Po riječima Gianta, Propel je najbrži aero bicikl na tržišnu. Štoviše, toliko su sigurni u svoj proizvod da su nakon predstavljanja krenuli u Facebook prepucavanje sa Specializedom koji je tvrdio isto za svog Vengea. Kako je to završilo? Poziv Gianta na mjerenje u zračni tunel Specialized nije prihvatio. U Giantovoj ponudi cestovnih modela i dalje su prisutni klasični TCR i endurance Defy, Propel je na neki način perjanica, tehnološki biser. Iako je u početku doživljen isključivo kao sprinterski bicikl, nakon prvih vožnji i utrka pokazao se daleko svestraniji od pukog bicikla za ravno.
Okvir
Više od 25 godina Giant radi karbonske okvire u vlastitim pogonima, ujedno ih čak proizvodi i za neke druge proizvođače bicikla. Može se reći da je jedan od vodećih stručnjaka na tome području. Stoga ne treba čuditi da nudi čak tri različita tipa karbona, Composet, Advanced i Advanced SL, posljednja dva za Propela. Naš testni model koristi srednji, T700, karakterizira ga monokok tehnologija, to znači da je prednji trokut napravljan iz jednog komada, bez ikakvih spojeva. Zatim se jedinstvenom tehnologijom spaja sa stražnjim. Okvir je zbog toga iznimno krut i prilično lagan. Sam dizajn okvira je napravljen prema zahtjevima strujanja zraka u zračnome tunelu, ali i što boljeg položaja vozača. Svaka cijev je jedinstveno dizajnirana da bi u cjelokupnom paketu omogućila što bolje strujanje zraka.
Grupa
Propel Pro 0 opremljen je s Ultegrom Di2 (2 koristi 105 a 1 klasičnu Ultegru), sve je jako dobro sakriveno, baterija je smještena u samom seatpostu a svi kablovi idu kroz ramu. Prednost ove Ultegre je i personalizacija, možete podesiti njezin rad prema vlastitim afinitetima. Na laptopu možete skinuti Shimano aplikaciju E tube project preko koje možete podešavati sve parametre mjenjača, brzinu promjena, multi shift (preskakanje brzina), ali i raspored tipki. Ukoliko koristite Garmin Edge 810 ili 1000 na njemu možete vidjeti postotak baterije i u kojoj brzini se nalazite.
Kotači i gume
Karbonski aero kotači posebno su dizajnirani za Propel, top model SLR 0 ima rub 55mm i koristi glavčine od DT Swissa. Par je težak svega 1610 grama, što ga svrstava među lakše kotače na tržištu. Gume P-SL1 posebno za Giant pod njihovim logom proizvodi Michelin.
Periferija
Aero kočnice po Giant specifikacijama proizvodi TRP i u potpunosti su „sakrivene“ iza rame, za razliku od kablova koji prilično strše, posebno od prednje kočnice. Upravljač je također posebno napravljen za Propel, potpuno karbonski s plosnatim gornjim dijelom. Za razliku od Advanced SL modela koji imaju integriranu lulu i upravljač, Pro koristi zasebnu i ne previše ugodnu oku. Karbonski seatpost je također njihov proizvod i prati aerodinamičnu liniju samog okvira. Top model Advanced SL ima integriranu s ramom koju je potrebno rezati. Upravo je s tim detaljima Giant želio napraviti razliku između modela.
Geometrija i vožnja
Na neki način Giant je uspio spojiti udobnost Defyja i natjecateljski položaj za upravljačem kao na TCR-u. Iako već nakon prvog okreta pedale osjetite krutost rame te Propel doslovno poleti naprijed, nije neudoban. Gutanje neravnina je iznenađujuće dobro s obzirom na namjenu bicikla. Potrebno se jedino priviknuti na iznimno brze reakcije upravljača, ekstremno kratki međuosovinski razmak čini ga prilično naglim u promjeni smjera. Na većim brzinama osjeti se njegova nevjerojatna sposobnost držanja brzine. Nagli prijenos snage na podlogu izmamit će vam osmijeh na lice i svaki puta će vas tjerati da Porpela „stišćete“ do maksimuma, vašeg, ne njegovog. Jedino ako ste Marcel Kittel.
Zaključak
Kao najveći proizvođač bicikla Giant si nije mogao dozvoliti „flop“ pa stoga nisu ništa prepustili slučaju. Napravili su bicikl koji je u vrhu u svim područjima, brzini, ubrzanju pa i udobnosti. Nisu željeli napraviti bicikl koji će biti najbolji u jednom, stoga su napravili Propel koji je dobar u svemu. Nažalost, dugi razvoj i puno tehničkih rješenja kao Ride sensor s kojim dolazi svaki Propel i koji šalje brzinu i kadencu na vaš kompjuter dižu cijenu konačnog proizvoda.
Photo: Biker