Ovdje sada imamo Pegas - pristupačnu 27icu ovog češkog proizvođača, koja bi trebala uvesti vozače u svijet brdskog biciklizma. Naravno, uvijek je presudna cijena, pa navedimo da je za njega potrebno izdvojiti 3.637,00 kuna na akciji. Malo je začuđujuće što u toj cijeni na biciklu vidimo ugrađene hidraulične kočnice i sajle provedene kroz okvir, ali Author je uvijek imao odličan odnos uloženo/dobiveno, pa to očekujemo i kod ovog bicikla.
Tehnikalije
Okvir Pegasa tvori legura aluminija zvana 6061, a znamo je iz većine današnje produkcije bicikala srednjeg i višeg razreda. Bicikl djeluje skladno i odmjerenog je dizajna, a lagano zakrivljena gornja cijev okvira uskog profila daje mu dinamičnu crtu. Možemo reći da po nama spada u lijepše primjerke hardtaila bez obzira na nisku cijenu, a grafike i slova su ugodno uklopljeni. Bravo za dizajn po uloženoj kuni. Ako pređemo na mehaniku uvidjet ćemo da raspolažemo Shimanovom Acera grupom mijenjača u kombinaciji s Suntour XCM pogonom. Rezultat je 3x9 stupnjeva prijenosa što je i više nego je potrebno u zadanim područjima kretanja. Vilica RST Gila sa 100mm hoda i mehaničkim zaključavanjem ne bi trebala stvarati probleme dokle god je rekreacija u pitanju, a Tektrova hidraulika na kočnicama izdržati će i ukoliko pretjeramo sa količinom sporta. Ostatak opreme uglavnom dolazi iz Authorovog programa kao i Rocket gume s kojima se još nismo susretali.
Vožnja
Pretpostavljamo da će Pegas budući vlasnici koristiti u kombinaciji gradskih vožnji i brdskih avantura, pa smo i mi za testni poligon odabrali gradske ulice sa izletima na zemljane terene. Na asfaltu je bicikl vrlo upravljiv i lagan na volanu, pa iako se u početku masom čini teži od perolakih jurilica u vožnji gradom ne osjećamo nedostatke. Geometrija je u trail području sa 69° na volanu i 435mm stražnjeg kraka, pa je bicikl negdje u balansu između upravljivog i stabilnog na bržim ravnim dionicama. Kada smo s betona prešli na zemljane podloge bicikl je ostao udoban na račun nešto sporijih reakcija zahvaljujući rekreativnoj opremi.
Ovo nije negativna osobina bicikla već samo nedostatak odlučnosti pogonskog dijela i mehanike kada se ubrza tempo na brdskoj stazi, pa moramo biti svijesni da ne očekujemo reakcije XT ili XTR komponenti. Svejedno, Pegas ima neke druge odlike koje možemo naglasiti s obzirom da je ukupna cijena bicikla kao samo vilica na nekim natjecateljskim modelima. Tu podrazumjevamo ugodan položaj i komfor prilikom umjerenog tempa i kruzanja gradskim ulicama. Bicikl je prilično živ i okretan, gume se lako kotrljaju bez velikog otpora, pa je i utrošak energije vrlo zadovoljavajući. Kočnice oduševljavaju zaustavnom silom iako zaostaju finoćom doziranja za skupljim modelima, ali ponavljamo, biti će i više nego dovoljne za rekreaciju.
Zaključak
Sa zadovoljstvom smo provozali pristupačnog Authora jer od ulaznih modela nemamo velika očekivanja i ponekad se jako ugodno iznenadimo. Pegas je jedan od takvih bicikala. Odličan dizajn i poštena izrada u kombinaciji s rekreativnim komponentama na kraju daju zbroj koji je veći od sastavnih dijelova. Iznimno ugodan bicikl vrlo se dobro snalazi na bilo kojoj podlozi. Naravno, jedan od preduvjeta za njegov dug život je da ne zaboravite da se radi o pristupačnom rekreativnom biciklu. U tom slučaju može vas služiti godinama. U slučaju da apetiti s vremenom porastu biti će dobra baza za nadogranju.
Photo: Biker