Po tome vožnja bicikla općenito ne znači da ćete ukoliko znate okretati pedale i držati ravnotežu ujedno biti sposobni uspeti se na vrh nekog “Sljemena” i zatim se spustiti nekim šumskim putem natrag do polazišta. To naravno ne vrijedi za svakoga jer neki su jednostavno talenti i sportski su tipovi pa raznim metodama i svojim tehnikama ipak to uspiju napraviti. Ovdje govorimo o šumskim stazama poput onih uskih planinarskih, ne o finim makadamima.
Često novi vlasnici brdskih bicikala misle da je dovoljno kupiti brdski bicikl i da je njihov problem riješen, sad i oni mogu penjati staze koje do sada nisu mogli jer ih je sprječava bicikl koji nije bio za to. No to nije tako i daleko je od toga, pa savjetujemo svim novim vlasnicima brdskih bicikala da postepeno zaoštravaju tehničku zahtjevnost terena po kojem se voze, te na taj način gradualno savladavaju osnovne tehnike brdskog bicikliranja.Ako usporedimo gradski i brdski bicikl možemo reći da ćete na brdskom biciklu sjediti više nagnuti prema upravljaču i da ćete imati osjećaj da je bicikl duži i viši što zapravo i je. Sjedalo je često manje udobno u odnosu na sjedalo nekog gradskog bicikla jer je brdski bicikl predviđen za stiskanje pedala znatno jače i samim time više ne sjedite na sjedalu težinom kojom to činite na gradskom biciklu. Svaki potisak na pedale vas odguruje od sjedala.
Upravljači na brdskim biciklima su širi i položaj ruku i zglobova je znatno drugačiji. Kako kočite brdskim biciklom je izrazito važno i potrebno je učenje i privikavanje na ispravan način kočenja. Na gradskom biciklu ste uglavnom opušteni i lagano pedalirate prema svom cilju te je izbor kočnice kojom usporavate, da li prednja ili stražnja, manje važno i ne utječe znatno na vašu vožnju dok na brdskom biciklu način i odabir kočnice vas dijeli između pada i prolaska nekog oštrijeg zavoja.
Postura na biciklu se treba trenirati i naučiti. Stajati na noga odnosno na pedalama ispruženih nogu je također postura koju treba uvježbati i nije uobičajena za dnevna bicikliranja gradom.
Voziti bicikl i voziti neki bicikl koji ima nešto ekstremniju namjenu je sasvim druga stvar i ako ste već kupili brdski bicikl, krenite polako od makadamskih puteva pa do sve strmijih i zahtjevnijih podloga dok ne masterirate neki ozbiljan uspon i spust.
Danas je na tržištu bicikala izbor brdskih bicikala nepregledan, ali je potrebno znati što tražite i gdje se želite voziti.
Većina ulaznih brdskih modela dolazi danas sa nešto manjim brojem stupnjeva prijenosa ili kako to većina zove “brzina” te je potrebno obratiti pažnju na taj dio. Manji broj kombinacija prijenosa za sobom nosi velike skokove između stupnjeva te nešto slabije krajnje stupnjeve. Što bi to značilo?
Ukoliko želite na ravnom dijelu staze postići veliku brzinu potrebno je voziti u krajnjem stupnju prijenosa gdje ćete teže i sporije okretati pedale, ali ćete ići brže. Ako taj stupanj nema dobar omjer onda ćete jako brzo postići krajnju brzinu koja neće biti velika. Isto tako ćete u slučaju jakog uspona imati premali izbor stupnjeva prijenosa kojim bi si omogućili penjanje tog uspona. Zaključak je da ćete u tom slučaju morati imati dosta kondicije i jake noge da bi vam grupa 1x10 ili čak 1x11 bila dovoljna za ozbiljne brdske vožnje.
Ulazni modeli brdskih bicikala više su predviđeni za one koji se kane voziti u obližnji parkovima i umjereno brdovitim krajolicima na makadamu ili asfaltiranoj cesti. Svaki brend će u toj klasi imati svog konja za trku, ali poneki imaju i nešto ozbiljnije ulazne modele kojima ćete ići na ozbiljnije vožnje, a takav model ćete prepoznati po pogonskim grupama koji sprijeda imaju dva ili tri lančanika. U tom ćete slučaju imati grupu barem 2x9 ili pak 3x8 i veći izbor stupnjeva prijenosa. Prednje suspenzije se u određenom cjenovnom razredu kod svih brdskih bicikala drže slično na ljestvici performansi i kvalitete pa će tako i ovi modeli nerijetko dijeliti iste brendove i klase prednjih suspenzija. U konačnici, brdski biciklizam je izrazito raznovrstan i dijeli se u više različitih kategorija. Ovo je tek početak iz kojeg ćete naučiti osnove i tek tada zaključiti želite li brzinu i spust ili pak duge dionice sa zahtjevnim usponima. Između te dvije kategorije se krije još različitih klasa brdskog bicikliranja tako da ćete svakako naći svoju nišu jednom kad kad zapedalirate u taj svijet :).
objavio: Biker
16. Rujna 2022.
Brdski biciklizam je nešto sasvim drugo!

Ako se osvrnemo na brdski biciklizam kao sport i biciklističku disciplinu možemo reći da se osnovne tehnike vožnje brdskog bicikla savladavaju kroz godinu do dvije ukoliko ste voljni učiti i imate nekog da vam prenese znanje i bez njih niste spremni za brdo i šumu.