Morat ćemo se odlučiti između novog bicikla koji možda nije baš ono što želimo ili pak vožnje starog dok se situacija ne popravi. Stari bicikl je potrebno održavati i servisirati, nekad i češće s obzirom na godine korištenja, a i tu se javlja sve ozbiljniji problem. Cijene Shimana su narasle zbog visokih troškova transporta i povećanih troškova same proizvodnje. Cijena transporta raste iz mjeseca u mjesec pa nas ne bi čudilo da povećanje cijena od 20% na biciklima nije zadnje koje ćemo vidjeti. Cijene sirovina poput aluminija i gume su također narasle i rastu pa je za očekivati još iznenađenja u budućnosti. Vrijeme će pokazati što nas još čeka, ali svakako je važno pratiti situaciju ako ste biciklista jer Shimano komponente su gotovo presušile na tržištu. Ono malo što je ostalo se čuva za reklamacije i servise, a ostalo će imati veću cijenu jer u isporukama dolaze daleko manje količine od onoga što trgovci trebaju da bi napunili police, a trošak transporta je veći.
Neke komponente koje će nam trebati ove godine imaju rokove isporuke preko godine dana što znači da fizički ne postoje i nisu još proizvedene. Ako oštetite stražnji mjenjač, velike su šanse da novog nećete moći kupiti jer ga već za mjesec dana neće biti nigdje. Sezona bicikliranja se zahuktava i dijelovi se traže sve više. Neki su krenuli odraditi servise prije sezone i ove godine će se više održavati i spašavati nego mijenjati dijelove.
Ako ste pak u potrazi za novim biciklom, onda vam toplo savjetujemo da ne prodajete stari dok ne sjednete na svoj novi bicikl jer je upitno da li će biti onog koji želite i kada će vam biti dostupan. Što se cijena tiče, ovakve, ako ne i veće cijene cijene možemo očekivati kroz period od dvije godine. Novi bicikl će vas koštati više i ako želite čekati neke ozbiljne akcije i sniženja, to ćete pričekati više od godine dana.
Bicikli se sada sve češće mogu prednaručiti jer je količina novih sklopljenih mala, ali to ne znači da će oni i doći u predviđeno vrijeme. Prognoze trgovaca na bicikle koji se čekaju duže od mjesec dana ne moraju biti egzaktne jer na žalost ni oni nemaju tu informaciju, već prenose informaciju proizvođača. Ako je rok isporuke 30 dana, dosta je sigurno da je taj bicikl već proizveden što znači da samo treba doći u našu zemlju, ali za one koji se čekaju duže, bicikli nisu niti proizvedeni, a tu se stvari mijenjanju iz dana u dan. Prije 4 mjeseca ste mogli prednaručiti bicikl koji dolazi za tri mjeseca i tada je to još vrijedilo, danas taj bicikl ako naručite, može se dogoditi da ga čekate i do 6 mjeseci.
Porast cijena bicikala nije gramzljivost trgovaca već su troškovi toliko premašili predviđanja da su se cijene morale mijenjati i tako je i u svijetu. U par navrata smo svjedočili činjenici da su ljudi prodali svoje stare bicikle te se bacili u potragu za novim jačim modelima i zatim šok, nema izbora, nema veličina baš onoga što traže. Nemojte si dopustiti da nemate bicikl, ove godine će nam trebati više nego ikada:). Zadnji mjeseci nas nisu baš poslužili što se vremenske prognoze tiče i kada konačno dođe, a dolazi vrijeme da se možemo voziti, trebamo biti spremni i opremljeni :).
objavio: Biker
01. Ožujka 2021.
Kupnja novog bicikla u 2021. Nemojte prodati stari bicikl dok niste kupili novi!

Kako smo već pisali, ove godine će biti gusto i kako stvari stoje to će se sve prolongirati i takvim tempom ćemo ući i u 2022. godinu. Situacija u industriji nije ništa bolja, svakim danom se odgađaju isporuke dijelova i bicikala koji su već trebali biti kod trgovaca u prodaji.