Dobra vijest je da bicikli nisu pretrpili samo kozmetičke promjene za iduću godinu, već i značajne konstrukcijske preinake uz poneko novo tehnološko rješenje. Ovi bicikli s vremenom će se naći ‘na stolu’ u redakciji Bikera, pa krenimo redom škicnuti što nas očekuje u 2016-oj!
Myroon 29
Natjecateljski karbonski hardtail koristi ‘Boost’ novotariju – stražnju nabu širine 148 milimetara, a u KTM-u su izračunali da to donosi 21% više krutosti na kotaču. To se odnosi i na krutost ‘chainstaya’, a omogućuje i strmiju cijev sjedala te više potiska. Duljina head tubea je manja, pa kokpit donosi još više sporta novom Myroonu.
Scarp i Lycan
KTM je za 2016-u išao razviti potpuno novi okvir za full suspensione Scarp 29 (XC) i Lycan 27.5 (trail). Želja je bila dobiti još više potiska, krutosti, trakcije uz smanjenje mase, a u tu svrhu razvili su SLL sistem suspenzije (Straight Line Link). Radi se o izbacivanju zgloba sa stražnjeg trokuta okvira, koji se nalazio blizu osovine, kako bi naglasili krutost i efikasnost pedaliranja. Head tube je sada ravniji, cijev sjedala strmija, a gornja cijev okvira duža u kombinaciji s kraćom lulom volana. Na raspolaganju je i Boost naba od 148mm. Na izbor je aluminij ili karbon okvir, broj pogonskih zupčanika, mehanika ili elektronika na mjenjačima.
Kapoho 27+
KTM je prvi spojio osobine full suspensiona i fatbikea u novi bicikl – Kapoho. Platforma je novorazvijen okvir baziran na SLL sustavu suspenzije i uz Boost tehnologiju proširene stražnje nabe. Na tu osnovu dolaze kotači s gumama širine 3 inča i nova vrsta trail bicikla je pred nama. KTM navodi da se radi o biciklu povećane trakcije i odličnih voznih svojstava bez obzira na zahtjevnost terena, a stvoren je da proširi granice kretanja bicikla.
Macina Kapoho 27+
Za one koji granice žele pomaknuti još više tu je Kapoho 27+ s elektro motorom. Da ne ponestane uzbuđenja pobrinui će se novi Boschov sistem CX s više snage i momenta, a u kombinaciji sa 130/125mm suspenzijama i gumom od 3 inča mogućnosti su mu neograničene. Kako kažu u KTM-u,više zraka u gumama jamči siguran prolaz preko velikih prepreka.
Revelator
Još jedna revolucija dolazi u cestovnom segmentu, a KTM je uspio integrirati stražnju kočnicu 'Direct Mount' sistemom na chainstay. Kako kažu, prednosti je nekoliko – veći promjer cijevi kraka omogućuje veću zaustavnu silu, a oblik popravlja aerodinamiku. Sada su 'seatstay' cijevi iz jednog komada, a 'chainstay' asimetričan. Integrirana je i obujmica cijevi sjedala u svrhu manje duljine i povećane krutosti. Novi Revelator bi trebao nuditi bolje upijanje neravnina i veću efikasnost.
Photo: KTM