CUBE STEREO HYBRID 140 SL 27.5
Hybrid sa 27.5 kotačima, odnosno kombinacija lajtmotiva 2013. je u Cube izvedbi svakako bio model koji nam je zapeo za oko, dizajnerski odrađen vrhunski s vrlo lijepim odabirom boja i grafika, ukoliko ste ljubitelji bicikala koji zapinju za oko svakog prolaznika.
Haibike EQ xduro FS je jedan od prvih hybrida fullsuspension bicikla s centralno smještenim pogonskim Bosch motorom koji je uklizao u našu redakciju još 2011. godine, stoga sama ideja centralnog pogona nam i nije novotarija, ali izvedba na Cube je dizajnerski daleko primamljivija danas. 60Nm Bosch agregat, Agile Ride Geometry te Trail Motion Rocker su tri osnovne stavke koje čine ovaj bicikl i više nego zabavnim. Agregat od 60 Nm okretnog momenta te link stražnje suspenzije jamče odlično uspinjanje s dobrom i pouzdanom trakcijom kotača na podlogu. To bi bio kratak osvrt na dotični model koji će, vjerujemo, vrlo brzo biti dio naše testirane kolekcije u kojoj ćete moći detaljno pročitati o svemu čime nas je ovaj bicikl šarmirao. Vjerujemo da će cijena biti gorostasna:), ali ako se odlučite da je bicikl vaše buduće prijevozno sredstvo, onda ćete se odvažiti na ovako nešto, jer je ipak to sve što možete poželjeti kad su u pitanju hibridi.
***
KTM: Scarp 29” 2013 prestige
Iako već nam znana dimenzija kotača, ovaj model iz Ktm-ove kolekcije je zadao dobrih udaraca svojim konkurentima. Dizajnerski je odrađen besprijekorno, s klasičnim odabirom boja koje odgovaraju samom proizvođaču, ali s nevjerojatnim odmakom u dizajnu okvira kao jednog od ljepših koje smo uživo pogledali. 11.3 kilograma težak full suspension s vrhunskom opremom sigurno je meta većine natjecatelja. Nadamo se jednom zgodom i na našim prostorima. Cijena je više nego paprena, izložbeni primjerak se mogao kupiti za nekih 45000 kn, dakle to je samo za sportaše i one koji se vole pokazati, a novca im ne nedostaje, a takvih je, hvala bogu, u našim zaljubljeničkim krugovima malo :).
Osovine su 15mm/12mm, što osigurava još veću čvrstoću cjeline, sajle su provedene kroz okvir, iako moramo primijetiti da su modeli za 2014. većine proizvođača opremljeni internal routing sistemom provođenja sajli. Moramo reći da su KTM-ovci pokazali svoje adute na sajmu te znaju privući pažnju i bez body painta :D. Također su se pripremili na novu dimenziju kotača i ponudili veći broj modela koji će biti opremljeni novom dimenzijom čak i po popularnim cijena, pa ćete valjda naći nešto i za svoj gušt, a da nije u iznosu prosječne godišnje plaće :)
***
Bianchi Nirone 7 c2c
Već svima poznati koncept ‘‘coast to coast’’ omogućuje prosječnom biciklistu koji je spreman na duže ture i ne želi se odreći udobnosti, da kroz ovaj model dobije i više. Okvir je od aluminija, vilica je kombinacija karbon-aluminij s kevlar umetcima poznatijim pod K-Vid tehnologijom koja ublažava udarce s podloge, a opet osigurava čvrstoću same vilice. Obzirom da je model namijenjen biciklistima koji nemaju ambicije biti u natjecateljskom miljeu, a ipak žele provoditi sate gazeći pedale, geometrija je prilagođena potrebama, pa je malo opuštenija kako bi se udobnije smjestili prilikom pedaliranja. Opuštenija geometrija je važna za rekreativce jer nisu naviknuti na položaj tijela koji odgovora pravom cestovnom biciklu. Shimano Claris mjenjačka grupa zadovoljit će potrebe navedenog rekreativca. Dizajn ostaje prepoznatljiv, zelenkasto plava boja Bianchi obilježava ovaj bicikl kao i njegovu kvalitetu. Završna obrada i coating kojim je premazan okvir se brinu za zaštitu od ogrebotina i oštećenja.
***
Kreidler Straight Carbon 2.0 650 b
I Kreidler također odlazi u 27.5” dimenzije, sa svojim straight Carbonom je pokazao da zna i ima ambicije raditi prvoklasne fuliće. Bicikl je opremljen Sram grupacijom sa 10 brzinskim zadnjim mjenjačem. Što se boja tiče, napredovali su, ali su zadržali svoju dosljednost dizajna u odnosu na prošlu godinu.
