Transport bicikala do distributera je otišao u nebo, blago rečeno. Prije korone i rata u Ukrajini je kontejner bicikala iz azijske zemlje do nas putovao za cca 1600 dolara, sada taj isti kontejner dolazi za 16 000 dolara i ako primjerice u jednom kontejneru ima 200 bicikala, lako je izračunati koliko tog transporta ulazi u cijenu bicikla. Ali nije samo transport distributerima poskupio, već i transport sirovina proizvođačima pa tako i oni ne proizvode više bicikl po istoj cijeni kao i do sada. Iako, proizvođač je taj koji će na kraju najviše profitirati, ali i njemu se mijenjaju uvjeti i to se sve odražava na naš džep. Rat u Ukrajini koji traje već više od mjesec dana dodatno je zakomplicirao situaciju na tržištu i cijene goriva su toliko skočile da je neminovno da će se i to odraziti na cijenu bicikala kroz povećanje cijena ostalih sirovina i transporta. Uskoro ćemo biciklom do pumpe po gorivo :D. Postaje sve izvjesnije da ćemo se na biciklima voziti i više nego smo planirali ne bi li uštedjeli.
Sniženja gotovo da i nema, u par navrata smo naišli na neko malo ozbiljnije sniženje koje bi bilo za očekivati za ovo doba godine, ali na kraju uz sniženje nema dostupnosti. Bicikl koji želimo nije dostupan, pa nam sniženje ne znači mnogo. Iako se dosta govori o tome kako robe ima i kako je ponuda velika, ali nema onoga što se nalazi na listi želja većine kupaca.
Od sada ćemo na sniženju kupovati bicikle praktički po cijenama koje su bile regularne cijene prije pandemije i rata. U jeftinijim cjenovnim rangovima to nisu astronomske razlike, ali su razlike koje ćete primijetiti. I dalje smo mišljenja da treba ići sa kvalitetnim i provjerenim brendovima usprkos nešto višim cijenama jer kako smo već pisali, kad tad ćete postati onaj kupac koji kupuje nešto ozbiljnije i tada ćete otići u bike shop i tražiti već provjereni i renomirani brend. Neka ozbiljnija sniženja će krenuti kada roba počne dolaziti redovito u trgovine i kada izbor bicikala bude kao nekad, do tada treba češljati i tražiti, možda i pričekati neku dobru priliku.
Za to vrijeme svoj bicikl trebate čuvati i paziti jer će morati potrajati dok ne prebrodimo krizu smanjenih isporuka i slabe ponude na tržištu. Ovakav preokret na tržištu pogađa cijeli svijet, gdje god krenete u potragu za dijelovima i biciklima bilo kod nas ili vani sve je isto. “Nema na zalihi”. Danas je lutrija kad za bicikl piše da je dostupan, pa tada treba reagirati :). Neku stabilizaciju tržišta u smislu isporuke novih bicikala, bogatije ponude i nešto bolje cijene nećemo dočekati do kraja ove, a vrlo vjerojatno ni sljedeće godine. Nekih brendova će biti više na izbor, nekih manje.
Sezona biciklizma je već ozbiljno krenula kod nas, kao i prošlih godina, prvi sunčani i topliji dani i većina je opet na biciklima. Prodaja bicikala doduše ne prati taj trend ove godine i osjeća se stagnacija u prodaji novih bicikal. Razlozi su dosta jasni i kad sagledate širu sliku, budućnost je postala toliko nepredvidiva da smo svi na oprezu.
Nemojte za prvi bicikl kupovati najjeftiniji bicikl koji se u bike shopu, na kraju ne može niti naći, jer ćete kad tad shvatiti da trebate nešto ozbiljnije i bolje, a tada ste već potrošili jedan dobar dio iznosa. (Savjetnik kupovine bicikla)