www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
15. Studenog 2021.

Jeste li išli kada na noćnu MTB vožnju?

Jeste li išli kada na noćnu MTB vožnju?

Što očekivati od noćne vožnje? Pripremite se za noćne, hladne i zimske biciklističke izlete

Zašto noćna vožnja? Mrak rano pada, a većina nas nema prilike ujutro prije posla odraditi biciklistički đir, nakon posla treba odraditi neke druge obaveze i tek nakon toga smo većinom svi slobodni odvojiti si koji sat za vožnjicu. Tad je već mrak, hladnije je nego tokom dana i valja se adekvatno pripremiti za takvu vožnju, inače lošom pripremom vaša će vožnja biti naporna i nećete uživati i na kraju odustajete od zimskih vožnji koje su nekada zabavnije od onih za vrijeme toplijih dana.

Jeste li išli kada na noćnu MTB vožnju? slika 1

Prvo je važno odrediti rutu i složiti ekipu jer na ovakve vožnje sami nemojte ići. Naime, u šumi i u brdima po noći zna biti spooky, ako ste u grupi onda je sve dobra zafrkancija, ako ste sami onda je čeličanje pa to ne preporučamo, osim ako niste taj tip. Mi ćemo pretpostaviti da ide ekipa. Provjerite paket u ruksaku da ima sve potrebno za krpanje guma i sitnih popravaka poput puknuća lanca, jer je dug put ako ćete morat gurati bicikl u bilo kojem smjeru. Važno je toplo i slojevito se obući, ali o tome u prilogu koji slijedi gdje ćemo detaljno obraditi tu temu. Kao jedan od najvažnijih detalja, a nije sitan, je rasvjeta. Svjetla nikad dosta, jer ako uzmete u obzir da ćete stajati i odmarati, možda krpati gumu, važno je da pored standardne noćne rasvjete sa sobom imate i pomoćnu rasvjetu za te slučajeve. Nemojte glavnu rasvjetu korisititi za popravke i pauziranje jer će vam ona biti potrebnija kad ćete se spuštati natrag do mjesta odakle ste krenuli. Predlažemo da ne tražite nove puteve na noćnim vožnjama već se vozite po već dobro poznatim. Jako se razlikuje noćna staza koju ste već na pamet naučili vozeći ju pod dnevnim svjetlom, tako da ne savjetujemo avanture i ispipavanje novih staza po noći.

Jeste li išli kada na noćnu MTB vožnju? slika 2

Mobiteli i baterije moraju biti skroz puni i bez toga se ne kreće. Glavna rasvjeta je obično ona koju imate na volanu i ima vanjsku veliku bateriju koja drži dugo i svijetli jako. Koliko jako svijetli ovisi o modelu koji ste uzeli. Ima raznih modela na tržištu, skupljih, jeftinijih, novih, još novijih, bez provjere ne možete znati jel dobra. Ako vam je friška rasvjeta i niste ju još probali, predlažemo da prvo punjenje ispobate na nekoj dnevnoj vožnji za danjeg svjetla. U svakom slučaju morate znati koliko će vam rasvjeta svijetliti pod punim opterećenjem bez prekida. Bez toga ne bi trebali niti izlaziti na stazu.

Naravno, ako ste u ekipi, uvijek ćete se snaći koristeći osvjetljenost staze od nekog drugog kolege, ali tako ćete jako teško doći gore do cilja i natrag.

Uz glavno svjetlo, potrebno je imati jednu malu lampicu na volanu, te stražnju crvenu ako se nađete na cesti i jednu malo jaču koju bi stavili na kacigu. Nju ćete korsititi kod spusta kako bi vam uz ovu na volanu davala 3d efekt osvjetljena i kako bi što bolje razaznali konfiguraciju terena.

Što jače svjetlo, to zabavnija vožnja. Također, rasvjeta kod nekih mijenja osjećaj ravnoteže, pa ako niste išli, prvo odite na neke manje zahtjevne staze da vidite kakav je osjećaj, a onda se uputite na oštrije uspone i singletrackove. 

Jeste li išli kada na noćnu MTB vožnju? slika 3

Dogovorite neki tempo vožnje i toga se držite, a ako mislite da niste u kondiciji nemojte dogovarati vožnje u kojima nećete moći pratiti ekipu jer ćete zaostajati, što nakon nekog vremena prestane biti ugodno ako vas nitko ne čeka, te ostajete sami na stazi :). U svakom slučaju uskladite se.

Na hladnoći će se bicikl dosta drukčije ponašati, hidraulika drukčije radi, vilica prednja, suspenzija stražnja su kruće, ako ste često na hladnoći s biciklom preko zime osjetit ćete da vam je suspenzija tvrđa i kruća, pa je potrebno malo prilagoditi tlak u suspenziji i gumama. Gume su važna stavka, mraz se ledi na podlozi i klisko je, na uzbrdicama ako nema snijega, ima lišća i mraza koji stvara jako klisku podlogu pa je važno da imate gume za to vrijeme. 

Računajte da je korijenje na stazi klisko kao led, pogotovo kad se spuštate jer je prekriveno tankim slojem mraza i obično je nagib korjena kontra od onoga što vam odgovara u tom trenutku. Vozite se na razmaku barem od dva metra kako biste imali dobar pogled prema stazi da vidite formaciju terena. To je kad idite uzbrdo, na spust osigurajte još veći razmak, kako bismo rekli - “prilagodite brzinu kretanja uvijetima na stazi”. 

Jeste li išli kada na noćnu MTB vožnju? slika 4

 

 

Jeste li išli kada na noćnu MTB vožnju? slika 5

 

 

 

NAJČITANIJE
Zašto biciklisti briju noge :)?
Vijesti

Zašto biciklisti briju noge :)?

16. Studenog 2021.

Teorije su razne, jedna od njih kaže da će na taj način imati manji otpor zraka, što je u početku bilo smiješna pretpostavka dok...

Na vrh