www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
07. Siječnja 2021.

10 savjeta za zimske MTB vožnje!

10 savjeta za zimske MTB vožnje!

Zimsko vrijeme mnoge vozače natjera da bicikl parkiraju u garaži što je kriva odluka :). Uz 10 savjeta o zimskom bicikliranju, moći ćete uživati ​​u vožnji po zaleđenim stazama, po snijegu, blatu i pri temperaturama ispod nule.

zima_mtb_biciklizam3.jpg (238 KB)

10 savjeta za vožnju MTB-a tijekom zime

1 - Motivacija
Iako postoje razni načini da se trening preseli u topli zatvoreni prostor i tome većina teži, zimska vožnja biciklom je jedno novo iskustvo, i to zaista treba smatrati ‘posebnim događajem’. Prirodu ćete apsorbirati sasvim drugačije, blažena tišina će vas okruživati, nema insekata, komaraca i krpelja; ledene staze krckaju pod gumama; uvjeti na tlu vas čine fokusiranima tijekom vožnje. Vjerojatno ćete vidjeti životinje koje se ljeti drže podalje od puta. Osjećaj je potpuno smirujuć i ako se držite ostalih savjeta, uživat ćete :).zima_mtb_biciklizam6.jpg (357 KB)2 - Daleko od stresa
S obzirom na činjenicu da stres oslabljuje imunološki sustav, ne postoji ništa bolje od vožnje bicikla daleko od posla, rutina i onih mjesta koja su prevruća i pretrpana. Oslobodite endorfin :), maknite se od lošeg raspoloženja i depresije. Na taj način imunološki sustav jača; samo poduzmite sve odgovarajuće mjere predostrožnosti i nemojte pretjerivati ​​s intenzitetom vježbanja u tom periodu.zima_mtb_biciklizam26.jpg (260 KB)3 - Odgovarajuća odjeća i prozračnost
Nakon što ste konačno odlučili da ipak idete na vožnju, iako je vani do -5 i pada neka polu kišica ili snijeg, pravilna odjeća je naravno najvažnija stvar za vožnju MTB-a. Iako nam uvijek zdrav razum govori, odjeni se debelo i zabundaj se, to nije točno ni ispravno kad je u pitanju bicikliranje. 22318E1187BK7.webp (96 KB)Kako smo već pisali, slojevito odijevanje je ključ, pazeći da odaberete prozračne tkanine kako bi koža bila suha. Jedno od pravila iznad svih ostalih: tijekom prvih 15 do 20 minuta vožnje morate osjećati hladnoću. Vaše tijelo će nakon tih prvih 15ak minuta početi stvarati toplinu koja će vas ugrijati.
zima_mtb_biciklizam2.jpg (138 KB)4 - Što obući i odjenuti: ekstremiteti
Dok okrećete pedale, doista generirate toplinu. Međutim, na hladnoći ljudsko tijelo nastoji usmjeriti krv prema vitalnim organima (srce, jetra, crijeva), ostavljajući ekstremitetima manje opskrbe krvlju i stoga se oni više hlade i osjećate hladnoću u njima. To je razlog zašto biste trebali pravilno zaštititi ruke, noge, grlo i glavu: ovisno o temperaturi koristite adekvatnu odjeću i opremu. Danas sva MTB odjeća ima deklarirane temperature za koje je predviđena, pa ćete relativno lako zaključiti što vam treba. s7d5.scene7.com.jpg (96 KB)Za noge će vam trebati specifične zimske cipele; ako se puno vozite, vrijede novca i griju noge bolje od bilo kojeg drugog privremenog rješenja. 30676-16026205818694.jpg (422 KB)Inače, pokrivači ili gamaše za cipele još su jedno korisno rješenje za vožnju u hladnim i mokrim uvjetima, ali tada treba paziti na kvalitetu čarapa.644-6740_hero--281-29.jpg (174 KB) Preporučujemo dobar par merino bike čarapa te neke termalne uloške za cipele umjesto originalnih. Iskoristite buff za vrat od flisa koji će vas čuvati od vjetra. Ista stvar odnosi se i na kape za glavu, unnamed--281-29(1).jpg (281 KB)a u ovom slučaju svakako preporučujemo da imate rezervu, jer se glava znoji, pa ćete na spustu imati suhu kapu ;)

