Na test smo dobili najjači model iz Cube Stereo linije za 2018. godinu - model Stereo 120 HPC SLT. Stereo 120 je smješten u zlatnu sredinu Cube full-suspension ponude, između AMS-a koji je čistokrvna i perolaka XC natjecateljska pila sa 100 mm hoda naprijed i otraga te Sterea 140 s kojim kreće ponuda all-mountain i enduro bicikala. Iz našeg osobnog iskustva upravo bicikli sa 120 mm hoda pružaju najviše veselja i zabave bilo da se radi o vikend avanturi, utrci ili neobaveznoj vožnji nakon napornog radnog dana. Strani testovi i magazini puni su hvale za novu Stereo 120 liniju bicikala, a kakav je dojam ostavio na nas pročitajte u ostatku teksta.
Okvir se sastoji od superlakog karbonskog prednjeg trokuta i aluminijskog zadnjeg trokuta sa karbonskom klackalicom i Boost prihvatom za kotače. Šteta da boja nije malo upečatljivija jer crna baza u kombinaciji sa fluo žutim detaljima skriva zanimljive i masivne oblike cijevi okvira. Prednja vilica je Fox 32 Float Factory FIT4 sa Kashima premazom i 120 mm hoda, dok je amortizer Fox Float DPS Factory EVOL sa Kashima premazom i 120 mm hoda. Priču zaokružuje Foxova Transfer dropper cijev sjedala koja također ima Kashima premaz i 150 mm hoda. Moramo priznati da se zlatni sjaj Kashime sjajno uklapa u dominantno crne tonove na okviru. Od ostatka opreme ističemo nepogrešiv Shimano XT-M8000 pogonski sklop i to u nama jako dragom ali sve rjeđem setupu - 2x11 brzina, pogon 34-24 s kazetom 11-42. Iz mojeg iskustva ovo je gotovo idealan omjer, čak i bolji od 1x12 sistema, jedini problem (za jače vozače) može biti nedostatak brzine i visoka kadenca na ravnoj cestovnoj dionici. Za zaustavljanje su zadužene odlične i provjerene Shimano XT BR-M8000 hidraulične kočnie sa diskovima promjera 180mm. Periferiju proizvodi Newman - novi Cubeov kućni brend iz Njemačke koji isporučuje odličan karbonski flat volan širine 740 mm i pripadajuću lulu.
Kotači su također Newman i to najjača aluminijska verzija naziva Evolution SL A.25 unutarnje širine obruča od 25 mm, 28 straight pull žbica naprijed i iza sa aluminijskim niplama, spremni za tubeless. Po specifikaciji ovi kotači imaju težinu od samo 1450 grama što ih svrstava u sam vrh ponude, a kako smo doznali od zastupnika tvrtke Keindl Sport - moguće ih je posebno naručiti i to po jako povoljnoj cijeni. Na stranicama proizvođača piše da težinski limit ovih kotača iznosi čak 115 kg! Na papiru sve zvuči i više nego odlično, no kakav je u vožnji?
S obzirom na veliku količinu blata i snijega na Sljemenu odlučili smo bicikl isprobati na stazicama Maksimira i tehnički dosta zahtjevnim XC krugom u park šumi Dotrščina koji je pun strmih uspona i brzih singletrackova. Iako nije riječ o super lakom natjecateljskom biciklu odmah smo primjetili da Stereo 120 odlično reagira na svaki okret pedale, jako je startan, aglian i lako upravljiv. Ukupna težina bicikla (kompletno opremljenog i spremnog za vožnju) iznosi 12.5 kg što na prvu djeluje puno ali uopće se ne osjeti na terenu. Nešto veću ukupnu masu bicikla odlično kompenziraju čvrsti i lagani Newman kotači koji svoju startnost pokazuju već prvim okretajima pedale.
Svoje pravo lice ovi kotači pokazuju na strmim uzbrdicama gdje do pravog izražaja dolazi njihova niska rotaciona masa. Bojali smo se nepotrebnog fleksanja i slabih performansi zbog njihove težine ali za sada možemo reći da smo i više nego zadovoljni njihovim ponašanjem. Jedan veliki plus s naše strane ide i glasnom zvuku čegrtaljke koja jako lijepo svira. Ovo nije bicikl kojim ćete obarati brzinske rekorde i skidati KOM-ove ali zbog nešto strmijeg kuta cijevi sjedala i super laganih kotača jako lako se penje i ne umara na dugačkim usponima. Podešavanja suspenzije je ručno putem polugica na vilici i amortizeru i moguće je postavljanje u tri pozicije - potpuno zaključano za vožnju po asfaltu, ravnim terenima i utabanim uzbrdicama, srednji mod za penjanje i vožnju po laganom off-road terenu i potpuno otključani mod za spuštanje. Pedal bob je minimalan čak i u potpuno otključanom modu i omogućuje udobnu vožnju bez rasipanja energije. Samo podešavanje saga i tlaka u vilici i amortizeru je jako jednostavno pomoću uputa na Fox-ovim internet stranicama, a zahvaljujući Kashima premazu njihov rad je gotovo savršen.
Stereo guta tehnički zahtjevne dionice te daje osjećaj vožnje bicikla sa puno većim hodom. Dodatnu udobnost i smanjenje zamora u vožnji pruža i odličan karbonski volan koji fino upija sitne vibracije. Rukovanje Fox Transder dropperom iznimno je jednostavno pomoću ručice na volanu, a jednom kad se naviknete na dropper nema više povratka na klasičnu cijev sjedala. Iako nismo proveli puno vremena na biciklu možemo zaključiti da se radi o modelu koji je namjenjen širokoj publici, od ambicioznih i natjecateljski orjentiranih biciklista koji žele poboljšati svoja vremena i poziciju na maratonu ili lokalnoj utrci do onih koji traže bicikl za višednevne ili vikend ture i uživanja u prirodi. Cube je još jednom složio model koji u omjeru uloženo-dobiveno praktički i nema konkurenciju na tržištu. Iako se ne radi o revolucionarnom biciklu, ovo je model koji je provjerno dobar dizajn suspenzije upario sa odličnim i nepoderivim komponentama koje se jednostavno održavaju po best-buy cijeni.
Dostupne Cube Stereo modele možete pogledati kod ovlaštenog zastupnika tvrtke Keindl Sport u Vitezićevoj ulici 1a i Reljkovićevoj ulici 2 u Zagrebu ili klikom na www.keindl-sport.hr. Za sva pitanja i informacije nazovite info telefon 01 3877 448 ili pošaljite e-mail na info@keindl-sport.hr.