***
Gt Force Carbon Team
Gt je, kako bismo rekli, “razvalio” za 2014. sa trail i all mountain modelima. Toliko osvježenja i inovativnostu kako u tehnološkom tako i dizajnerskom smjeru nismo vidjeli kod drugih prozvođača ove godine. Force je spustio link suspenzije još niže dolje te je sami pivot smjestio još više naprijed. 27.5 kotači su također novitet na tom biciklu.
Kratka lula, široki volan, jače gume, robusnost okvira i 150 mm hoda naprijed i natrag osiguravaju opako dobre spusteve, a zaključavanjem suspenzija pretvarate ga u poprilično kvalitetnog penjača. Force je namijenjen ipak jačim i grubljim terenima, te nije predviđen za maratonske uspone ma što oni pričali o tome. Ali užitak poniranja se u svakom slučaju da naslutiti, test u Bikeru je zajamčen našim interesom za ovaj bicikl :).
Pogon je opremljen lančanicima 40/30/22, kočioni rotori 180 mm, podesiva cijev sjedala s ‘‘internal routingom’’, tubeless ready kotači te Shadow plus kao standardni zadnji mjenjač samo su neke tehničke odlike ovog bicikla. Dakle, sve je rečeno osim da je GT pokupio i nagradu na ovogodišnjem sajmu za najbolji bicikl, a odnosi se na Sensor ‘‘trail’’ varijantu, malo nježniju od Force-a.
***
Selle Royal
I ove godine su donijeli mnoštvo sitnica koje će vas veseliti kroz godinu. Specijalci za sjedala napravili su neke promjene što se tiče pristupa svojim klijentima. Podjela sjedala se svela na ‘‘Performa’’ i ‘‘Comfort’’. Performa linija dijeli se na Flat, Wave i Anatomic modele, dok su Comfort i dalje Athletic, Moderate i Relaxed. Kako su kroz godine ispitivanja tržišta došli do saznanja da se lepeza spremnosti biciklista uvelike razlikuje te da postoji veliki interes za performance sjedalima koja će zadovoljiti i potrebe agresivnijih rekreativaca, dali su si truda uvesti nove modele u klasi Performa koji su ujedno i cijenovno prihvatljiviji. Flat se odnosi na tvrđa i ravnija sjedala koja će biti dobra za ekipu koja intenzivno vozi bicikl i često mijenja poziciju na sjedalu. Wave sjedala su za tipove koji često mjenjaju terene vožnje, Secta je za brdo i laganiju vožnju.
Omogućuju opuštenije sjedenje, ali naravno sve se svodi na one koji su vrlo često na biciklu, u suprotnom nemate potrebe za Performa sjedalima. I na kraju dolaze ANATOMIC sjedala za one koji pedaliraju na duže staze i to žešćim intenzitetom. Namijenjeno je da smanji pritisak i bol kod vozača koji su jako dugo na sjedalu. Kod Becoz sjedala je također došlo do nekih promjena pri odabiru materijala, tako da su od sada na još višem stupnju eko razgradivosti. Selle royal je imao posla prošle godine, jer su se za novu sezonu pripremili kako treba.
***
Giant Trance sx 27.5
Giant je napravio dar-mar na području dizajna, a i nekih promjena u klasifikaciji modela. Reign model od ove godine će biti dostupan kao Reign X u 26’’, ali samo on i Glory, dok će Trance zauzeti njegovo mjesto u 29 i 27.5 izvedbi, tako će Trance koji je do sada bio Trail bicikl, od sada biti shvaćen kao All-mountain s većim hodom, jačim kotačima, kraćim lulicom i uspravnijim sjedenjem ukratko. Reign u nježnijoj izvedbi više neće postojati, već samo njegova inačica Reign X. Dizajn novih modela ima veliki odmak od prošlogodišnjih i, što se nas tiče, napravili su odličan posao jer se nekih modela nismo mogli nagledati. Jedan od njih je i Trance 27.5 koji izgleda opako u zlatnoj varijanti.
Važno je istaknuti da su svi Giant modeli za 2014. s ‘‘internal routingom’’, tako da više neće biti sajli po okviru, čak niti na ‘‘entry level’’ modelima, što je za ljubitelje dobrog i čistog dizajna velika stvar ;). 160 mm hoda naprijed i 140 mm nazad s maestro sistemom čini ga dostojnim bilo kakvog terena. Kažu iz Gianta da je cijeli bicikl podređen maksimalnom iskorištenju 27.5 kotača kako ne bi bili samo brojka na papiru, već da i dokažu korisnost te dimenzije. Trance dolazi s Giant Contact Switch-R dropper seatpost cijevi sjedala koja se pokazala fantastična na našim testovima, a po cijeni vrlo pristupačna. Sajla se također provodi kroz okvir. Kotači su tubeless kompatibilni i lagani kako dolikuje Trance modelima.
Ostali Giantovi modeli su doživjeli značajne promjene na području dizajna. Cijev sjedala je dobila novi profil, što će možda značiti da neće pasati više na neke bicikle drugih brandova, ali će zato Dropper seat post cijev sjedala ostati ista s novom opcijom provođenja sajle kroz okvir, što na prethodnom modelu nije bilo izvedivo.
***
Haibike XDURO AMT Pro 27.5
Haibike je uz mnoštvo novih modela predstavio i svoje hibridne aseve, među kojima se najviše isticao All-mountain xduro s Bochevim agregatom od 36 Volti i 250 Watta snage. S hodom od 150 mm naprijed i 200 mm nazad čini ga izdržljivim i ni manje ni više nego poprilično žestokim hibridom. Ako nam je suditi po iskustvima koja imamo s Haibike-ovim hibridima, ovo će biti prava zvjerka :). Teži ukupno 21 kg s baterijom što nije puno obzirom da neki obični AM bicikli nižeg cijenovnog ranga znaju biti 15ak kilograma teški. Doista su uložili puno truda u razvoj e-bicikala što je na kraju i vidljivo. Bicikl je opremljen kazetom s 11 brzina, Sram x01 mjenjačem, kotači pripadaju Crank braći :), gume Schwalbe Hans Dampf PSC i naravno dimenzije kotača su 27.5. Sve više i više vjerujemo da su 26” kotači polako zagazili u povijest biciklizma. Iako je možda tako, bit će jako teško uskladiti tržište s ogromnim brojem biciklista koji će još dugo voziti 26ice. Ove godine ćemo iznositi svoja mišljenja po pitanju 27.5 kotača, vidjeti kako se ponašaju na utrkama i što kažu naši testni vozači koji su ujedno i natjecatelji.
Cijena spomenutog hybrida je uglavnom već poznata jer se ne razlikuje od ostalih brandova te iznosi oko 45 000 kn. Sve to zvuči poprilično nedostižno, ali mi vjerujemo da je bicikl budućnost kretanja i načina života, pa umjesto da kupujete automobil na kredit, možda ćete kupiti ovako nešto. Haibike je predstavio i svoje 29ke koje će se zadržati u njihovoj ponudi za 2014. Haibike se odlučio usmjeriti prema jačim modelima te smanjiti obim nižih klasa kako bi stavio naglasak na kvalitetu branda, a ne na količinu. S veseljem iščekujemo nove modele u našoj redakciji.
***
Scott genius lt 700
Scott kao jedan od divova svjetske biciklističke industrije predstavio je Genius lt 700 sa 27,5” kotačima. Jedan od ljepših enduro bicikala na sajmu, podsjeća malo na KTM po bojama, ali nema zabune :). Svaki detalj je razrađen i testiran nebrojeno puta. Geometrija je potpuno prilagođena novoj dimenziji kotača te je time osigurana najbolja sprega geometrije i novih dimenzija što će vozaču pružiti više kontrole i udobnosti. Okvir od karbona teži svega 2450 grama, a u kombinaciji sa 170 mm hoda omogućuje ovom biciklu dobre vozne karakteristike kako opisuje jedan od Scottovih tehničara. Sajle su sve provučene kroz okvir.
Suspenzija je smještena na gornju cijev okvira kako bi se izbjeglo nakupljanje blata na donjoj cijevi. Kočione čeljusti stražnjeg kotača su smještene između trokuta okvira kako bi bile što manje izložene mogućem oštećenju i udarcima. Dakle, morali bi se stvarno potruditi da napravite štetu :). Jednodjelni link suspenzije ima opciju repozicioniranja čime se mijenja visina bicikla za 6 mm i kut vilice za pola stupnja. Kotači su 650b Syncros Tubeless Ready Shimano, dok se na njima nalaze XTR 203mm/180mm rotori. Twin loc sistem omogućuje smanjivanje hoda sa 170 na 135 milimetara simultano naprijed i nazad. Kompletan bicikl na cesti je težak svega 12.3 kilograma. I tako je Scott dokazao da može napraviti vrhunski proizvod, vrhunski enduro bicikl koji će biti želja svakog naprednijeg i svjesnog biciklista. Važno je napomenuti da je Genius pokupio i Eurobike Awards nagradu ove godine.