U pravilu, sjedalo bi trebalo biti ravno odnosno paralelno sa podlogom, na "wasser vagi" kad ju postavite uzduž sjedala, mjehurić mora biti u sredini linija na mjerilu. Ako vam kao takvo stvara neugodu kod vožnje, onda je ili krivo sjedalo ili ostatak bicikla nije podešen kako treba, poput nagiba i visine volana te visine samog sjedala. Blagi pomaci nosa sjedala prema dolje mogu se tolerirati, ali imajte na umu da kad nos sjedala ide prema dole, vi se naginjete više prema volanu,
i vaša težina će biti više na volanu što može smetati nakon dužih vožnji jer opterećujete zglobove, laktove i ramena. Ako rep sjedala ide prema dole, onda ćete imati manjak agilnosti u vožnji jer se na neki način stalno držite za volan “ da ne padnete sa sjedala”.
Ako je sjedalo klisko, a pozicija sjedala inklinira naprijed ili nazad, onda ćete stalno lagano kliziti i to ćete korigirati rukama, a ruke su tu da njima upravljate biciklom, ne da se držite za volan da ne skliznete ;).
Kod bicikala sa stražnjom suspenzijom se nagib sjedala postavlja lagano prema naprijed, dakle nos dole jer kad sjednete na bicikl i kad suspenzija lagano potone, onda ćete imati nagib sjedala s repom prema dolje, pa ćete to korigirati tako da odmah stavite nos sjedala lagano dole da kad sjednete ono postane ravno.
Dakle u kratko, sjedalo bi trebalo biti ravno, vodoravno odnosno paralelno sa podlogom, sve ostalo što vas smeta je vjerojatno do samog sjedala ili nešto drugo nije dobro podešeno. Na većinu sjedala ćete se naviknuti, a ako vas nakon mjesec dana vožnje sjedalo još uvijek smeta i nije vam udobno, onda sigurno morate mijenjati sjedalo. Nećete se navići nakon dvije vožnje, to je sigurno.
Ono što je potrebno uzeti u obzir su neki extremni tereni po kojem se vozite. Ako se vaše vožnje baziraju isključivo na usponima, onda možete spustiti nos sjedala za koji stupanj dole, više će vam odgovarati za konstantni uspon, a na spustu ste ionako na nogama, pa vam neće smetati. O količini nagiba u tom slučaju najviše ovisi i teren po kojem se vozite. Ako je strm i dug uspon, onda možete i više spustiti nos sjedala, ali to morate probati u praksi, da vidite koji vam nagib više paše. Na stalnim usponima možete spustiti i volan za jedan odstojnik, time ćete dobiti dotano bolju penjačku poziciju. Ovo se odosi isključivo na uspon, ako su staze kombinirane, nemojte ovo raditi jer se naprežu ruke i možete osjećati utrnuće prstiju i šaka nakon dužih vožnji.
photo: Giant