Jučerašnji dan završen je još jednim sastankom svih natjecatelja i organizatora koji i nije bio previše optimističan. Barem što se prognoze vremena tiče. Naime, vremenska prognoza koja je predstavljena uoči današnje etape i nije mamile osmijeh na lice natjecatelja. Baš suprotno, promrzli od prethodnog dana kao da su željeli što prije ući u Valamarove sobe i zagrijati se pod toplom dekom.
Niti jutro nije počelo previše obećavajuće te su zimske jakne i kape bile više pravilo nego iznimka. Bilo je naravno i onih koji su hladnoći i vjetru prkosili u natikačama i kratkim hlačama. Temperatura se naravno podigla u autobusu, ali i na trajektu, pogotovo u trenucima kada su valovi itekako dobro "izvaljali" trajekt.
Na svu sreću, bura se smirila i samim time omogućila start ekipa iz luke Merag. Na stazu dužine 73 kilometra i 1650 metara visinske razlike prvi su "pohrlili" oni najbolji i najspremniji natjecatelji. Prvo, itekako strmo i ne baš kratko, brdo savladali su u vrlo kratkom roku a u isto vrijeme s trajekta su startali i ostale ekipe, ponovno raspoređene u startne blokove. Mnogima je baš prvi uspon predstavljao itekakav izazov obzirom je većina natjecatelja bila u potpunosti nezagrijana. Neki su do vrha i zakuhali, pogotovo oni toplije obučeni. Dodatno dizanje temperature stoga nije bilo potrebno.
Inače, stazu na Cresu obilježava poprilično napornih početnih tridesetak kilometara na kojima su se ekipe susrele s teškim usponima, predivnim brzim makadamskim ali i zemljanim stazama kroz maslinike, ali i dugim, dobro utabanim, makadamskim usponima koji su završavali kod prve "feed zone" u Valunu. Iako izmoreni poprilično dugom vožnjom do nje, ekipe su trebale "stisnuti zube" i popeti se u mjesto Lubenice, najvišu točku etape.
Nakon Lubenica staza se spuštala do Martinščice pa su mnogi imali problema s bolovima u rukama. Posljednjih tridesetak kilometara staze obilježili su predivne uske stazice za koje je trebalo sačuvati energiju i maksimalno uživati. Posebno se to moglo doživjeti uoči i nakon druge "feed zone" koja je, baš kao i sve dosadašnje, obilovala svime što je natjecateljima bilo potrebno. Mnogi su tako uživali u voću, sendvičima, gelovima, vodi, izotoničkim napicima ili su pak samo obavili brzi servis svojih bicikala. Posljednjih desetak kilometara brza asfaltna podloga omogućila je dodatan odmor ili pak još bolje pozicioniranje za one željne postolja ili pak što boljih pozicija.
Osor je svojim vizurama pak bio odlična kulisa za cilj nakon kojeg su natjecatelji mogli oprati vlastiti bicikle ili pak samo uživati u specijalitetima koje su im priredili organizatori.
Inače, ukupni ali i pobjednici u "Men" kategoriji današnje etape dobiveni su tek u završnom sprintu. Naime, do samog kraja etape međusobno su se za pobjedu borile ekipe Vitalo Future Cycling i Team Mitas CZE. Trenutno vodeća ekipa Team Mitas CZE morala je danas čestitati ekipi za koju voze Kristian Hynek i Martin Stošek a koji su pobjedu osvojili s prednosti od samo 1 sekunde. U sjeni borbe i završnog sprinta danas je bila naša najbolja ekipa Adrenalina Giant MTB Team koji su velik dio utrke bili na rubu ulaska među TOP10 ekipa. Nažalost, pad na dijelu staze koštao ih je nekoliko dragocjenih minuta pa su se na kraju morali zadovoljiti s 16. mjestom ukupnog poretka.
Treba li posebno napominjati da je pobjedu u "Woman" kategoriji odnijela ekipa Focus Rapiro Racing - KMC Fruit To Go. U kategoriji "Master" i "Grandmaster" također nije bilo iznenađenja pa su još jedne pobjede otišle ekipi Orbea Factory Team i Keindl Sport - Bike & Ski. U "Mix" kategoriji jedna od rijetkih domaćih ekipa Keindl Sport još je jednom pobjedom zadržala vodeće mjesto u ukupnom poretku i osvijetlila obraz Hrvatima na domaćem terenu.
Bikerov obraz danas su ponovno branile dvije ekipe, Hakuna Matata Biker Team koji su završili na 9. mjestu u "Mix" kategoriji unatoč blagoj ozljedi Paule Vrdoljak koja ju je definitivno sputala u još boljoj vožnji. Drugu Bikerovu ekipu "Biker biraj, u Jaski pedaliraj" nije pak ništa sputavalo već su neponovljivom vožnjom i peterosatnim nastupom zauzeli 63. mjesto u kategoriji "Men".
Kataleniću i Kokotu u postizanju još boljeg rezultata nije pomogla niti čarobna tabletica koju im već drugi dan zaredom daje trenutno prva Bikerova momčad. Međutim, sutra je na rasporedu najkraća etapa, ona u dužini od 40 kilometara i s visinskom razlikom od 900 metara na kojem će zasigurno do izražaja doći eksplozivnost i tehnička potkovanost onih koji je posjeduju (op.a. interna šala urednika).
Bilo kako bilo, sutra nas očekuje veliko finale u Malom Lošinju nakon kojega će i Biker podvući crtu pod još jednim izdanjem Mitas 4Islands MTB Stage Race utrke.
Photo: Organizator