www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
05. Studenog 2021.

Jeste li znali? Vozače bicikla bez svjetala će se kažnjavati novčanom kaznom!

Jeste li znali? Vozače bicikla bez svjetala će se kažnjavati novčanom kaznom!

U slučaju nepoštivanja te zakonske odredbe, vozač bicikla kaznit će se novčanom kaznom od 500 kuna.

Biciklisti od prvog sumraka do potpunog svanuća te u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu moraju imati upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla, katadioptere te reflektirajući prsluk ili reflektirajuću odjeću kad god se kreću kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, noću te danju u slučaju smanjene vidljivosti.

U slučaju nepoštivanja te zakonske odredbe, vozač bicikla kaznit će se novčanom kaznom od 500 kuna.

Andrej Čubra testirao, doživio i ocijenio svjetla nekoliko brendova

Dani su nam sve kraći i tužniji te je došlo vrijeme kada si moramo malo posvijetliti biciklističke puteve! Idealno za jedan veći test i usporedbu lampi, kako bi dobili dojam o opcijama na tržištu.

Zahvaljujući Giant Hrvatska, imam se priliku bolje upoznati sa novim modelima lampi za 2020. – Recon HL1100 i HL1800, dnevnim bljeskalicama Recon HL200 i TL200, te svim mountovima koji se nude.

svjetlo_za_bicikl.JPG (57 KB)Da bi stvar bolje začinili, ubacio sam u usporedbu lampe sa kojima sam dobro upoznat – Fenix BC30, zlatni standard noćnih vozača te Garmin UT800. Neću vas zamarati detaljnim tehničkim opisima, čim ovo čitate, znači da ste internetski pismeni, te je sve tablice i podatke lako naći na stranicama proizvođača. Stavit ću osnovne podatke i bazirati se na realni opis lampi i moj doživljaj.

Odmah napominjem da ne vjerujem slikama na fejsu i ostalim stranicama, gdje ljudi uglavnom sa mobitelom slikaju svoje lampe i viču „gle kako svijetli“. Pošto sam fotograf, prostim jezikom ću vam objasniti. Mobitel ima automatsku ekspoziciju (ručne ne koristi 99% ljudi), gdje mobitel sam odabire brzinu okidača, otvor blende te ISO vrijednost, kao i white balance. Znači, ako sa mobitelom uslikate 3 različite lampe, mobitel će probati „nabrijati“ sliku, kako bi izgledala dobro osvijetljeno. To znači da će dodati svjetla koliko treba i mijenjati sam parametre, za svaku sliku posebno pa nema šamse da dobijete realnu sliku, osim što će prijatelji reći, vau, kako dobro svijetli… Da bi uopće mogli pričati o nečem realnom, ekspozicija i navedene vrijednosti, kao i white balance moraju biti fiksne. Tada se dobije dojam koliko koja lampa daje, kakvu boju svjetlosti baca i koje su razlike između modova i lampi. Ako nekoga zanima, sve fotke testa lampi na trailu su slikane sa Sony A7 RII te fiksnim 28mm 2.0 objektivom te na postavkama – brz. okidača 1/50, otvor blende f 2.5, ISO 1600 te WB na 3750 kelvina, te iz RAW formata izvađene u JPEG putem Lightrooma.

