www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
28. Ožujka 2013.

Giant Talon 1 26 vs 29

Giant Talon 1 26 vs 29

Pojavom 29-ki na tržištu MTB-a početkom 2000-te lomila su se mnoga koplja oko prednosti i mana novog koncepta, a sve je rezultiralo podjelom biciklista na tradicionaliste i one koji su željno dočekali promjene u promjeru kotača.

29-ke su s vremenom postale prihvaćene od svih velikih proizvođača, pa je kroz našu redakciju prošlo, a dolazi sve više 29era svih kategorija i nivoa opreme u čije prednosti i nedostatke smo se sami uvjerili. Sada nam se pružila prilika da usporedimo ova dva pristupa na biciklima potpuno iste opreme, a na ovaj način ćemo moći izolirati utjecaj opreme i ‘vidjeti’ samo osobine okvira i kotača Giant Talona 1 i Talona 1 29er za 2013-u. 

Oprema i gometrija

Talon 29"  link na geometriju i specifikacije

Giant Talon 1 26 vs 29 slika 1 Giant Talon 1 26 vs 29 slika 2

Talon 26"  link na geometriju i specifikacije

Giant Talon 1 26 vs 29 slika 3 Giant Talon 1 26 vs 29 slika 4     Giant Talon 1 26 vs 29 slika 5

Talon je Giantov popularan ‘univerzalac’ s kojim smo se već nekoliko puta susretali. Zajednički nazivnik svih Talona je sportski karakter, umjerena cijena i dovoljno udobnosti za dulje vožnje. Ovisno o oznaci opreme (0,1,2,3) ovisit će količina sporta, ali i cijena koja se kreće u rasponu od 6,499.99kn do 10,999.99kn. Naši Taloni 1 nude se po 8,499.99kn

Giant Talon 1 26 vs 29 slika 6

odnosno 8,699.99kn za Talon 1 29er.

Giant Talon 1 26 vs 29 slika 7

Ako usporedimo ova dva Talona na papiru i prekrižimo sve što imaju zajedničko poput 100- milimetarske RockShox Recon vilice, Shimano Deore-XT Shadow kombinacije mjenjača, M395 hidr. kočnica i ostatka komponenti, ostaju nam Giantovi Giant S-XC2obruči i Schwalbe Rapid Rob gume većeg promjera i, posljedično,razlike u ukupnoj masi kompleta kotača od samo 13 grama u korist 26-ice. Napomenimo da su na ‘običnom’ Talonu gume 1.5 inča šire, što je pridonijelo manjoj razlici.

Najveću razliku ipak očekujemo kod geometrije okvira, što bi se itekako trebalo osjetiti u vožnji. Za početak, kod 29era primjećujemo povećani međuosovinski razmak. Iskustvo nam govori da će dodatnih 29mm između osovina bicikla pridonijeti stabilnosti na većim brzinama, ali i oduzeti nešto okretnosti. To je rezultiralo i duljom gornjom cijevi okvira, pa će i ruke biti nešto izduženije. Posljedica većeg kotača su i drukčiji kutevi: ‘obični’ Talon ima za 1° strmiji kut vilice (69.5°), a tek ćemo vidjeti što nam to donosi na stazi. Ne zaboravimo niti zadnji krak (chainstay) s čijim skraćivanjem mnogi proizvođači pokušavaju utjecati na upravljivost 29-ki. On je kod većeg kotača duži i utječe na ukupnu geometriju. Kod Talona oni iznose 424mm (26’’) i 447mm (29’’) što je još jedan odmak od 23mm, a koji će utjecati na vozna svojstva. 

Vaganje prije borbe

Giant Talon 1 26 vs 29 slika 8 Giant Talon 1 26 vs 29 slika 9

Prije početka vožnje napomenimo da su naši usporedni Talonci bili različitih veličina (M-29er, L-26’’), pa će i to imati utjecaja na vožnju i masu. Naravno, to ćemo uzeti u obzir kod konačnog zaključka.  Naša vaga, kao dio obaveznog pribora, pokazala je više nego zanimljive rezultate. Razlika u ukupnoj masi iznosi svega 160 grama i to u korist 29-ke! Već navedenu malu razliku kod vaganja kotača u svoju korist je na kraju okrenula 29-ka lakšim ostatkom bicikla. Talon 1 29 tako bez kotača teži 7.87kg (ukupno 12.92kg), a Talon 1 26 8.17kg (ukupno 13.08kg). Osim razlike u širini guma, izjednačenju je dovela i nešto drugačija izvedba okvira. Naime, 29-ka ima primjetno manju visinu headtubea i gornju cijev okvira manjeg profila. Talon 29 je stoga i vizualno mnogo naglašeniji sportaš.

Vožnja

Naši vozači sjurili su se brdskom stazom u okolici Labina koja obiluje zemljanim i kamenim dionicama s mnogo iznenađenja poput korijenja ili plitkih potoka. Nakon nekog vremena zamijenili smo uloge i razmijenili dojmove. Ono što je odmah jasno je mnogo agresivnija narav Talona 29. 29-ka nudi širi volan, napadački položaj na volanu i drugačije kuteve vilica. Naš natjecateljski nastrojeni vozač Velimir prigrlio je 29-ku i istaknuo geometriju, nisko težište i kompaktnost uz malu masu kao glavne odlike. 26-inčni kotači imali su nešto manji pritisak u gumama, mnogo opušteniji, uspravniji položaj i univerzalniju geometriju. Odlikuje se stabilnošču i mekoćom, koja je poželjna na stazama ovog tipa, ako ne jurite štopericu. Spomenimo nešto bolju kontrolu 29-ke kada staze postanu zahtjevne pod utjecajem kamenja ili blata. Ova prednost može se istopiti kada se dvije veće gume natope blatom i dodatno otežaju rotaciju. Naglašena agresivnost 29-ke poništila je prednosti kraćeg međuosovinskog razmaka, pa je upravljivost ova dva bicikla na istom vrlo visokom nivou s obzirom na cjenovni rang. Iako su oba Talona vrlo dobri penjači, veći lakše podnose prepreke na uzbrdici, ali zahtjevaju drugačiji tempo i prijenosne omjere na pogonskoj grupi, što se opet svodi na osobne preference. 

Giant Talon 1 26 vs 29 slika 10

Zaključak

Kako bismo lakše rezimirali, moramo uzeti u obzir vlastite zahtjeve i očekivanja, a pritom smo saznali da ne možemo samo usporediti kotače, već moramo uzeti u obzir koncept bicikla u cjelini. Oba Talona su pokazala svoju sportski nastrojenu stranu, ali s nekim jasnim razlikama. 26-ica je više na strani udobnosti i univerzalnosti, dok 29er nudi agresivnost i performanse. Ako želite ostati klasičar predlažemo da ne isprobavate Talon 1 29 jer bi se mogli ‘zakačiti’, a nakon toga nema povratka.  U usporedbi s ostalim hardtailovima na testu u ovom broju, Taloni predstavljaju optimum opremljenosti u odnosu na cijenu, a unatoč nešto višoj cijeni od izravnog konkurenta KTM Ultra sporta, nude bolju vilicu i pola kilograma manju masu. Vama prepuštamo samo da odredite svoje prioritete.  



 

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh