Obavezno nosite kacigu! Ne zaboravite da je bicikl prometno sredstvo i tako ga tretiraju drugi vozači ostalih prometala na cesti, stoga poštujte prometna pravila, usudili bi se reći, i više od ostalih, obzirom da niste zaštićeni za razliku od vaše limene konkurencije koja ima puno više snage i sile na kotačima. Nemojte se okretati na svaki zvuk iza sebe jer ćete na taj način gubiti ravnotežu i koncentraciju, radije se vozite po putevima predviđenim za vas bicikliste, a ako to već ne postoji na vašoj ruti do grada, onda oprezno odaberite alternativu sa što manje vožnje po cesti, a što više po pločniku.Budite vidljivi, jako vidljivi. Koristite vidljive i šarene boje, s materijalima koji reflektiraju svjetlo poput prsluka koje imate u svojim automobilima za slučaj kvara na cesti. Po biciklističkim trgovinama naći ćete pregršt takvih odjevnih predmeta kojima ćete biti primijećeni u prometu, što je trenutno jedina vaša briga. Postavite se na mjesto jednog vozača automobila, bit će vam jednostavnije ako posjedujete auto, ubrzo ćete shvatiti da za većinu njih ne postojite jer vas ne primjećuju.
Obavezno imajte stražnje i prednje svjetlo, to danas nije niti skupo niti teško dobavljivo, može se naći baš u svakoj trgovini biciklima.
Budite predvidljivi, prije svakog skretanja pogledajte iza sebe da vidite kakva je situacija, nikad ne vozite po suprotnoj strani kolnika. Pokušajte ostvariti kontakt očima prije nego ste naumili bilo kakvu promjenu smjera kako bi vozač automobila vidio da nešto namjeravate. Ruke koristite prilikom skretanja, lijeva za lijevo skretanje, desna za desno i nemojte koristiti ruke za one ostale znakove kako bi pokazali svoje negodovanje nekom vozaču. Zapamtite da ste u toj borbi uvijek slabiji. Ne zaboravite da je važno držati dobar pravac, nemojte vrludati kolnikom kao da je vaš, ima ih još koji ga koriste i željeli bi bez nezgoda doći do odredišta.Planirajte rutu po kojoj dolazite do odredišta. Ako ste shvatili da vaš najkraći put do posla zahtijeva borbu s najprometnijom ulicom, planirajte rutu ako treba i na kilometar do dva dužu, ali odaberite put sa što manje prometa. Opušteno ćete doći za svega pet do deset minuta više, što vam sigurno neće biti stresnije od gužve i truba koje ćete slušati po kraćoj ruti.
Slušalice i glazbu zaboravite, drago nam je da uživate u dobroj glazbi pedalirajući do posla, ali to vam nikako ne pomaže da sigurno dođete do odredišta.
Ako ste na kolniku, koristite punu traku ako ste na nekom križanju, nemojte izigravati medu u cirkusu i biciklirati između automobila ne bi li brže i bezbolnije prošli križanje. Zauzmite svoje mjesto u traci kao prijevozno sredstvo, pričekajte zeleno i krenite kao i svi ostali, naravno, nemojte to činiti baš na najbržim i najvećim križanjima, ona i sama imaju za nas predviđene načine prelaska. Ako ništa drugo, onda preko zebre kao i pješaci, siđite s bicikla ako je nužno i nemojte voziti slalom između pješaka.
Nemojte zaboraviti dok se vozite kolnikom pored parkiranih automobila, da gledate kroz njih ne bi li uočili jednog od onih koji nije pogledao u retrovizor, a kani izaći iz auta u trenutku kad vi prolazite. To vam se neće svidjeti , a moglo bi biti i bolno.
Sunce i svjetlo koje vas zasljepljuje tokom vožnje isto to čini i onima iza vas, stoga vodite računa da će ih bilo kakve nagle promjene smjera ili smanjenja brzine iznenaditi, pogotovo zato što bicikli nemaju kočiona svjetla, pa nitko ne zna da kočite. Ako je gusto i uočili ste da vas netko ne vidi, derite se na sva glas, ne kroz psovku, već upozorite, nije sramota urlikati ako će vam spasiti život. U takvim trenucima je lakše derati se, nego trzati zvonce koje obično nitko ne postavi da mu je nadohvat ruke.
I da ne zaboravimo navesti tri najvažnija i najčešća načina za istraživanje nečijeg branika od automobila:
1. Vozač automobila koji je lijevi skretač, a vi mu idete u susret
2. Vozač koji nije stao na znak stop
3. Vozač koji je obišao biciklista i netom nakon obilaženja skreće desno.
Toliko za početnike i sretno ;)