Većina proizvođača zimske biciklističke odjeće napominje kako nema lošeg vremena za vožnju postoji samo loša odjeća. To je djelomično točno. Velika većina zna napraviti grešku prilikom oblačenja za zimske vožnje.
Jedno od pravila za zimsku vožnju glasi: ostanite suhi! Ukoliko se odmah na početku obučete pretoplo već nakon prvih nekoliko kilometara nakon što ste se zagrijali počet ćete se znojiti i taj će znoj ubrzo prijeći na vašu odjeću. Na taj način imat ćete odmah na početku vožnje/treninga mokru odjeću koja će vas tijekom ostatka vožnje samo dodatno hladiti i tako vam onemogućavati da zadržite toplinu. Ono što vjerojatno većina ne zna da naše tijelo usmjerava krv prema torzu i glavi i dalje od naših ekstremiteta kako bi naši vitalni organi zadržali toplinu. Upravo zbog toga je veoma bitno da zadržite toplinu torza jer to znači topla stopala i prste. Prvo što biste trebali obući na sebe je svakako kvalitetan baselayer koji je napravljen od vune ili sintetičkih materijala dizajniran na način `fit to skin`. Baselayer čuva vašu toplinu i održava vas suhim tako što `odvodi` znoj od vašeg tijela. Ovisno o temperaturi koja je vani, oblačite drugi sloj odjeće koji preporučamo da bude ili od termo materijala ili obična biciklistička majica. Naravno da svi nismo jednako `zimogrozni` pa će stoga "Bruni" biti potreban jedan sloj odjeće više ili manje u odnosu na "Gorana". Zbog toga vam prepručamo da probate sljedeće: u odnosu na ljetnu vožnju kada vam nije potrebno ništa osim kratke majice i eventualno biciklističke potkušulje, kada temperatura padne ispod 20°C obucite dugački baselayer.
Kada temperatura padne za sljedećih 5-10°C obucite još jedan sloj odjeće, npr. dugu ili termo majicu.
Nakon toga treći sloj neka vam bude lagana windstop jakna ili biciklistički prsluk. Ukoliko temperatura padne blizu 0°C preopručamo vam da kao treći sloj obučete biciklističku jaknu od termo, windtex materijala. Treći sloj će vam služiti za zaštitu od vjetra i vlage.
Kape ili podkape
Stara poslovica kaže, kapa glavu čuva pa tako i vama svakako preporučamo da u ovim hladnijim danima nosite kapu ispod kacige kako bi zaštitili glavu. Biciklističke kape, buff-ovi dizajnirani su tako da odlično pokrivaju vaše čelo i uši, a da vas pritom ne žulja ukoliko nosite kacigu na glavi.
Rukavice
Kako bi zadržali funkcionalnost prstiju i izbjegli bolove koji nastaju kao posljedica smrzavanja prstiju na rukama, svoje ljetne rukavice zamijenite sa zimskim. Ponuda zimskih rukavica je stvarno velika, a razlikuju se po dizajnu i materijalu od kojih su napravljene. Tijekom `toplijih` dana sigurno vam neće biti potrebne veoma `debele` rukavice koje imaju thinsulate sloj ili pak rukavice slične skijaškim rukavicama, ali čim se temperatura spusti ispod 5°C takve rukavice će biti neophodne. Preporučamo vam da prilikom kupovine zimskih rukavica obratite pozornost da rukavice imaju nešto dulji dio koji vam dolazi preko zapešća i po mogućnosti da se zateže velcro trakom jer ćete na taj način moći rukavicu navući preko rukava majice ili jakne i učvrstiti je kako vam na tom dijelu ne bi ulazio hladan zrak u rukavice ili pod rukav majice. U veoma hladnim danima ili onim danima kad niste sigurni da li ponijeti deblje ili tanje rukavice na vožnju zgodno je da toplije rukavice ponesete sa sobom u džepu dresa ili jakne jer nerijetko se zna desiti da u takvim situacijama upravo vožnju završite u debljim rukavicama.
Navlake i dugi bibovi
Prilikom zimskih vožnji neophodno za ugodnu vožnju (a i zdravlje vaših zglobova) je zaštita vaših zglobova na nogama, tu najviše mislimo na koljena. Kako dođe hladnije vrijeme tako i vi iz ormara morate posegnuti za vašim navlakama za noge (bilo da se radi o modelu koji prekriva koljena i polovicu potkoljenice ili model koji prekriva kompletne noge) ili za dugim biciklističkim tajicama. Preporučamo da svakako koristite modele koji su postavljeni termo i insulate materijalima kako bi vaši zglobovi bili zaštićeni. Za ekstremnije uvjete potražite u trgovinama i duge bibove sa `windstopper` materijalima.
Gamaše
Da vam stopala ostanu topla te da vam se prsti ne smrzavaju izbjegavajte oblačenje dva ili više para čarapa. Zbog više pari čarapa u vašoj cipeli za vožnju vrlo lako je moguće da vam cipela postane pretijesna što će rezultirati smanjenom cirkulacijom u vašem stopalu. Preporučamo vam da nosite zimske navlake za cipele (gamaše) koje možete nabaviti isto tako u raznim modelima (oni koji prekrivaju samo prednji dio cipele i oni koji prekivaju cijelu cipelu zajedno za zglobom stopala).
Pojedini proizvođači (Castelli, Gore, Bontrager, Giant) nude i `windstopper` čarape koje onda navučete na vašu biciklističku čarapu i tako sve skupa gurnete u tenisicu. Ako se odlučite na ovu varijantu ponesite svoje cipele u trgovinu kako bi mogli isprobati da li imate u cipeli dovoljno prostora za nositi takvu čarapu bez da vas cipela žulja i na taj način zaustavlja cirkulaciju.
Imajte na umu da vam se cipela tijekom hladnijeg vremena i malo `stisne` tako da vam možda neće biti isti osjećaj u njoj kao tijekom vožnje u toplijim danima. Isto tako za one veoma hladne dane slobodno kombinirajte navlake samo za prednji dio cipela i navlake za cijelu cipelu (prvo navucite navlaku za prednji dio cipele, a na nju navucite navlaku za cijelu cipelu) za dodatnu toplinu.
Naočale
Iako većina ljudi smatra kako su sunčane naočale namijenjene najviše za ljetne mjesece, potrebne su i tijekom zimskih sunčanih dana. Dan ne mora biti sunčan, ali naočale će vas osim sunca štiti od pojave suznih očiju uzrokovanih hladnim zrakom te od prljavštine koja vam može upasti u oko bilo da se vozite po cesti ili šumskoj stazi. Danas uz kvalitetne sunačane naočale dobijete leću za sunčano vrijeme i prozirnu leću za tmurno vrijeme tako da u svim uvjetima možete zaštiti vaše oči.
Tijekom vožnje ako primjetite da ste se zagrijali i tempo je takav da osjećate da bi se mogli početi jače znojiti slobodno otkopčajte jedan od slojeva odjeće koji ste obukli. Zbog toga srednji sloj (termo majica) i vanjski sloj (jakna) imaju zip kako bi se mogli ovisno o situaciji raskopčavati odnoso zakopčavati i na taj način ostati čim dulje `suhi`. Oblačenje i priprema za vožnju nekima oduzima veoma mnogo vremena, a kako bi uštedili to vrijeme naučite se gledati na termometar i zapamtite koju odjeću, rukavice ste nosili na vožnju, a da vam je pritom bilo ugodno.