5 - Što odjenuti: tijelo i noge
Tri sloja mogla bi biti dovoljna za tijelo, ako su kvalitetni, a vi niste zimogrozni :): 903415_hlavni.jpg (130 KB)Bazni sloj, deblji s dugim rukavima svakako, zatim neka termo jakna sa svojstvima zaštite od vjetra i kiše30564-16012391732587.jpg (192 KB) te prsluk također termo,14114E9151BK4-1.webp (47 KB) ali sa prozračnim leđima, to je za XC vožnju, za Trail je odjeća nešto opuštenija i šira pa ćete se i nešto drugačije odjenuti. Bazni sloj svakako dugih rukava, deblji, zatim neka prozračna termo majica i preko toga jakna s kapuljačom koja štiti od vjetra i kiše. e9152bk_5f7c355a3a628-1.jpg (40 KB)Za noge, 644-8161_hero--281-29.jpg (84 KB)termo bib sa naramenicama je najbolji izbor kao osnova kako za XC, tako i za Trail, Xc vozači će možda još staviti neki dodatnu zaštitu za koljena, dok za Trail vozače savjetujemo da odjenu kratke ili duge vodonepropusne hlačice šireg kroja.18116E1301BK5-1.webp (14 KB)ss19-stage-shorts-orange-front-full_5ca212d5a4d54.jpg (128 KB)6 - Pripremite bicikl za zimsku vožnju
Zimi treba odabrati odgovarajuće gume koje će uvelike promijeniti osjećaj vožnje na skliskom terenu. 27138-16082790385287.jpg (130 KB)Rjeđe postavljeni čepovi na gaznim površinama guma će pridonijeti boljem prianjanju na podlogu i omogućiti da se blato ne zadržava na gumama. Capture.JPG (43 KB)Na snijegu, pritisak u gumama može se smanjiti za nekoliko PSI kako bi se povećalo prianjanje, a prednji blatobran 16195-144792191011.jpg (109 KB)može biti koristan za posebno blatnjave vožnje. 22648-155205368052.jpg (273 KB)Dodatna briga i dobro održavanje MTB-a nakon svake vožnje vrlo su važni: Ne zaboravite dobro osušiti bicikl i podmazati sve pokretne dijelove specifičnim proizvodima, poput maziva za lanac22645-157598376684.jpg (171 KB) koji je isključivo za mokre uvijete i litijske masti za gibljive dijelove i headset. Na kraju, hidroizolacijski sprej za hlače, cipele i jaknu čini čuda: samo ga nanesite preko noći i pustite da prodre i odjeću će impregnirati da postigne svojstvo vodonepropusnosti.

zima_mtb_biciklizam10.jpg (502 KB)7 - Džepovi, torbica oko struka ili ruksak?
Izbor onoga što ćete nositi ovisit će o duljini vaše vožnje. Ako će to biti kratka vožnja bez zaustavljanja, džepovi jakne ili torba oko struka trebali bi biti dovoljni; samo nemojte zaboraviti bocu s vodom ili čajem kako ne bi dehidrirali. Tijekom zime, posebno u slučaju duže vožnje, nošenje ruksaka je neophodno: za dodatnu zaštitu leđa koju pruža i dodatni prostor za rezervnu opremu kao što su jakna, kapa, rukavice, alat, hrana, mjehur s vodom i potpuno napunjeno prednje i stražnje svjetlo.zima_mtb_biciklizam17.jpg (509 KB)8 - Hidratacija i prehrana
Tijekom zimske vožnje trebate se potruditi piti male gutljaje i u redovitim razmacima. U hladnim uvjetima ne osjećate žeđ i osjet žeđi dolazi daleko prekasno, zato je potrebno piti bez obzira na osjećaj žeđi. U početku stavite alarm ili podsjetnik na mobitel ili sat da vas podsjeti da svako pet minuta uzmete dva do tri gutljaja vode. Dehidracija može uzrokovati gubitak koncentracije, grčeve u mišićima i bol u slezeni te gubitak energije. TERMO-BIDON-FORCE-HEAT-05-L-siva.png (137 KB)Stoga, ako krenete s temperaturama nižim od nule, imajte ruksak s mjehom na leđima ili termo bidon koji se neće smrznuti na vožnji i tekućina neće biti jako hladna. Što se tiče prehrane, vrijede ista pravila kao i u toplim mjesecima, ali trebali biste razmotriti povećanje sagorijevanja kalorija zbog hladnih uvjeta: za doručak biste mogli dati prednost hrani bogatoj masnoćama i bjelančevinama i umjesto pločica, početi nositi sa sobom orašaste plodove, čokolade i slično.
zima_mtb_biciklizam27.jpg (278 KB)9 - Vodite računa o svojim ograničenjima
Zimske vožnje pružaju izvrsnu priliku za otkrivanje novih mjesta, mjesta koja su tijekom toplih mjeseci krcata ljudi ili smo ih zanemarili jer već imamo svoj đir. Bez obzira na to, čak i vožnja u lokalnoj šumi može ponuditi sasvim drugačije iskustvo u blatnjavim uvjetima ili na snijegu. Unaprijed planiranje vožnje korisno je u svakom pogledu; zimi je također važno imati plan B, a možda i plan C. Presvlačenje odmah nakon vožnje također je vrlo važna.

10 - Zabava i nagrada
Glavna svrha svake zimske vožnje uvijek bi trebala biti zabava, ali također trebate imati na umu da je vožnja zimi vrlo dobar trening: uvjeti na terenu zahtijevaju više napora, naučite kako upravljati biciklom po blatnim, zaleđenim ili snježnim terenima, a sagorijevate više kalorija jer, pored treninga, vaše tijelo radi na održavanju konstantne temperature i dodatno sagorijeva kalorije. Sve što naučite vozeći se po klizavim brdskim stazama dati će vam dodatnu sigurnost kada zatopli i jako ćete napredovati u načinu na koji kontrolirate svoj bicikl. Na kraju zimske vožnje, nagradite se nečim slatkim i ukusnim :), tako da imate motivaciju za iduću vožnju ;).

Na vrh