www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
17. Svibnja 2012.

Fama o biciklistima – Miljenko Jergović

Fama o biciklistima – Miljenko Jergović

Imam prijedlog za zagrebačke gradske vlasti: neka se problem biciklista rješava snajperima! Može to biti oblik javno-privatnog partnerstva, kako ga u svojoj neotačerističkoj inspiraciji zamišlja Prvi Potpredsjednik Čačić. Na javnom se natječaju izabere najbolji ponuđivač, zaposlenicima se podijele licence, rasporedi ih se po ključnim punktovima, na višim katovima nebodera i na terasama iznad gradskih raskrsnica, i riješena stvar. A postoji i još jeftinije, da ne kažemo ekonomičnije riješenje: umjesto da se krivolovci ili oružani pljačkaši banaka i kladionica osuđuju na novčane ili vremenske kazne, zašto se ne bi bavili društveno korisnim radom? Ako bismo njih angažirali u suzbijanju biciklističke pošasti, prevenirali bismo i opasna krivična djela. Onaj tko se bavi društveno korisnim snajperizmom, nema vremena za pljačku Erste banke i pucanje po medvjedima i pticama pjevicama.

Način na koji se ovoga proljeća po Zagrebu rješava problem biciklizma donijet će više štete nego koristi. Redarstvenici koji tjeraju bicikliste s praznih nogostupa na kolovoze po kojima u punoj brzini prometuju kamioni, autobusi i crna terenska vozila, i pri tom im naplaćuju samo petsto kuna kazne, mogli bi opteretiti ionako preopterećeni socijalni i zdravstveni sustav Republike Hrvatske. Većina biciklista, naime, imaju puno zdravstveno osiguranje, većina ih je mlada i zdrava, pa je velika mogućnost da prežive nalet kamiona, autobusa ili terenskog vozila, i da to gradu i državi u vremenima najoštrije štednje pričini grdne troškove, što bi onda srušilo kreditni rejting Republike Hrvatske. A snajperi u obračunu s biciklistima bi, već sami po sebi, bili dobar signal međunarodnim agencijama da hrvatske vlasti misle ozbiljno, te da se neće libiti radikalnih reformi i bolnih rezova u cilju izlaska iz gospodarske krize.

Jasno nam je svima da su u ovoj fazi ekonomske konsolidacije na hrvatskome putu prema Europi, biciklisti najgore štetočine, gore i od sindikata, radnika, lažno i stvarno nezaposlenih, kriznoga stožera Petrokemije, poslovodstva Dalmacijavina, “kompjutorskih igrica i lijepe književnosti”, kolektivnih ugovora i radničkih prava, međimurskih Roma, socijalizma i svega onog i svih onih koje su hrvatska Vlada, njezini ministri, a naročito Prvi Potpredsjednik, označili kao društveni otrov, parazite i sabotere hrvatske države. Biciklisti ne troše naftu i benzin, te na taj način oštećuju državni proračun. Biciklisti ne plaćaju ama baš nijedan porez na svoje bicikliranje. Oni se, protuprirodno, izuzimaju iz gotovo cjelokupnog mehanizma slobodnoga tržišta i robne razmjene. Dok pedaliraju, oni čak ni ne telefoniraju (izuzeci su rijetki), a da i ne govorimo o sofisticiranijim načinima punjenja državnog proračuna, poticanja investicijskoga ciklusa i stvaranja dobre poduzetničke atmosfere. Biciklisti se s jednoga na drugo mjesto premještaju, a da ni država, ni poduzetnici, poslodavci i upravitelji javnim dobrima, od toga nemaju nikakve koristi. Naplaćivati im petsto kuna kazne ili uvoditi niz besmislenih zakona, koji će svako bicikliranje učiniti protupravnim i protuzakonitim premještanjem s tačke A na tačku B, naprosto nije dovoljno radikalno, nije u skladu s politikom štednje. Zato bi zagrebačke gradske vlasti trebale pružiti dobar primjer hrvatskoj vladi. Neka budu bolni rezovi, neka snajperisti pucaju po biciklistima, čim ih primijete na nogostupima, izvan kolovoza i biciklističkih traka (do kojih se i ne može doći, ako se prethodno ne provoza po trotoaru, a onda zna se, bum, i jedan biciklist manje!).

Ova mi je ideja na um pala dok sam u savršeno pustoj ulici Damira Tomljenovića Gavrana, koja vodi uz Bundek, gledao redarstvenika kako zaskače mog susjeda biciklista, otima mu petsto kuna i tjera ga na kolovoz. Kako tog trenutka, na širokome pločniku, od jednoga do drugog mosta preko Save, nije bilo ama nijednog pješaka, i kako se u novijoj povijesti Zagreba još nije dogodilo da pješak smrtno strada pred naletom biciklista, razmislio sam i shvatio koji bi jedino mogao biti smisao kažnjavanja biciklista. Punjenje proračuna i izlazak iz posvemašnje gospodarske krize. A toga, shvatimo, nema bez bolnih rezova!

MiljenkoJergović 10. 04. 2012.
NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh