Oprema i gometrija
Talon 29" link na geometriju i specifikacije
Talon 26" link na geometriju i specifikacije
Talon je Giantov popularan ‘univerzalac’ s kojim smo se već nekoliko puta susretali. Zajednički nazivnik svih Talona je sportski karakter, umjerena cijena i dovoljno udobnosti za dulje vožnje. Ovisno o oznaci opreme (0,1,2,3) ovisit će količina sporta, ali i cijena koja se kreće u rasponu od 6,499.99kn do 10,999.99kn. Naši Taloni 1 nude se po 8,499.99kn
odnosno 8,699.99kn za Talon 1 29er.
Ako usporedimo ova dva Talona na papiru i prekrižimo sve što imaju zajedničko poput 100- milimetarske RockShox Recon vilice, Shimano Deore-XT Shadow kombinacije mjenjača, M395 hidr. kočnica i ostatka komponenti, ostaju nam Giantovi Giant S-XC2obruči i Schwalbe Rapid Rob gume većeg promjera i, posljedično,razlike u ukupnoj masi kompleta kotača od samo 13 grama u korist 26-ice. Napomenimo da su na ‘običnom’ Talonu gume 1.5 inča šire, što je pridonijelo manjoj razlici.
Najveću razliku ipak očekujemo kod geometrije okvira, što bi se itekako trebalo osjetiti u vožnji. Za početak, kod 29era primjećujemo povećani međuosovinski razmak. Iskustvo nam govori da će dodatnih 29mm između osovina bicikla pridonijeti stabilnosti na većim brzinama, ali i oduzeti nešto okretnosti. To je rezultiralo i duljom gornjom cijevi okvira, pa će i ruke biti nešto izduženije. Posljedica većeg kotača su i drukčiji kutevi: ‘obični’ Talon ima za 1° strmiji kut vilice (69.5°), a tek ćemo vidjeti što nam to donosi na stazi. Ne zaboravimo niti zadnji krak (chainstay) s čijim skraćivanjem mnogi proizvođači pokušavaju utjecati na upravljivost 29-ki. On je kod većeg kotača duži i utječe na ukupnu geometriju. Kod Talona oni iznose 424mm (26’’) i 447mm (29’’) što je još jedan odmak od 23mm, a koji će utjecati na vozna svojstva.
Vaganje prije borbe
Prije početka vožnje napomenimo da su naši usporedni Talonci bili različitih veličina (M-29er, L-26’’), pa će i to imati utjecaja na vožnju i masu. Naravno, to ćemo uzeti u obzir kod konačnog zaključka. Naša vaga, kao dio obaveznog pribora, pokazala je više nego zanimljive rezultate. Razlika u ukupnoj masi iznosi svega 160 grama i to u korist 29-ke! Već navedenu malu razliku kod vaganja kotača u svoju korist je na kraju okrenula 29-ka lakšim ostatkom bicikla. Talon 1 29 tako bez kotača teži 7.87kg (ukupno 12.92kg), a Talon 1 26 8.17kg (ukupno 13.08kg). Osim razlike u širini guma, izjednačenju je dovela i nešto drugačija izvedba okvira. Naime, 29-ka ima primjetno manju visinu headtubea i gornju cijev okvira manjeg profila. Talon 29 je stoga i vizualno mnogo naglašeniji sportaš.
Vožnja
Naši vozači sjurili su se brdskom stazom u okolici Labina koja obiluje zemljanim i kamenim dionicama s mnogo iznenađenja poput korijenja ili plitkih potoka. Nakon nekog vremena zamijenili smo uloge i razmijenili dojmove. Ono što je odmah jasno je mnogo agresivnija narav Talona 29. 29-ka nudi širi volan, napadački položaj na volanu i drugačije kuteve vilica. Naš natjecateljski nastrojeni vozač Velimir prigrlio je 29-ku i istaknuo geometriju, nisko težište i kompaktnost uz malu masu kao glavne odlike. 26-inčni kotači imali su nešto manji pritisak u gumama, mnogo opušteniji, uspravniji položaj i univerzalniju geometriju. Odlikuje se stabilnošču i mekoćom, koja je poželjna na stazama ovog tipa, ako ne jurite štopericu. Spomenimo nešto bolju kontrolu 29-ke kada staze postanu zahtjevne pod utjecajem kamenja ili blata. Ova prednost može se istopiti kada se dvije veće gume natope blatom i dodatno otežaju rotaciju. Naglašena agresivnost 29-ke poništila je prednosti kraćeg međuosovinskog razmaka, pa je upravljivost ova dva bicikla na istom vrlo visokom nivou s obzirom na cjenovni rang. Iako su oba Talona vrlo dobri penjači, veći lakše podnose prepreke na uzbrdici, ali zahtjevaju drugačiji tempo i prijenosne omjere na pogonskoj grupi, što se opet svodi na osobne preference.
Zaključak
Kako bismo lakše rezimirali, moramo uzeti u obzir vlastite zahtjeve i očekivanja, a pritom smo saznali da ne možemo samo usporediti kotače, već moramo uzeti u obzir koncept bicikla u cjelini. Oba Talona su pokazala svoju sportski nastrojenu stranu, ali s nekim jasnim razlikama. 26-ica je više na strani udobnosti i univerzalnosti, dok 29er nudi agresivnost i performanse. Ako želite ostati klasičar predlažemo da ne isprobavate Talon 1 29 jer bi se mogli ‘zakačiti’, a nakon toga nema povratka. U usporedbi s ostalim hardtailovima na testu u ovom broju, Taloni predstavljaju optimum opremljenosti u odnosu na cijenu, a unatoč nešto višoj cijeni od izravnog konkurenta KTM Ultra sporta, nude bolju vilicu i pola kilograma manju masu. Vama prepuštamo samo da odredite svoje prioritete.