Koja riječ i savjet oko upotreba lampi! Osobno najviše volim sam kontrolirati jačine i modove, pa ako govorimo o mtb uvjetima, savjetujem da na usponima koristite slabije jačine. Ionako se vozite polagano, dovoljno je da vidite 10-tak m ispred sebe. Tako štedite bateriju, a znamo svi da na usponu provedemo puno više vremena nego na spustu, za kojeg „pucate“ iz svih oružja najjačim snagama. U cestovnim uvjetima je malo drugačije, pa tu za brzine do cca 25-30 kmh, nalazim 400-500 pravih lumena sasvim dovoljnim, dok za veće brzine želim oko 800 na više. Tu ne pričam o kineskih 5000-6000-8000 lumena, koji su realno rijetko preko 1000, sa upitnim snopom, koji je obično uzak ako je riječ o jednom emiteru. Sa tim kineskim lampama sa ebaya smo se svi susretali, jer su bile jeftine i za prve noćne izlete, čisto dovoljne. Dok ne probate pravu lampu, gdje je netko vodio računa o više parametara, leći, refleksnim površinama unutar lampe itd. Onda skužite kako brendirana lampa od 800 lumena svijetli odlično, sa lijepo pokrivenim i ravnomjernim površinama svjetla, bez rupa i hot spotova… Lupine, Exposure i slične marke rade čudovišta od par tisuća pravih lumena, ali stvarno ne vidim potrebu za trošenjem par tisuća kuna, kada se kombinacijom dobre naglavne i lampe na volanu, mogu dobiti vrhunski rezultati, ako imate iole normalan vid.

Prijeđimo mi na Giant novitete, koji svojom cijenom i performansama djeluju jako primamljivo. Prvo ću se osvrnuti na commuting lampe, Recon HL200 (head light – prednja) i Recon TL200 (tail light – zadnja).

 

Svjetlo za bicikl Recon HL200 i TL200

Sa svojih 200 lumena, prednja možda nije dostatna za noćne vožnje, ali ima izuzetno jak flash koji je fantastičan za upozorenje vozača, čak i po danu. Vidim je kao odličan dodatak nekoj jačoj lampi, kao što su Recon HL1100 ili Recon HL1800, u slučaju praznih baterija. Tih 200 lumena ne baca daleko, ali ćete u mrklom mraku itekako dobro vidjeti nekoliko metara ispred sebe i sigurno dopedalirati do doma. Svjetlo za bicikl Recon TL200 je pak jedna od najmoćnijih lampi koje sam imao prilike staviti na stražnjicu bicikla! Ne lažem kada kažem da sa njom u noćnim uvjetima nećete smjeti biti na firungu, tj. na prvoj poziciji grupe, jer bi ovi iza vas dobili bolest i skrenuli u jarak od muke. To toliko jako svjetli i blica, da nema šanse da vas ne skuže vozači automobila, čak i sa do 3-4 promila, ili u sred sunčanog dana. Baterije traju dovoljno dugo da ćete sigurno commutati kroz tjedan, a napunjene baterije će zadovoljiti jedan cijeli brevet od 200km. Mountovi su jednostavni, sa gumama koje se lako hvataju na bilo koji volan i sic štangu, a postoji mount i sa Gopro nastavkom, pa sami zamislite mogućnost montaže na sve i svašta. Svjetlo za bicikl Recon TL200 bih preporučio svakom ozbiljnom biciklisti, ukoliko nema Garminov radar iza, s tim da TL200 svjetli kao flash još jače, pa ako ne trebate radar nego samo stvarno jaku zadnju lampu, to je to, nema dalje! Recon HL200 je isto super mala lampa, koja dobro dođe u gradu, te na mtb-u ili cestovnjaku ako se odigra koji izotonik više u bircu, a vani pada mrak. Kao dopuna jačoj lampi je savršena. Osobno na putovanjima uvijek volim imati back up, ako ovisim o baterijama, tako da je ovo super kombinacija, lagana i jednostavna za postavu i skladištenje.

recon200.JPG (76 KB)

Svjetlo za bicikl Recon HL1100

Recon HL1100 je već ozbiljna biciklistička lampa koja ima Smart Mode gdje ambijentalni senzor sam podešava snagu, ovisno o količini dostupnog danjeg svjetla. Naravno i sami možete mijenjati predefinirane modove koji su 1100 lumena (1.5 sat), 500 lumena (3.5 sata), 275 lumena (7 sati), 2 smart moda te flash koji traje 33 sata. Rekao bih da su Giantove tvrdnje točne, čak i skromne, jer sam 500 lumena u idealnim uvjetima (soba) navukao na 4 sata, a i recenzije po netu uvijek nadmaše tvornički predviđena vremena. Uzmite u obzir da izuzetna vrućina ili zima mogu drastično utjecati na vijek trajanja baterije. Lampa nema cutt off na staklu pa se može koristiti u bilo kojem smjeru okrenuta, na volanu, ispod volana te na kacigi, za koju je dovoljno lagana. Emiter je bijeli, i to je trend kojem se svi okreću, pa tako i nove Fenix 2.0 lampe imaju bijele emitere umjesto žućkastih. Tu sada možemo raspravljati, ali meni osobno je bijeli emiter dobar na cesti, ali u šumi više volim žućkasti jer mi djeluje manje kontrastno i bolje snimam prepreke i zamke. Bijeli doduše uvijek djeluje kao da je jači i svjetliji, stoga valjda proizvođači i bježe prema ovoj vrsti emitera. Ono što je fenomenalno je Giantova sloboda u izboru mountova. Nikada nisam vidio toliko opcija! Od outfront nosača koji ide ispod lule i sjedne lijepo ispod Garmin Edge uređaja na svom nosaču, Gopro mounta koji ima nebrojeno opcija pa do vlastitog nosača koji ima traku na šaraf (dođu u 3 duljine), s kojom se prilagođava svakom volanu, pa i onom aero. Imate integrirani volan i lulu, aero volan, što god? Nema veze, ove lampe ćete sigurno zavezati na svoj bicikl! To mi je bio problem recimo na Vision Metron 5d integriranom volanu. Ima svoj outfront za Garmina ali to je to. Niti sam mogao staviti Garmin UT800 lampu, niti Fenix BC30 na volan… Giant Recon 1100 i Recon 1800 idu na sve. Snop svjetla je ugodan, pokriva dosta široko i baca daleko, tih 1100 lumena je meni osobno dovoljno za bilo što na biciklu. Osobno bih koristio najviše srednji mod pa stavljao najjači na spustevima i većim brzinama, čime se da izvući kojih 2-3 sata lijepe noćne vožnje. Ako imate potrebe za više sati svijetljenja, vaša opcija je Recon HL1800!

Plusevi i minusi:
+ neviđen broj mountova i opcija montiranja u klasi
+ odlična izrada, veličina taman za kombinaciju na volan i na kacigu
+ odlična količina dostupnog osvjetljenja, lijepi snop svjetla i smart modovi
– nije da ga ima, možda bi malo požutio boju svjetla i to je to
– ok, ako se vozite cijelu noć, ova lampa nije dovoljna, ali to ionako ne radi 95% korisnika

1100_druga.JPG (62 KB)HL1100 – 275 lumena

1100_druga.JPG (62 KB)HL1100 – 500 lumena1100_treca.JPG (110 KB)HL1100 – 1100 lumena

 

Svjetlo za bicikl Recon HL1800

Recon HL1800 je veći brat Recon HL1100 i nudi sve identično, od ogromne količine dostupnih mountova do kvalitetnog kučišta, ali dodaje integraciju sa Garminom, gdje na Edgeu možete vidjeti mod koji koristite i kapacitet baterije! 2 emitera daju ukupno 1800 lumena, što je na oko daleko najjače od testiranih lampi, čak i jače nego na snimljenim fotografijama jer sam pokušavao izbjeći „spaljenost“ dijelova direktno na slici, bez obrade, tako da su ostali modovi možda i vidljiviji u živo, makar ovako imate realniju usporedbu. Boja svjetla je isto bijela i na cesti djeluje kao xenon na automobilu, vidljivost je izuzetna, i bočno i u daljinu. Ono što mene osobno veseli, je da uopće ne trebam tih 1800 lumena, jako rijetko možda, gdje će baterija potrajati oko 1.5 sat. Mene veseli da baterija traje vrlo iskoristljivih 3.5-4 sata na 900 lumena, što je i više nego dovoljno za bilo kakve akcije! Ali to nije sve! Ne, nećete dobiti set ninja noževa uz lampu, ali meni isto izuzetno korisnih 450 lumena drži preko 7 sati, s čime već po ljeti lako na biciklu ispratite dan i dočekate ga opet. Na Garminu UT800 sam najviše koristio srednji mod od 400 lumena da malo uštedim bateriju, te koristio najjači za spusteve. Ovako, sa Recon HL1800 imate puno izbora, malo škiljiti tu i tamo ali voziti skoro cijelu noć, voziti kao gospodin jedno 4 sata ili plašiti avione na full snazi, ali kraće vrijeme. I to je prekrasna stvar ove lampe, vrlo je malo kompromisa! Uvijek sam plakao za izmjenjivim 18650 baterijama na Fenixu, jer je to najbolja opcija za randounere, naravno osim dinamo nabe i stalne rasvjete. No Giant je sa ovom serijom pogodio u sridu i ponudio dobre opcije za razne slojeve korisnika. Treba vam lampa za cca 2 sata vožnje? Recon HL1100 pokriva sve. Želite baš sve, od dužih noćnih cestovnih vožnji do opakih noćnih mtb avantura? Recon HL1800 pokriva i to. Osobno bih rekao da je najbolja kombinacija obje lampe, recimo 1800 na volanu, 1100 na kacigi. Onda ste stvarno mirni za noćne vožnje mtb-om po bilo kojoj planini. A na dužim brevetaškim cestovnim, recimo 400 km, Recon HL1800 kao glavna, a Recon HL1100 ili barem HL200 kao backup. Cijene su popularne i jako primjerene ponuđenim mogućnostima tako da vjerujem da će ove lampe biti popularan odabir.

Plusevi i minusi:
+ izuzetna količina osvjetljenja, smart modovi, integracija sa Garminom
+ dobro raspoređeni modovi, gdje i slabiji nude odličnu rasvjetu, uz dugo trajanje baterije
+ neviđen broj mountova i opcija montiranja u klasi, idealan za montažu na volan (za kacigu je preteška)
– volio bih malo žućkastiju boju svjetla, ali to je sada osobna stvar svakog korisnika

1800prva.JPG (78 KB)HL1800 – 450 lumena1800druga.JPG (97 KB)HL1800 – 900 lumena1800treca.JPG (129 KB)HL1800 – 1800 lumena

 

 

Fenix BC30

Da spomenemo i Fenix BC30, lampu koju jako volim zbog izmjenjivih 18650 baterija. To znači ukoliko ostanem bez struje, ako imam par rezervnih komada u đepu, mogu svijetliti cijelu noć na full snazi. BC30 baca žućkastu svjetlost koja je po meni bolja za mtb i noćne trailove jer baca manje sjene od bijelih emitera u lampama, makar djeluje manje svijetlo. Problem BC30 je mount i sama veličina lampe, koja mi osobno ne stane na cestovni bicikl zbog trake na volanu i bužira, te osnovnog Garmin mounta. Na cesti ju još nisam uspio koristiti jer mi je položaj bio neodgovarajuć… Sam mount je više prilagođen flat bar biciklima, gdje na volanu imamo puno više slobodnog mjesta, a mount je izuzetne kvalitete, čvrsto stoji na volanu i čak se prihvat da rotirati lijevo/desno. Na mtb-u sam ju koristio sa izuzetnim uspjehom, uz dodatak naglavne lampe sa usmjerenijim snopom za bolje „čitanje“ zavoja ispred sebe, jer BC30 uglavnom baca širi snop. Leće imaju cut off, što znači da mora biti okrenuta sa te strane kako je zamišljeno, da bi snop bio kakvim su ga tvorci zamislili, te da ne zasljepljuje vozače automobila ispred. Imamo par modova, low (100 lumena), mid (200 lumena), high (500 lumena), turbo (1200 lumena) te burst (1800 lumena), ali koji traje svega nekoliko sekundi, te se na njega nisam nikada oslanjao i u mojim očima, ovo je 1200 lumena nazivne max snage. No tih 1200 lumena je dovoljno za svaki trail, snop je izuzetan, bez hot spotova te slabije osvijetljenih drugih dijelova sa rupama. Jednostavno odlična lampa, pogotovo radi izmjenivih baterija što je rijetkost (a po meni bi trebala biti iznimka) i ugodnog snopa.

Plusevi i minusi:
+ odlična kvaliteta izrade lampe i samog mounta
+ više nego dovoljna količina svjetla i odličan snop
+ 18650 izmjenjive baterije što doslovce znači da možete svjetliti cijelu noć ukoliko imate rezervi kod sebe
– mount koji je pretežno prilagođen flat bar volanima, makar bi se netko već snašao i na cestovnom

Fenix-BC30-100-lumena-1024x683.webp (20 KB)Fenix BC30 – 100 lumena

Fenix-BC30-200-lumena-1024x683.webp (36 KB)

Fenix BC30 – 200 lumenaFenix-BC30-500-lumena-1024x683.webp (77 KB)

Fenix BC30 – 500 lumenaFenix-BC30-1200-lumena-2-1024x683.webp (124 KB)

Fenix BC30 – 1200 lumena

 

Garmin UT800

Garmin UT800, lampa od 800 lumena koja se integrira sa Garmin navigacijskim uređajima tipa Edge ili satovima Fenix, pa možete uključiti automatiku, koju sam iskreno probao i isključio. Naime, lampa po uparenom gps-u zna koliko se vozite na sat pa uz brdo smanjuje svjetlo te ga pojačava sa brzinom. Na mtb-u je to super, ali problem je što full snaga dolazi pri već cca 23-24kmh, što je realno na cesti stalni scenarij, te ponekad nepotrebno svijetli u najjačem modu. Da je smart mod konfigurabilan za samog korisnika, to bi bilo super. Modovi su dnevni flash (700 lumena), noćni flash pulse (100-300 lumena), low (200 lumena), mid (400 lumena) i high (800 lumena). Lampa dolazi sa specijalnim outfront nosačem, gdje se savršeno uklapa u kompoziciju koju čini Edge sa gornje strane, i UT800 sa donje. Lampa ima i gopro mount, pa se lako stavlja i na kacigu. Kod UT800 me ugodno iznenadio savršen snop svjetla, koji je daleko kvalitetniji od svih kineza i njihovih lampi sa tzv. 5000 lumena i sličnim glupostima. Idealno baca sa strane, ispred sebe, dovoljno daleko, emiter je više žućkast i daje i više nego dovoljno svjetla da se sigurno spuštate po mrklom mraku sa cestovnim biciklom preko 50 kmh po nepoznatim cestama. Ja sam automatske modove isključio te se bazirao na samostalno mijenjanje modova, gdje sam za uspone i hupsere, do nekih 30 kmh, bio zadovoljan sa srednjih 400 lumena, dok sam za spusteve i veće brzine palio full snagu. U gravel i šumskim uvjetima sam uspjevao sa takvim kombinacijama izvući između 2 do 3 sata svjetla. Nažalost, ako stalno derete full mod od 800 lumena, za svega 1.5 sat ste u mraku… A baš lijepo svjetli tih 800 lumena… I to je jedini nedostatak ove lampe, ali jedino ako imate potrebe koje premašuju navedena vremena u mraku. Meni je za cestu i gravel UT800 bio super, pogotovo ako krenem za dana i možda me ulovi noć po putu. Ako sam znao da idem na duže u noć, uvijek sam imao back up.

Plusevi i minusi:
+ izuzetno dobar snop svjetla koji baca savršeno na sve strane
+ lijepa integracija u smislu mounta koji stoji ispod Edge serija Garmin GPS-a
– ako imate potrebe za dužom noćnom rasvjetom, možda ostanete kratki sa UT800

Garmin-UT800-200-lumena.webp (39 KB)Garmin UT800 – 200 lumena

Garmin-UT800-400-lumena.webp (69 KB)Garmin UT800 – 400 lumena

Garmin-UT800-800-lumena.webp (111 KB)Garmin UT800 – 800 lumena

 

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh