Oni ambiciozniji, koji su češće na vožnjama, mijenjaju gume i stavljaju neke modele koji se bolje ponašaju u blatnim uvjetima. Svaki brand ima svoje modele guma za ovo doba godine, rjeđe postavljeni čepovi koji su viši da dublje prodiru u podlogu.
Blato je svakako lajtmotiv svake jesenske, a i zimske vožnje. Nakuplja se na gotovo svim dijelovima bicikla, pa čak i kad imate blatobrane, bicikl nakon dobre vožnje završi blatan. Najčešće je to jedan mix, zemlje, kiše, sitnog i krupnijeg kamenja te lišća. Ovo je idealan recept za habanje dijelova i to daleko brže nego u bilo kojim drugim uvjetima. Pogotovo je to slučaj ukoliko dopustite blatu da se osuši na biciklu i takvog ga upregnete na iduću vožnju. Slikovito opisano kao da brusnim papirom tretirate lančanik, lanac i kazetu :). Blato znatno utječe na trošenje diskova i disk pločica također, a svi gibljivi elementi se također uz trenje i suho blat troše i habaju. Čini se na prvu da blato osim što će bike biti prljav ne čini veće probleme. Oni koji nisu bicikl prali nakon blatnih vožnji, ranije su od ostalih kupovali nove kazete, lance, ležajeve i ostale gibljive dijelove ;). Blato se pretvori u fini pijesak koji se na lančanicima uz ulje za podmazivanje lijepi na zupce i troši ih uslijed okretanja.
Pranje bicikla nije samo čistoće radi i da ga možete unijeti u stan, ovo su bitni razlozi za to. Kad dobro operete bicikl, potrebno je pustiti da se osuši, pa predlažemo podmazivanje dan ili jutro prije sljedeće vožnje.
O pranju i podmazivanju smo već pisali, ali s obzirom da često čujemo od ljudi da ne peru bicikle nakon vožnje, evo razloga zašto bi trebali. Kako će temperature ići sve niže, počet će soliti i ceste, pa imajte i to na umu. Svaka vožnja se barem u jednom segmentu vozi i po cesti, pa ako je ona mokra i još k tome od soli, još jedna kombinacija za ubrzano trošenje i habanje dijelova.