www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
03. Ožujka 2021.

Krpanje zračnice, da li ste to radili?

Krpanje zračnice, da li ste to radili?

I tako prije svake vožnje, poučeni iskustvom po pet puta jedan drugog pitamo, imaš rezervnu gumu, ne jednu, nego barem dvije, i naravno kako smo dosadili već i sebi, prestali smo s provjerama, zaboravili, a baš tada obično pukne guma.

Tako to biva kad se aljkavo pripremamo na vožnje koje se čine nezahtjevne. Ali nikad ne zaboravimo prijeko potreban alat za krpanje guma, jer bez toga vam ostaje jedino guranjac. Kada ste jednom mjesečno na biciklu, guranac se i ne čini tako strašna stvar, ali kad ste svaki dan, onda se brojka brzo penje, tako da nemojte zanemarti taj čarobni alatić.

Krpanje zračnice, da li ste to radili? slika 1

Ima ga u svakoj biciklističkoj trgovini i dobra ideja je jednom mjesečno provjeriti je li sve na broju, a kod prvog krpanja gume važno je napraviti inventuru i nadopuniti potrošeno iz alatića, tako da je sve na broju kad zatreba. Mi smo odrasli na postoloraskom krparenju guma kad se zračnice krpalo s komadima druge zračnice i Neostikom ili Metaprenom, a gumu se nastrugalo malo na asfalt ili neki panj. Danas je alatić koji košta cca 50ak kuna sve što vam treba. Ima par zakrpi, strugalicu ili brusni papir, ljepilo i dva plastična montirača za skidanje vanjske gume.

Krpanje zračnice, da li ste to radili? slika 2

Proces skidanja smo dosta puta već opisivali. Potrebno je gumu malo navući prema sebi, zatim ju prebaciti preko obruća i zataknuti šipku. Iako nije potrebno zataknuti montirač ako su gume široke i nisu na knap na obruču. Ako ne ide tako, onda montiračem, njegovim tanjim dijelom izbacite gumu preko obruča.

Krpanje zračnice, da li ste to radili? slika 3

Ali da ne preskačemo proceduru, moramo napomenuti da nakon što ste se zaustavili i guma je ispustila sav zrak ili još ispušta, napravite temeljitu inspekciju s vanjske strane da vidite da li je trn, staklo, čavao ili je popularni zmijski ugriz :D.

Ako ste našli trn ili nešto slično uklonite ga, ako niste, skidajte vanjsku gumu s obruča. Kako je prikazano na slici, prvo povučete gumu prema sebi i gore, zatim ju prevučete preko ruba obruča.

Dalje se guma praktički sama skida, vi sjednite i gledajte ;), nije baš tako, ali skoro.

Krpanje zračnice, da li ste to radili? slika 4

No dobro, nakon što ste skinuli jednu stranu s obruča otpustite maticu s ventila zračnice i izvucite zračnicu van. Pretpostavljamo da nije potrebno govoriti da je za ovaj slučaj jednako važno imati i pumpu za pumpanje, kako biste cijeli posao mogli odraditi na jednom mjestu.

Krpanje zračnice, da li ste to radili? slika 5

Nakon što ste izvukli zračnicu, nataknite pumpu i počnite brzo pumpati kako bi ustanovili gdje je rupa. Tamo će se čuti šištanje, piskutanje, a ako se ne čuje onda ćete bliže morati proći nosom i usnicama po cijeloj zračnici da otkrijete gdje pušta. Kad ustanovite gdje je rupa, usporedite lokaciju rupe s mjestom na vanjskoj gumi i probajte naći što je uzrokovalo punkturu jer ako je mali trn ostao u gumi, nakon krpanja će vam opet puknuti i cijeli posao nema smisla.

Krpanje zračnice, da li ste to radili? slika 6

U našem slučaju je snake bite jer je kolega malo preveć ispustio gume.

Krpanje zračnice, da li ste to radili? slika 7

E sad je na redu finomehanika i medicina, malo strojarstva, kemije i psihologije da bi uspjeli. Potrebno je nabrusiti površinu na kojem se nalazi rupa i to malo veću površinu od one koju prekriva sama zakrpa.

Nakon što ste nabrusili površinu oko rupe, izvadite čarobno ljepilo iz vaše kutijice i zakrpu.

Krpanje zračnice, da li ste to radili? slika 8

Sa zakrpe skinite metalnu zaštitnu foliju i površinu koja prijanja na gumu namažite obilno ljepilom. Tu istu zakrpu zatim prislonite i stavite na mjesto kako bi prekrili rupu, zavrtiti je par puta dok je ljepilo mokro u krug, kako bi se ljepilo dobro prenijelo i na zračnicu i zatim sve to odvojite odnosno odljepite. Ustanovite da je jednolična količina ljepila na obje strane. Zatim pričekajte da se i jedna i druga površina namazane ljepilom posuše sve dok nisu ljepljive na dodir prstom.

Krpanje zračnice, da li ste to radili? slika 9

 

 

Krpanje zračnice, da li ste to radili? slika 10

Kad se sve posušilo na dodir prstom, naslonite zakrpu na rupu, tako da rupa bude u centru zakrpe i sve dobro pritisnite rukama da se dobro dobro primi. Pričekajte minutu dvije i ako je to bila jedina rupa, napumpajte malo zračnicu i provjerite da li pušta, ako ne pušta, to je to. Slaganje i nastavak vožnje!

Krpanje zračnice, da li ste to radili? slika 11

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh