www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
17. Studenog 2020.

Dobrobiti tuširanja hladnom vodom

Dobrobiti tuširanja hladnom vodom

Smanjite li nakon ovog članka temperaturu vode vašeg tuša za barem 5-10 stupnjeva, učinili ste nešto jako dobro za sebe. Ručicu na plavo, stisnite zube i samo hrabro!

1. Dolazi do naglog sužavanja krvnih žila i krv je prinuđena kolati našim tijelom većom brzinom. Time se definitivno poboljšava cirkulacija krvi u cijelom organizmu, stijenke arterija i vena jačaju, povećava se radna sposobnost cijelog kardiovaskularnog sustava.
voda2.JPG (113 KB)

  1. Naše tijelo je prinuđeno proizvoditi dopunsku energiju za svoje zagrijavanje.
  2. Hladna voda utječe na poboljšanje rada svih dijelova mozga. Intenzivira se razmišljanje i brže donosite važne odluke!
  3. Mišićna vlakna se naglo skraćuju što dovodi do ubrzanja cirkulacije limfe, a što zatim utječe na metaboličke procese u našem organizmu.
  4. Dolazi do aktivnog lučenja hormona u krvi, što značajno ubrzava sve metaboličke procese u organizmu.
  5. Kako počinjemo disati duboko, naš se organizam puni kisikom čime se povećava naša radna sposobnost i smanjuje osjećaj umora i pospanosti.
  6. S ubrzanjem metabolizma, jača i naš imunitet. Povećava se otpornost organizma na viruse, bakterije i druge zaraze.


voda3.JPG (575 KB)
​Vizualizacija i afirmacije
Možete, naravno, direktno uključiti hladnu vodu i usmjeriti mlaz na sebe. No bojimo se da ćete poslije toga, u najboljem slučaju, zauvijek izgubiti želju za tuširanjem hladnom vodom. ​Znači, bolje započeti razumno, pažljivo i sa ljubavlju. Bit će vam potrebno neko izvjesno vrijeme da "podesite" mozak i tijelo.
Ako ste tip osobe kojoj pomažu vizualizacije, probajte se zamisliti pod hladnim tušem i nabrojite samom sebi koristi koje sa sobom nosi čudotvorno tuširanje. Treba li vam primjer afirmacije koja pomaže, ponavljajte si: "Ja uživam u hladnoj vodi." ili "Hladna voda čini moje tijelo mlađim, zdravijim i vitkijim!".  Obje afirmacije pomažu i kada stvarno budete stajali ispod hladnog tuša! ​
voda4.JPG (212 KB)
Vrijeme je za... hladni tuš!
Prvih tjedan dana samo smočite ručnik hladnom vodom i brišite se njime nakon što ste zagrijali tijelo toplom vodom. Ponovite to par puta naizmjence.
Sljedeći korak bit će tuširanje prohladnom vodom. Krenite s toplom i zatim ju postupno podešavajte na sve hladniju i hladniju. Kada budete spremni, pređite na hladnu. Ako u tom trenutku poželite vrištati - vrištite. Neka susjedi samo nagađaju, šta radite u kupaoni ;-).
Na pitanje, tuširati li se samo hladnom ili naizmjence toplom i hladnom vodom, nema jednoznačnog odgovora. I jedno i drugo ima ogromnu korist za naš organizam. Probajte oboje i odaberite sami.
voda5.jpg (107 KB)Koliko se dugo tuširati?
​Postoje razne teorije. Od toga da treba stajati ispod hladne vode samo minutu, do toga da je za maksimalni efekt potrebno tuširati se dva puta dnevno po 10 minuta. Stoga je najbolje da se ravnate po svom osjećaju. I iako to paradoksalno zvuči, ne bi vam smjelo biti hladno!
​Kad počnete sa tuširanjem, taj se postupak mora ponavljati svakodnevno i tako najmanje 21 dan. Toliko je navodno potrebno našem mozgu da se u njemu formiraju nove neuronske veze. A zatim još  3 mjeseca da se te veze konačno ukorijene. Do tada će vas topla voda asocirati još samo na juhu ili čaj...
 

Na vrh