www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
15. Siječnja 2017.

Maxxis Ardent na testu

Maxxis Ardent na testu

Odlučili smo se nešto drugačiji pristup u testiranju guma! Uzeli smo jedan model kojem smo postavili zadatke jednog ambicioznog rekreativca i tražili objektivne izvještaje kako bismo došli do detalja koji nas zanimaju. Detalji u nastavku.

Model je na testu već nekoliko mjeseci odnosno otkad se vrijeme počelo mijenjati, kiše postale češće, blato prekrilo većinu terena po kojima se vozimo. Kombinacija blata, kamenja, lišća, korijenja, te naposlijetku mraza i leda dovoljno su zahtjevne podloge na kojima smo htjeli isprobati baš sve značajke gume koja slovi kao dobar odabir za spomenute uvjete. Iako je zadatak koji smo imali provjeravao kvalitetu trakcije na mokroj i blatnoj podlozi. Obzirom na sve druge kombinacije koje smo imali prilike iskusiti mogli smo napraviti opsežnije ispitivanje.

Maxxis Ardent na testu slika 1

Ardent je guma koju etiketiraju kao malo agresivniju trail gumu koja u pravilu najbolje odgovara full suspension biciklima, iako ne isključuje korištenje na ht modelima. Težina modela varira ovisno o dimenziji i kreće se od 650-890 grama što je veliki raspon, ovdje se smatra najlakša guma 26*2,25 foldable, dok je najteža 29*2,25 također foldable, međutim sastav je dvostruki dok je kod lakših modela jednostruki sastav samog materijala, odnosno gume. U svakom slučaju ovo nije laka guma i ne treba to od nje niti očekivati. Što se tiče otpora pri pedaliranju, otpor itekako nije zanemariv, ali polazi od toga da se ova guma najbolje iskorištava na spustu gdje će vam pružiti svoj maksimum, dok ćete na usponu morati potrošiti malo više energije da bi ju dokotrljali do cilja. Iako je otpor primjetan u odnosu na neke brze gume, može se reći da je trakcija koju ostvaruje na blatnim i klizavim podlogama na izrazitim usponima fascinantna i niti jednom se nismo našli u situaciji da je stražnji kotač izgubio trakciju. Toliko oštro grize da oprašta i poziciju vozača prilikom uspona. Došli smo do zaključka da se gubitak trakcije ne može dogoditi na samom usponu. Središnji blokovi su dosta rahlo raspoređeni te osiguravaju čistoću gazne površine iako smo primijetili da se u nekim situacijama kod sporije vožnje znalo skupljati blata. Kako se nije dogodilo da se zapunila gazna površina i stvorila probleme i gubitak trakcije, ne smatramo to nekim nedostatkom.

Maxxis Ardent na testu slika 2

Na 2.4 modelima koji su dvostrukog sastava tlak se može smanjiti po želji jako nisko, a da time ne ugrožvata sigurnost od bušenja. Mi smo se spustili do 0.5 bara gdje smo na vrlo oštrom kamenu uspjeli napraviti snake bite prilikom spusta, ali sve iznad toga se ispostavilo sigurno. Gume nismo testirali u tubeless varijanti već samo sa zračnicom, tako da vjerojatno kod tog tlaka u tubeless varijanti ne bi došlo do bušenja. Model koji smo vozili je sa žicom i usprkos početnoj krutosti, gumu se može uz malo truda skinuti s obruča i bez adekvatnog alata iako ne preporučamo takvo kockanje :). Na makadamu grubom i blagom, sa šljunkom i bez njega u zavojima je guma jako sigurna i drži putanju, rekli bismo da je na niskom tlaku malo lelujava zbog uvijanja same gume na obruču, ali ostaje na zadanom putu pogotovo kod većih nagiba kroz zavoje. Bočni blokovi su pozicionirani tako da se u mekšu podlogu praktički zabijaju te način na koji drže putanju kroz zavoje je iznad svakog očekivanja. Ovaj model omogućava konstantno kočenje prednjom kočnicom na spustu i kroz zavoje za stupanj jače nego kod nekih drugih modela koje smo vozili, jednostavno se čini nemoguće izgubiti trakciju i čvrsti kontakt s podlogom. Kao da imate abs, bez obzira koliko jako stisnuli prednju kočnicu bicikl se zaustavlja i ne proklizava.

Na mrazom prekrivenom singletrack spustu prednjom se kočnicom pri brzini od 35-40 km/h može stati u mjestu. Jedino kad smo primjetili da nas guma nije ostavila bez teksta je sklisko i mrazom prekriveno korijenje kroz zavoje koji su brzi i velikog nagiba. Na tim djelovima je guma izgubila trakciju, ali pomak je bio uvijek toliko malen da smo se ubrzo naučili da će zagristi čim dođe do bilo kakve promjene terena. Korijenje je uglavnom kratka prepreka nakon koje slijedi dalje teren po kojem ste do korijena došli, tako da se guma ulovi za podlogu čim krene silaziti s korijena. Problem je što si bočni blokovi udaljeni dovoljno da se korijen u zavoju zavuče između dva bloka i na tom mjestu guma ne uspije uloviti trakciju i klizne u smjeru korijena, ali svega centimetar do dva, tako da se ne čini kao gubitak kontrole već kao lagano bacanje stražnjeg dijela bicikla koji u djeliću sekunde opet ima trakciju i nastavljate dalje. Na glatkom kamenju kliskom i mokrom se pokazala kao dobar kolega, uspone odlično odrađuje, a na spustu nismo primijetili da bi nas nešto posebno trebalo zabrinjavati. Drži smjer na takvoj podlozi o količina proklizavanja je zanemariva, jedino što smo tada koristili kombinirano stražnju kočnicu s prednjom nešto više nego na ostalim terenima. Na blatnom i lišćem prekrivenom terenu je izrazito dobro podnosila sve tipove vožnje osim u slučaju glatkog kamena prekrivenog mokrim lišćem, ali tada ni ostale gume ne briljiraju tako da joj to ne uzimamo za zlo :).

Maxxis Ardent na testu slika 3

Naša objektivna presuda je svakako topla preporuka s tim da uzmete u obzir da je guma malo sporija na usponima i nešto je što se osjeti, pa ako niste u kondiciji a to vas smeta, onda bi trebali možda razmisliti o nekom drugom modelu, ali ako je spust ono što čekate na svakoj vožnji, onda je ovo definitivno odličan odabir. 

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh