Kada spojimo karakteristike cestovnog i brdskog, dobijemo gravel bicikl. Gravel ima nešto uspravniji položaj sjedenja, što garantira udobniju vožnju i manje stresa na leđa. To će do izražaja doći na nešto dužim vožnjama. Šire gume, u odnosu na CX i cestovni bicikl, najčešće 35+mm osiguravaju dovoljno gripa za makadamske puteve, nasipe, šumske singliće, ali neće vas sputavati da na cesti držite brzinu od 35 km/h i više. Gravel bicikli imaju nešto veći “wheelbase”, što doprinosi stabilnosti bicikla, ali na tehničkim dijelovima je zbog toga malo manje agilan. Težina gravel bicikla je nešto veća od cestovnog zbog pomalo robusnog dizajna. Bicikl mora biti čvrst da podnese zahtijevan teren, ali i teret kojim ćete ga opteretiti ukoliko krenete na višednevnu avanturu. Upravo zbog toga, gravel bicikli imaju mogućnost montiranja blatobrana i torbi. Svi gravel bicikli opremljeni su disk kočnicama, što smatramo velikom prednošću, imajući na umu da ćete ga voziti po različitim terenima i vremenskim uvjetima. Bez obzira bili brdski ili cestovni biciklist, gravel će vam se brzo uvući pod kožu. Bicikl je svestran, podjednako ćete uživati u šumi, na cesti, nasipu ili bezbrižnoj vožnji sa boljom polovicom. Možete ga koristiti za commute, treninge po zimi, višednevne izlete, ciklokros utrke...ograničiti vas može samo umor.
Eddy Merckx
Kada biciklistički brend nosi ime Eddy Merckx, već u startu kod nas izaziva strahopoštovanje i dozu znatiželje. Radi se o velikanu biciklizma koji je u svojoj karijeri ostvario nestvarnih 525 pobjeda. Sir Bradley Wiggins rekao je da su njegove pobjede minorne u odnosu na Eddyeve. Profesionalci su savršenog biciklista opisivali riječima da treba imati srce, glavu, mišiće i mentalni sklop pobjednika kao Eddy Merckx.
Radi se o proizvođaču bicikala koji u svojoj ponudi ima cestovne i gravel bicikle. Nije se išlo u širinu, već su se bazirali na ono u čemu su najbolji. Na prvu nam se svidjela jednostavnost i neopterećenost čelnih ljudi. Ne prate velike igrače, plasiraju novitete kada imaju nešto kvalitetno za ponuditi...a ne kada tržište traži.
Imajući to na umu, želimo vjerovati da u rukama imamo konja za trku koji nas neće iznevjeriti niti u jednom segmentu. Kako ćemo se mi nositi sa pritiskom koji nam je Eddy stavio na leđa...to ćemo vidjeti.
Eddy Merckx Strasbourg71
Tijekom Tour de France-a 1971. godine Eddy Merckx pobijedio je tešku prvu etapu u Strasbourgu, pobjedu je odnio odsprintavši konkurenciju po sljunčanoj cesti. Strasbourg71 je gravel bicikl posvećen toj etapi.
Tehničke karakteristike
Rama i vilica bicikla napravljeni su od karbona. Kako očekujemo od gravel bicikla, head tube je nešto viši i robusniji, kao vilica i down tube, dok je cijeli gornji dio bicikla nešto tanji i profinjeniji. Upravo ta dinamika i predivno profilirane cijevi čine ga posebnim...siurno nećete proći nezamjećeno. Svi bužiri i crijeva kočnica provučeni su kroz ramu. Crijevo prednje kočnice prolazi kroz vilicu, i moramo priznati da nam se jako sviđa. Osim izgleda, neće vam smetati ukoliko stavite teret na bicik. Mjesta na kojima bužiri ulaze u ramu dobro sužaštićena tako da blato i nečistoća neće ulaziti. Prednji trokut je dovoljno velik da možete staviti torbu, a nosače bidona možete smjestiti na tri različita načina.
Kotači su provjereni Fulcrum racing 700 DB, na kojima se vrte Donnelly X-PLOR M50 gume širine 36mm.
Testirani model dolazi sa 1x sistemom,ali postoji mogućnost montiranja prednjeg mjenjača ukoliko imate potrebu. Strasbourg71 opremljen je Sram Rival1 grupom. Prednja šajba pogona dolazi sa 42 zuba, dok kazeta ima raspon 11- 42. Za zaustavljanje i sigurnu vožnju zadužene su Sram Rival hidrauične kočnice, koje u kombinaciji sa Shimano rotorima ( 160/140mm) posao obavljaju svršeno.
Volan, lula i cijev sjedala su DEDA Zero 100, dok je sjedalo Selle Italia XR.Vožnja
Karbonska rama i vilica u kombinaciji sa thrue axle osovinama, daje osjećaj krutosti, što nam se kasnije pokazalo punim pogotkom kada smo bili na cestovnim vožnjama. Strasbourg71 iznimno je miran bicikl, koji manje neravnine upija bez problema. Vožnja po nasipima postaje pravi gušt, pogotovo kada pogledate na ciklokomp i shvatite da bez prevelikog napora držite brzinu rezerviranu za cestovnjake. Naime brzine od 35km/h lako je održavati po takvom terenu. Ukoliko se uputite na makadamske uspone, a prvi puta ste na gravelu, trebat će vam kratka prilagodba kada se dižete na noge. Kod strmijih uspona na terenu, možete imati osjećaj da vam fali gripa kada se dignete na noge, posebno ako ste prešli sa cestovnog bicikla. Testni model dolazi sa 1x sistemom, kombinacija 42t naprijed i iza, jednostavno traži da ga stišćete na usponima jer ćete u protivnom ostati ukopani u mjestu. Biciklom smo napravili stotine kilometara najrazličitijih terena,kilometre uspona, ali i spusteva. Ukoliko se uputite u šumu, bit će vam potrebno malo više tehnike za savladavanje terena. Spuštali smo se popularnom 9-kom na Sljemenu i gušt je neopisiv, ali budite oprezni. Nećete oboriti na spustu svoj PB, ali nakon spusta osmjeh je satima bio na licu. Spust traži puno više angažmana i akcije na biciklu, jer nedostatak suspenzije ne prašta niti najmanju grešku. Ako niste zaljubljenik u cestu, ali ekipa vas zove na voznju, Strasbourg71 vas neće iznevjeriti. Bez problema smo odradili cestovne grupne vožnje. Jaka cestovna grupa stvarala bi nam probleme, jer ipak širina guma i omjer brzina uzimaju danak.
Eddy Merckx Strasbourg71 nas je oduševio. Bicikl dolazi u predivnoj pistacija zelenoj boji sa bež detaljima, opremljen kvalitetnom Sram Rival1 grupom. Radi se o svestranom biciklu, jednostavno ne birate teren, već smjer u kojem se želite voziti. Sigurni smo da će naći mjesto u garaži cestovnjaka koji se žele malo zaprljati, ali i mtb vozačima koji žele razvrtiti noge po ravnom ili skinuti svoj PB na usponu.