www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
16. Listopada 2023.

2023 Roubaix - najjači cestovni endurance?

2023 Roubaix - najjači cestovni endurance?
15 fotografija

Sada već prije 20 godina uveli su kategoriju cestovnih endurance modela dokazujući da ergonomija znatno utječe na visoke performanse bicikla. 

Danas, novi Roubaix sa Future Shock 3.0 je lakši, brži i mekši od bilo kojeg cestovnog bicikla u klasi. Cesta može biti izazovna, ali iznad sjedala je samo uživanje :), tako kažu iz Specializeda barem :D.robaix_specialized_67.jpg (203 KB)

Suspend the Rider

Njihova filozofija koja se sada već proteže kroz više godina je da smiruje kretanje vozača na biciklu, što će na kraju rezultirati većom brzinom. Future Shock 3.0 sprijeda i AfterShock straga smanjuju udarce za 53% u usporedbi s konkurencijom. S ovim performansama, vi ćete biti na glatkoj površini dok će Roubaix možda prolaziti kroz pakao neravnina.

robaix_specialized_75.jpg (99 KB)

Future Shock 3.0

Future Shock je inovacija koja je svoj debi imala 2016. godine, a kao dokaz njezine uspješnosti bili su pobjednici na utrkama Paris-Roubaix 2018. i 2019. godine. Smješten između lule upravljača i ležaja vilice, hod ove suspenzije kreće se u suprotnom smjeru od udaraca koji dolaze na kotač i putuju vilicom prema upravljaču. Time se znatno smanjuje utjecaj neravnina na prednji dio bicikla, čineći ga čvršćim, dok upravljač ostaje miran, što olakšava vozaču upravljanje i smanjuje umor tijekom dugih vožnji.

Jednostavno podesiv, FS 3.0 može svaki vozač prilagoditi svojim preferencijama i zadržati dostupan hod od 20 mm. Također se može podešavati i reakcija suspenzije ovisno o terenu kojim se vozite i vašem položaju sjedenja. Jači Future Shock 3.3 model koji dolazi na jačim Roubaix modelima također se može prilagoditi tijekom vožnje kako bi se prilagodio različitim terenima.

robaix_specialized_74.jpg (93 KB)

AfterShock tehnologija

U kombinaciji s prednjom suspenzijom, razvijena je svojevrsna stražnja “shock” tehnologija, iako ne u uobičajenom smislu, već konstrukcijski. Cijev sjedala ulazi u okvir koji sadrži ublaživače udaraca. Tijekom vožnje preko neravnih površina, cijev sjedala ima mogućnost kretanja naprijed-natrag kao poluga, što stvara ublažavanje vibracija i udaraca na vozača.robaix_specialized_72.jpg (193 KB)

Udarci na okvir i sam bicikl smanjeni su za 53%, a do tog rezultata se došlo putem istraživanja, testiranja i usporedbi s modelima konkurentske klase.

Korištenjem telemetrijske opreme za praćenje udaraca na kotačima i upravljaču za svaki bicikl, vozili su svaki bicikl preko serije neravnina visokih 22 mm pri brzini od 32 km/h nekoliko puta kako bi simulirali tipične grublje ceste i površine s rupama. Ti udarci mogu se izraziti u G-silama. Na grafu se kod konkurencije očitanje penjalo do 24G, dok je na Roubaixu krivulja grafa dosegnula samo 10G siline udaraca.

Iskustvo u aerodinamici izrade najbržih cestovnih bicikala na svijetu imaju. Prilikom konstruiranja Aethosa, najlakšeg serijski proizvedenog bicikla na svijetu, stekli su nova saznanja i iskustva koja su primijenili kod izrade novog Roubaixa. Smanjili su četiri vata otpora tako što su rekonstruirali prednju vilicu i donju cijev okvira, a također su spustili nosače cijevi sjedala kako bi ih sakrili od strujanja vjetra. Četiri vata manje otpora možda ne zvuče mnogo, ali Roubaix je već prednjačio u svojoj klasi po pitanju aerodinamike. Tijekom vožnje od 160 kilometara s prosječnom snagom vozača od 3 W/kg, to se akumulira u 17,7 sekundi brže - ili 11 sekundi na 100 kilometara.robaix_specialized_79.jpg (445 KB)

Koristeći saznanja iz Aethosa, optimizirali su postavke novog Roubaixa kako bi smanjili težinu okvira za više od 50 grama, što je još impresivnije s obzirom na sve dodane mogućnosti, kao što su veći razmak za šire gume i nosači za bidone i blatobrane. Rezultat je potpuno sastavljen S-Works Roubaix od 56 cm sa težinom od 7,3 kg iz kutije - ništa u njegovoj klasi nije lakše.

Povećani razmak na vilicama omogućuje korištenje guma širine do 40mm/38c. To znači da s novim Roubaix-om možete voziti čak i po makadamskim cestama bez straha i bez umora u ramenima i vratu, jer će vožnja i dalje biti brza i udobna.

robaix_specialized_80.jpg (395 KB)

Obljetnica Roubaixa
"Oprošteno vam je ako ste pomislili da je trkaći Tarmac bio naš prvi potpuno karbonski bicikl. Nije. Roubaix je rođen prije više od 20 godina, kad je dizajner iz tvrtke Specialized, Rodney Hines, zamislio cestovni bicikl koji bi prelazio kilometre i izravnao neravne ceste. S višom glavnom cijevi i opuštenijom geometrijom, Roubaix je stvorio potpuno novu poziciju vožnje koja je olakšala opterećenje ruku i ramena te vozača smjestila na sjedalo za udobniju i održivu poziciju.
U vrijeme kad je cilj za svaki karbonski bicikl bio: “Koliko ga možemo učiniti čvrstim?”, tim koji je razvijao Roubaix imao je drugačije ciljeve. Trebao je biti učinkovit, ali ne postoji razlog zašto ne bi bio udoban. Novi Roubaix čak je imao dulju stražnju vilicu za veću stabilnost i mekoću na neravnim površinama.
Tijekom godina, “Glatko je Brže” postao je zaštitni znak Roubaixa. Od prvog karbonskog Roubaixa donijeli su sve više inovacija za smanjenje udaraca tijekom vožnje - od Zertz umetaka koji ublažavaju visokofrekventne vibracije do više prostora za gume koje mogu primiti gume većeg volumena. Međutim, Future Shock i dizajn sa spuštenim stezaljkama na modelu Roubaix iz 2016. zaista su promijenili igru, koristeći strategiju “Suspend the Rider” kako bi pružili vožnju glađu nego ikad prije, a koja je bila brža nego ikad.
“Sjećam se kad smo prvi put vozili Paris-Roubaix bez ikakvih amortizera, imao sam natečene prste tjedan dana. Sada, s Future Shockom, čak ne osjećate da vozite po kaldrmi. Doista osjećate da snaga koju proizvodite ide ravno u pedale.” Peter Sagan - 3X svjetski prvak u cestovnom biciklizmu, pobjednik Paris-Roubaixa 2018.
“Osjeća se vrlo slično kao jedan od čistokrvnih cestovnih trkaćih bicikala, samo je nova dimenzija udobnosti i amortizacije. Plivate. Lako bih mogao provesti 8 sati dnevno na ovom biciklu.” Annika Langvad - 5X svjetska prvakinja u brdskom biciklizmu na maratonskim stazama, svjetska prvakinja u brdskom biciklizmu 2016."

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh