Do sada nisam htio pisati svoje dojmove o gumama jer sam želio vidjeti sveukupni dojam nakon dosadašnjih treninga i utrka odrađenih na njima. Bontrager je XR MTB gume podijelio u nekoliko skupina ovisno o vrsti terena u kojima će se ta guma najbolje ponašati, a s druge strane osim samog terena bitne su i tehničke sposobnosti vozača. Bontrager XR modeli označeni su brojevima od 0 do 4 te oznakom `XR MUD`za gumu koja je posebno napravljena za ekstremno blatne uvjete. Model `XR0` je najlakši model (u 29x2.0 verziji teži svega 435g), ima najmanju visinu ripni u sredini i na rubu gume te se najviše preporuča `XC` vozačima na stazama koje su brze i suhe. Sljedeći model `XR1` ima nešto drugačiji raspored ripni, same ripne su više pa tako pružaju i bolji grip na `proklizavajućem` terenu kao što to zna biti na pojedinim makadamskim putevima ili ako se vozite u šumi nakon lagane kiše kad teren još nije blatnjav ali nije ni u potpunosti suh. Svi modeli nakon toga `XR1` modela imaju još više naglašenu visinu ripni pa takve gumu daju vozaču još bolji osjećaj kontrole i sigurnosti u težim uvjetima bilo da je riječ o zahtjevnom kamenom terenu kakav se može naći na Krku, Cresu, Lošinju ili na stazi u Vodicama, a ujedno u slučajevima blatnjavog terena pružaju više gripa nego modeli `XR1`, a pogotovo model `XR0`. Isto tako modeli `XR3` i `XR4` su modeli koji nešto više naginju upotrebi na biciklima koji su namijenjeni `all mountain` ili `enduro` vožnji.
Bicikl Trek Procaliber 9.9 RSL vozim od kraja 2016.g. i sa biciklom su stigle Bontrager `XR1 Team Issue` gume na prednjem i stražnjem kotaču. U početku sam vozio sa modelom XR1 na prednjem i stražnjem kotaču, a nakon utrke u Premanturi početkom travnja odlučio sam na prednji kotač umjesto `XR1` modela staviti `XR2` model. Meni osobno je ova zamjena na prednjem kotaču dala puno više sigurnosti i bolji osjećaj vožnje nizbrdo, a to se pogotovo osjeti na makadamskom i kamenom terenu. U zavojima sa XR2 gumom nisam imao osjećaj `bježanja` prednjeg kotača. Tokom sva 4 dana vožnje na `4 otoka` nisam imao nikakvih problema sa popuštanjem pritiska u gumama unatoč konstantnim `udarcima` kotača po raznim vrstama kamenja i stijena. U zavojima je prednja guma odlično držala putanju, a stražnji kotač mi je davao odličan grip na strmim usponima i zahtjevnijem terenu. Kako moje tehničke sposobnosti nisu na razini najboljih vozača meni zbog toga i više odgovara `XR2` guma koja ima višlju ripnu na prednjem kotaču nego `XR1` guma (`XR0` model nisam imao prilike probati ali s obzirom na izgled gume ne vidim ni razloga da vozim na tim gumama).
Ono što me osim voznih karakteristika kod ovih guma oduševljava je činjenica da su gume u svojoj `najjačoj performance` liniji toliko sigurne da ih nisam bušio na zahtjevnom terenu. Kao i kod ostalih proizvođača i ovdje možete birati unutar jednog modela gume nekoliko kategorija te gume. Tako npr. kod `XR2` modela najbolja, najlakša verzija dolazi pod imenom `Team Issue`, nešto slabiji model se zove `Expert`, a još jedan model ispod `Comp`. Osobno sam testirao modele `XR1` i `XR2` oba u `Team Issue` verziji. Model `XR1` teži svega 650g u 29x2.2 dimenziji, dok model `XR2` iako ima veću ripnu teži svega 630g u toj istoj dimenziji 29x2.2. S obzirom da kod većine drugih proizvođača guma s ovakvim voznim karakteristikama nerijetko prelazi težinu preko 750-800g ovo je jedno od najboljih i najjeftinijih nadogradnji koje možete u budućnosti imati u planu za svoj bicikl. U Hrvatskoj je službeni zastupnik za Bontrager dijelove i opremu Rog Joma tako da sve modele guma možete pronaći u njihovim dućanima.