Legende poput Bart Brentjensa, prvog čovjeka koji je osvojio Olimpijsko prvenstvo 1996 i Rune Hoydahl, pobjednik 11 svjetskih kupova, vozili su svoje prve utrke na aluminijskim Giant XtC modelima. XtC se razvijao tako kroz godine i brojni natjecatelji su pobjeđivali baš na tom modelu, a zadnju pobjedu je odnio 2020. u listopadu kada je Kolumbijac Leo Paez na XtC Advanced SL 29 pobijedio na UCI svjetskom prvenstvu Brdskog maratona u Turskoj.
Kako bi zapamtili taj dan, Giant je odlučio napraviti okvir koji se vozio na tom prvenstvu i pustiti ga prodaju. XtC koji je proizveden od premium materijala poput najlakšeg i najfinijeg karbona s težinom okvira od samo 920 grama je najlakši okvir koji je Giant ikad proizveo.
Dakle, ovo je onaj model s kojim industrija i brend pokazuju koliko su moćni i što mogu proizvesti. