Tržište nas ''uči'' na skuplje, ozbiljnije bicikle, a sve ispod neke granice od 3000 kuna gura u trgovačke lance. Ali, mi smo si postavili pitanje je li moguće u nekom od ozbiljnijih biciklističkih dućana pronaći takav bicikl. I obilazeći dućane, u Pelotonu nam je za oko zapela Dema čiji smo skuplji model testirali u prošlom broju.
Ovdje se radi o ''vulgaris'' varijanti brdskog bicikla za koji se ne bismo usudili reći da je pravi brdski bicikl pa ga baciti u vatru neke ozbiljne vratolomije, ali karakteristike su prisutne. Geometrijom je to više rekreativni bicikl namijenjen gradskim parkovima, makadamskim putevima i našim neurednim prometnicama i nogostupima. Lula volana na starom je sistemu pa se može podesiti visina što se na brdskim biciklima više ne viđa, ali prisutno je još uvijek u gradskom segmentu. Sjedalo je također u ulozi udobne vožnje, veliko i mekano. Bacimo oko i na opremu.
Zanimljivo je da se na listi komponenti Shimano pojavljuje i tamo gdje ga ne viđamo, niti na skupljim modelima drugih proizvođača. Tako je Shimano prisutan kao stražnji i prednji mjenjač, u osnovnoj izvedbi od čak 6 brzina koje također suportira Shimano kazeta te ručice. Sve je povezano KMC lancem. Kada na biciklu od 1900 kuna naiđemo na amortizirajuću vilicu i to od Suntoura, imamo zašto biti iznenađeni. Iako deklarira samo 63mm hoda od kojeg je valjda upotrebljivo4 centimetra, takva će vilica pružiti solidnu udobnost u vožnji. Okvir je od čelika i izgleda lagano i kompaktno. U ovakvoj klasi obruči kotača samo su s jednom stjenkom, ali i tu je Dema ponudila više, dvostruka stjenka obruče će dugo držati ravnima i omogućiti V-brake kočnicama da nesmetano odrađuju svoje. Vanjske gume od češkog su renomiranog proizvođača s dugom tradicijom – Rubena. Kada kupujemo ovako jeftinije modele, ne namjeravamo mijenjati vanjske gume već sljedeću sezonu, pa je dobro da su izdržljive. Iako valja biti oprezan, sa starim gumama vrlo lako možete izgubiti kontrolu na biciklu i pri malim brzinama.
Ako bismo birali bicikl ispod davno probijene granice od 2000 kuna, Dema bi nam bila u vrlo uskom odabiru. Možda će ovaj brend teže konkurirati u high end segmentu, ali dugo godina razvijaju pristupačne modele za one koji ne trebaju više, a i one koji si više ne mogu priuštiti. Ako trebate svakodnevni bicikl koji je udoban i nudi jednostavnost korištenja uz solidne komponente, eto jednog primjerka za vas. Iako niti 1900 kuna nisu nikako mali novci, uz manje ćete stresa svoj bicikl ostavljati na javnim parkiralištima u gradu, jer ipak u rizičnim dijelovima grada na meti su nešto skuplji bicikli.
Photo: Biker