Tog jednog sunčanog dana kada ste odlučili potrošiti određenu svotu novčića na novi bicikl, vaš budžet je bio ograničen pa ste se nećkali da li uzeti bicikl sa v-brake ili disc sistemom kočenja. Na kraju cijena je prevladala jer je trebalo ostat nešto i za popratnu opremu koja vam je tad bila neophodna, a ionako ste uglavnom turistički i rekreativno na biciklo, pa zašto potrošiti više ako nema potrebe. Ali nakon izvjesnog vremena i to relativno brzo, možda par mjeseci, počinjete razmišljati kako vaša vožnja sada već zahtjeva i mali upgrade na vašem biciklu kako biste uskladili bicikl svojim potrebama i očekivanjima. Iz tog razloga obično vam sugeriramo da ipak odvojite na početku koju kunu više, nije baš kuna, ali nešto više novčića kako biste dobili na kraju bicikl koji ćete bez takvih razmišljanja voziti barem godinu dana.
Kako god, na kraju ćete doći do toga da biste nešto bolje, skuplje, jače jer tako to ide, nikad zapravo nismo zadovoljni :), ali važno je da se vozite i uživate. Sada konačno dolazimo do zapleta ovog priloga, dakle ako ste ipak uštedjeli taj dan kad ste kupovali pa ste se vozili tih par mjeseci na v-brake kočnicama, odlučujete da želite disk kočnice, savjet, uzmite hidrauliku obavezno, mehaničkih diskova je sve manje, hidraulični diskovi su sve pristupačniji cijenom. Važno je da ste prilikom kupovine obratili pažnji da vaš okvir i vilica imaju pripremu za disk jer bez toga ga nečete moći montirati. To je lako ustanovit u trgovini ako popričate malo sa stručnim osobljem. To su obično dva nosića kod stražnje nabe na okviru u koje idu vijci kojima se pričvrsti čeljust na okvir, nabe odnosno glavčine ćete u tom slučaju morati mjenjati, tako da i to morate ukalkulirati u trošak, jer vaše nabe vjerojatno nemaju prihvat za rotor. Ali naba ima vrlo povoljnih na koje idu diskovi, tako da neće puno podići trošak upgrade-a.
Dakle ako želite za dva kotača diskove, potrebna su vam dva kompleta čeljusti sa rotorima, bužiri, ručice kočnica i pripadajući vijci kako bi se sve moglo montirati. Nabe, ako ste vični mehanici ćete moći i sami primijeniti uz naš tutorijal koji možete pronaći na našem portalu. Ukoliko ne znate i ne želite to sami, onda je najbolje da ostavite bicikl u trgovini gdje ste kupili sve skupa da vam školovano osoblje to montira i zamjeni nabe. Trošak kompletne konverzije ne bi smio prelaziti nekih 1000 kn ako ste dobro pogodili posao :).
U rog-joma trgovinama i na web shopu se nudi Tektro Draco hidraulični sistem sa rotorom od 160 mm, bijele čeljusti i ručice kočnica za svega 369,99 kn. U paketu dolazi sve potrebno za montažu osim glavčine koja vam isto treba. Tektro Draco je po našem iskustvu vrlo dobra kočnica za prosječnog i malo ambicijoznijeg biciklistu. Dobro reagiraju na pregrijavanje, u hladnim uvjetima se ponašaju očekivano, ulje postane malo gušće pa se malou ukrute, ali i dalje vrlo dobro rade i imaju brz odaziv. Čeljusti sz od ljevanog aluminija isto kao i ručice te dolaze u crnoj crvenoj i bijeloj boji. Sa odgovarajućim adapterom dolaze i sa 180 mm rotorom. Tako da možete kombinirati naprijed manji i straga veći rotor. Sama čeljust je 310 grama sa pločicama. Pločice su od kombiniranog materijala metala i keramike za bolju termo otpornost. Tektro mineralno ulje se koristi za punjenje sistema ili neko odgovarajuće zamjensko koje se može naći također po specijaliziranim biciklističkim trgovinama. Eto, ukoliko ste se odlučili na taj zahvat, toplo preporučamo da odaberete varijantu sa Tektro Draco sistemom u kombinaciji sa nekim srednjim levelom glavčina i dobit ćete jedan fini upgrade za svoju pilu ;).