www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
24. Veljače 2015.

Fuji Wendigo

Fuji Wendigo
5 fotografija

Iako smo ih već susretali na stranim prezentacijama i sajmovima, ovo je prvi puta da smo jedan Fat Bike isprobali na domaćem terenu! Ekskluziva u časopisu, a sada i na našem portalu! Svakako zavirite što vam nudi ovakva "vrsta" bicikla!

Fuji Wendigo slika 1

Fuji Wendigo je prva lasta kod nas koja bi trebala nagovjestiti popularnost ovakvog koncepta, a mi smo ga ugrabili prije nego li je uopće dospio u trgovine. Zamišljen je kao sredstvo kojim se možete kretati terenima gdje bi i najotporniji klasični bicikli posustali - od pješčanih plaža, oštrog makadama i dubokog blata do snježnih brda ili skijaških staza. Nešto slično smo mu i mi odlučili prirediti, a pošto pri ruci nemamo kilometarske pješčane plaže (Kalifornija nam nije bila u budžetu), napali smo obližnje brdo prekriveno blatom i snijegom. Velika opterećenja koja ovaj bicikl mora pretrpjeti uvjetovala su bolji paket opreme, hidrauliku na kočnicama i vrlo kruti okvir, a rezultat je cijena od 7.999,99 kuna. Naš prvi dojam je da Wendigo, unatoč povećim dimenzijama cijevi okvira i  gumama, izaziva znatiželju te poziva na vožnju stazama koje ne zaslužuju da ih se uopće tako nazove.

Fuji Wendigo slika 1

Prvo što nam je prošlo kroz glavu kad smo stali pred bicikl bilo je 'koliko to čudo ima kila'? Na naše iznenađenje rezultat je odličan (16.20kg) te ga po tome možemo svrstati uz bok pristupačnim hardtailovima. Ovaj izvanredan rezultat s obzirom na proširene kotače i monstruozne gume te ojačan okvir omogućen je upotrebom Fujieve A1-SL aluminijske legure, a kao glavni nosioci krutosti navode se PowerCurve donja cijev i povećana cijev sjedala. Negativan utjecaj na masu su stoga imali Weinmann obruči širine 100mm s Vee Bulldozer traktorskim gumama širine čak 4.7 inča, što je ujedno i znak prepoznavanja Wendiga. Posljedično tomu i nabe su morale biti ojačane i šire, pa je na stražnjem kotaču 197x12, a isporučuje ih Formula. Zadovoljstvo nam je vidjeti da geometrija nije žrtvovana na račun predimenzioniranih komponenti, pa su kutevi u granicama normale trail kategorije (69.5-73°), a duljina bicikla tek neznatno veća od standardnih MTB-a. Odskače jedino duljina zadnjih krakova od 467mm koja će povoljno utjecati na stabilnost bicikla, a tu je i 50mm offset vilice koji bi trebao anulirati utjecaj duljeg chainstaya na okretnost bicikla. Prelaskom na analizu pogonskih komponenti vidjet ćemo da je tu odigrano na sigurnu kartu ugradnjom komponenti koje mogu potrpjeti dosta torture (Deore/XT Shadow mjenjači, Lasco pogon). Na raspolaganju su dva pogonska zupčanika i 10-stupanjske komponente što će dati dovoljno stupnjeva prijenosa za precizno doziranje prijenosa snage na kotač. Kočnice su odabrane iz Tektrovog kataloga, a model HD-M290 izrađuje se isključivo za ugradnju proizvođača i nije ju moguće kupiti u slobodnoj prodaji (OEM).

Fuji Wendigo slika 2

S obzirom na izgled mišićavog traktora, Wendigo nas iznenađuje agilnošću i malom masom. Malu masu treba uzeti s rezervom jer ju ne gledamo u općenitom smislu već u usporedbi s ostalim Fat Bikeovima koji se kreću oko brojke od 20 kilograma, pa je njegovih 16 kao da vozimo nešto teži hardtail. Položaj i geometrija su negdje na pola puta između XC-a i traila, a općenito ju prati opuštenost uz nešto sporije reakcije bicikla u promjenama nagiba, što u ovoj priči nije uopće bitno. Wendigo zato oduševljava kad se nabere nešto brzine i krene voziti preko svega što se nađe na putu. Potrebno je dosta navikavanja na ponašanje bicikla tj. iznimnu trakciju i 'zalijepljenost' bicikla za podlogu, a bicikl često tražiti 'tešku nogu' da ga se pokrene pri manjim brzinama kretanja. Bez obzira na to, faktor zabave je uvijek prisutan, a pogled na prednju gumu pruža samopouzdanje kao na rijetko kojem biciklu, pa smo s vremenom počeli to iskorištavati. Pravi je užitak u doskocima i spuštanju stazama prekrivenim snijegom gdje bismo bili na velikom oprezu na bilo kojem drugom biciklu. Veliki interes u redakciji za isprobati bicikl bio je dovoljan dokaz atraktivnosti ideje o 'debelim' biciklima.

Fuji Wendigo slika 3

Nakon jednog dana provedenog na obroncima snježne Medvednice možemo reći da smo se suživjeli s Wendigom. Bicikl za zabavu valjalo bi odvesti i u neke toplije krajeve pa 'kruzati' po pijesku, a lako ga je zamisliti i na nekoj travnatoj livadi kako se probija bez imalo muke. Ne sumnjamo da ćemo ga uskoro vidjeti i kao glavnu foru na gradskim ulicama jer mu je šarm neosporiv, a u Fujijevoj verziji možemo ga nazvati i odlično opremljenim. Je li nam potreban ovakav bicikl? Ako bolje razmislimo, ne bi bilo uopće loše imati jednog kao redakcijsko vozilo....

Fuji Wendigo slika 4

Speficikacije

Fuji A1-SL PowerCore okvir / Lasco 36/22T  pogon / Sram X-5 prednji mjenjač / Shimano Deore XT Shadow stražnji mjenjač / Shimano Deore ručice / 2x10 stupnjeva prijenosa / SunRace Driven 11-36T kazeta / Weinmann 100mm obruči / Formula SL-1240-DHL197 nabe / Vee Bulldozer, 26x4.7'' gume / Tektro HD-M290 hidr. disk kočnice / 180-160mm rotori / Oval Concepts 200 sjedalo / 16.20kg / 7.999,99kn / www.rog-joma.hr

Photo: Biker

 

 

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh