Shimano XTR
Iako je kompletna filozofija prijenosa prezentirana još u 4. mj. ove godine, nama je u ruke dopao njihov novitet tek na Eurobike sajmu gdje smo se bolje upoznali sa samim principom i omjerima rada. Dakle, sve se svodi na jednu “šajbu” pogona koja se kombinira s 11 brzinskom kazetom. Prednja šajba se može mijenjati, te su tako za tu svrhu dostupne šajbe sa 30, 32, 34 i 36 zuba. Najveća šajba na kazeti ima 40 zuba.
Obzirom da je kod najmanje šajbe Shimano zadržao broj od 11 zuba, to nam omogućuje da koristimo i dalje standardnu 10 brzinsku čegrtaljku.
Pogonske šajbe dolaze s dosta debljim i višim zubima nego na prethodnim modelima što garantira bolju trakciju, rjeđe ispadanje lanca i brže mijenjanje brzina. Također iz Shimana tvrde da su lanac osigurali i s rubom koji je dizajniran na šajbi tako da što bolje zadržava lanac na njoj.Za trail vožnje vam neće biti potreban prednji mjenjač niti više šajbi, ali to se mijenja ukoliko se odlučite voziti šaroliko. Iako se dvije šajbe na pogonu ne čine tako originalan izbor nakon 1 na 1 sistem, u Shimanu tvrde da je 2 na 1 možda još zanimljivija grupa koju trenutno nude na tržištu.
Na prijašnjem modelu razmak između dvije šajbe nije bio prikladan sistemu mijenjanja brzina, tako da je skok bio velik, što je utjecalo na doživljaj prilikom mijenjanja brzina, a često i na samu kadencu. Obzirom da je i razlika u veličinama šajbi bila velika, teško je bilo naći odgovarajuće omjere što se s novim XTR-om pokušalo izbjeći ispravljajući baš te nedostatke. Šajbe su bliže jedna drugoj i omjeri su manjih razlika, pa se tako u kombinaciji sa stražnjom šajbom koja broji 40 zuba može naći dobra kombinacija.
Novi sistem duplih šajbi dolazi u tri kombinacije: 34/26, 36/26, 38/28. To omogućuje i biciklistima i na trail stazama s težim biciklima da nađu idealnu kombinaciju. I ako se nađe pokoji neodlučni biciklist koji bi htio još širi raspon brzina tu je i pogon s tri šajbe 40/30/22. Naravno u kombinaciji s dvije i tri šajbe, ne zaboravite da ste primorani imati i prednji mjenjač i daleko više mijenjanja brzina kako biste imali prave omjere.
Kočnice dolaze i dalje u dvije kombinacije za trail i race namjenu. I jedna i druga grupa su opremljene s karbonskim klipovima koji bolje podnose i absorbiraju toplinu. Trail čeljusti su kruće i dolaze s malim hladnjacima. Ručice kočnica su nešto manje i jednostavnije izvedbe što ih čini jednostavnijima u smislu pozicioniranja na volanu u sklopu ručica mjenjača. Rotori dolaze s hladnjacima čiji je sistem preuzet iz Saint grupe, dok su dostupne veličine 140/160/180 i 200 mm.
Race Face
Iako nekim mtb vozačima preagresivan i neprikladan, onim freeride i dh vozačima još uvijek je Race Face proizvođač koji plijeni njihovu pažnju.
Na Sajmu se našlo šarenih primjeraka po čemu se komponente tog proizvođača uvelike prepoznatljive na tržištu. Kurble sa šajbom u monster zelenoj boji ATLAS LTD ED namijenjene su baš toj nekolicini strastvenih ljubitelja opasne vožnje. Kurble dolaze u veličinama od 165/170/175 mm te sa šajbom 68/73 koja može biti u promjerima 83 ili 100 mm. Kompatibilan je s većinom BB-a, a raspon težina se kreće od 685 g pa do 958 g kod najteže varijante odnosno kod najdužih kurbli i najveće šajbe.
Kurble su izrađene od OPTIM-AL legure za koju se tvrdi da je 20% jača i čvršća od uobičajeno korištenog 7050 aluminija. Grafike su na samoj kurbli izmijenjene za 2015. Šajbu je jednostavno skidati pomoću imbus ključa. Vijcima je pričvršćena na četiri točke pojačanih i debljih blokova kako bi se osigurala što veća otpornost na udarce.
U idućem broju čitajte o novinama iz prodajnog asortimana Magure kao i Kross bicikala!
Photo: Biker