Jedna od rijetkih ove zime koja je prštala sunce. Idealno vrijeme za vožnjicu na Shimano testnom modelu. Model je trebao doći u Hohnjec sport, jedan od najjačih shopova kad je u pitanju Shimano ponuda. Već smo pisali o tome, jedino mjesto gdje ćete ući i izaći sa svime što ste naumili kupiti iz Shimano ponude.
Bicikl je trebalo složiti, pa je dogovor pao da se nađemo ujutro u shopu i praveći društvo Mariu Hohnjecu dočekati finalizaciju slaganja, pa da i to vidimo kako se radi. Izrazito stručan i pedantan Hohnjec je prilikom slaganja opisivao što i kako radi te što je sve potrebno za posložiti elektriku na takav bicikl.
Ovo je zadnji Dura Ace Di2 koji je izašao i na njemu su se dogodila neka značajna poboljšanja u odnosu na svog prethodnika. U finalu cijela grupa je lakša od mehaničke i to ju već čini dovoljno zanimljivim kad su u pitanju cestovnjaci. Modularni sistem kompletne grupe je sljedeća prednost, dakle moguće je izvoditi razne kombinacije šiftera, mjenjača i ostalog kako bi se što više udovoljilo potrebama vozača. Jedna od zanimljivih stavki je i mogućnosti programiranja sistema po vašoj želji koja je otišla dovoljno daleko da slobodno možemo reći da je to sad to, sve dalje je samo finesa, zasada dok se ne pojavi vrhunski automatski sistem, ovo je vrh.
Programiranje šiftera, koji će raditi koju operaciju, koliko brzina ćete odjednom prešaltati, hoćete li koristiti jednu stranu za više, drugu za niže brzine, sve je to moguće programirati i prilagoditi potrebama i željama. U Hohnjec sportu je to moguće uz prethodnu najavu i dogovor, za sada je potreban software koji dolazi uskoro i stvar će biti izvediva u vrlo kratkom roku.
Testni model nije bio zadnji krik tehnologije po pitanju okvira, neki brand koji je Shimano odabrao za svoju testnu platformu, ali ovdje je ionako sve do grupe i način njenog funkcioniranja. 11 brzinska kazeta je također nešto što je poboljšano te je time i povećana kombinacija brzina. Kad je sve bilo složeno i spremno, nije nam preostalo drugo nego da se uputimo na cestu, iako se vrijeme malo zasivilo, temperatura je i dalje bila dovoljno ugodna da se napravi jedan lijepi đir i vidi što je to tako dobro u Dura Ace Di2 grupi.
Ono što odmah primjećujemo da je točnost i brzina nevjerojatna i da se kao biciklista možete potpuno posvetiti vožnji, tehnici i detaljima vožnje. Da biste precizno i brzo promijenili brzinu potrebno je samo kliknuti na šifteru koji se nalazi na ručici kočnice kao i kod mehaničkih sistema, samo je osjećaj drukčiji, nije toliko osjetan. Ne može vam se dogoditi da fulate, zakasnite ili ne poklopite do kraja, svaki put kad se odlučite na mijenjanje, odvija se besprijekorno i brzo. Sam sistem ne dozvoljava prevelike oscilacije lanca pa se automatski podešava tako da uvijek imate tišinu oko lančanika i miran lanac. Ako pak želite prijeći više brzina odjednom, morate zadržati mjenjač koji automatski preskače više brzina. U programiranju je moguće namjestiti i da preskače samo po dvije ili tri brzine ili cijelu kazetu, kako vam paše, tako da prilagodite sve uvjetima vožnje. Stvarno možemo reći da smo ostali impresionirani načinom rada i točnošću sistema mjenjača. Baterija se nalazi u cijevi sjedala kod ovog modela, iako neki bicikli poput mtb-a ako imate dropper moraju bateriju imati s vanjske strane okvira jer se drukčije ne može postaviti. Zaista vrijedi probati, a jedino mjesto gdje to možete i kupiti i montirati u jednom danu je za sada Hohnjec sport gdje će sve sitnice biti na broju kad dođe trenutak montaže.
Photo: Biker