www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
21. Siječnja 2015.

Biciklom kroz grad!

Biciklom kroz grad!

Sindikat biciklista osmislio je kartu koja označava dobre i loše nogostupe, biciklističke trake...

"Biciklom kroz grad” - tako je Sindikat biciklista nazvao projekt, koji financira Gradski ured za energetiku, putem kojeg su osmislili prvu biciklističku kartu.

No prije nego što su sve putove i rute popisali, trebalo desetak je ljudi u nekoliko mjeseci obilazilo cijeli Zagreb.

"Kartu nismo namijenili onima koji se stalno voze biciklima i znaju svaku skrivenu rutu, već prvenstveno obiteljima s djecom koji će putem karte moći planirati siguran put s jednog kraja grada na drugi." - rekao je Vladimir Halgota iz Sindikata biciklista, jedan od sukreatora karte.

Biciklom kroz grad! slika 1

Isprekidane staze

Karta, koja je trenutačno dostupna samo online i može se vidjeti ovdje, tek je početna verzija koja će se nadograđivati temeljem povratnih informacija koje će dobivati od građana.

"Stavit ćemo i lokacije parkirališta za bicikle, biciklističke dućane... Zasad je karta prikaz mreže za efikasno i udobno kretanje i dostupnost cijeloga grada. Korištenje bicikla kao gradskog prijevoznog sredstva raste, unatoč postojećoj infrastrukturi koja nije stimulativna: Zagreb je tek djelomično pokriven biciklističkim stazama. Zbog toga će još neko vrijeme za smisleno kretanje biciklom po Zagrebu, osim biciklističkih staza, biti potrebno koristiti i dodatne mogućnosti: ulice s niskim intenzitetom motornog prometa, nasipe i parkove." - kaže Halgota.

Biciklom kroz grad! slika 2

Staze sužene terasama

Biciklističke staze tako su klasificirali kao “prihvatljive”, koje omogućuju efikasno kretanje, dok su “neprihvatljive” često prekinute na križanjima, preko kojih su biciklisti tada dužni gurati bicikl, sužene povremenim terasama kafića ili kantama za smeće, nacrtane na preuskom pločniku, a često su na njima i pješaci. Na karti su označene i ceste s malim motornim prometom, pogodne u dobrim uvjetima za većinu iskusnih odraslih biciklista, dok su ceste s neznatnim intenzitetom prometa uglavnom pogodne i za bicikliste početnike.

"Takve informacije, primjerice, navigacija ne daje, a dobar su podatak jer se znaju dogoditi krive procjene." - kaže Halgota. Procijenili su i zabilježili koji su nogostupi dovoljno široki za vožnju, jer djeca do 14 godina ne smiju voziti bicikl cestom.

"Na lošim pločnicima uglavnom će trebati gurati bicikl, ali su, nažalost, neizbježni zapovezivanje puta. Odraslim osobama nije dopuštena vožnja po pločnicima ako na njima nije ucrtana biciklistička staza, ali se djeci uglavnom tolerira. Kad dijele prostor s pješacima, biciklisti moraju biti posebno oprezni i uviđavni." - kaže Halgota. 

Prema najavama, Sindikat biciklista radit će i dalje na razvoju biciklističke infrastrukture, a ideja je da se najčešće rute na području grada i fizički označe.

Biciklom kroz grad! slika 3

Izvor: Sindikat biciklista i Večernji list

Photo: Pedalfest.eu



NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh