Četrdesetdvogodišnji Markus tako je srušio dosadašnji svjetski rekord koji je bio u njegovom vlasništvu, a kojega je, doduše na posebno izrađenom biciklu, postavio 2011. godine na "padini" vulkana Cerro Negro u Nikaragvi. Stari rekord do sada je izsnoio 164,95 km/h.
"Spust u Nikaragvi nije bio dovoljno zabavan, nije bio pravi izazov. ČIm sam stigao kući iz Nikaragve počeo sam tražiti novu planinu za još jedan spust. Pronašao sam ju u Čileu!" izjavio je Max Stockl.
Kako bi utažio svoju žeđ za brzinom Austrijanac je odabrao planinu u pustinji čiji vrh se nalazi na 3,972 metra nadmorske visine i koji ima nagib od 45 stupnjeva na početku. Staza na kojoj je postignut rekord dugačka je 1200 metara, a kako prenosi Redbull koji je, kao i uvijek kad su u pitanju ekstremni dosezi sportaša, podržao Maxa, uvjeti su bili odlični. Otpor vjetra bio je minimalan što je bilo itekako važno.
Osim uvjeta Max i njegova šesteročlana ekipa posebnu su pažnju posvetili i sigurnosti, što je također itekako važno, ako ne i presudno. Kako bi vožnju učinio što sigurnijom Max je koristio specijalno odijelo sa zračnim jastukom, a njegova je kaciga također posebno izrađena. Naravno, bicikl koji je koristio bio je Mondraker i na njemu nije bilo promjena u odnosu na isti model kakav možete kupiti u prodavaonicama bicikala što je možda i najfascinantniji podatak. Naravno i odlična reklama za Mondraker!
"Želio sam si pružiti šansu da svoj bicikl vozim uistinu brzo!" dodao je Max uoči početka svog povijesnog spusta. Zanimljivo je da Max stazu uoči povijesnog spusta testirao ukupno osam puta. Naravno, to je činio kako bi odredio najbolju liniju, odnosno liniju koja će mu donijeti najmanje problema za vrijeme rušenja rekorda!
U pokušaju rušenja sličnih rekorda iznimno je važan svaki detalj čega je naravno najsvjesniji upravo Max koji je izjavio i kako pri brzinama od 160 km/h svaki kilometar više podrazumijeva iznimne napore. Naravno, sile koje se javljaju imaju izniman utjecaj i na bicikl, ali i na tijelo vozača.
Maxu je za postavljanje novog rekorda i dostizanje brzine od 167,6 km/h trebal 11 sekundi, odnosno 650 metara staze što je nevjerojatan uspjeh za vozača koji nije profesionalni sportaš. Stockl je na kraju svoje avanture izjavio:
"Bilo je iznimno iscrpljujuće iako je vožnja trajala samo 20 sekundi. Jednostavno ne mogu izraziti svoje osjećaje riječima. Čak i kada znate da ćete voziti samo 10 ili 15 km/h brže nego na zadnjem treningu, nevjerojatno je i motivirajuće stajati na vrhu planine, gledati dolje i osjetiti taj adrenalina!"
Photo: Philip Platzer/Red Bull Content Pool / Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool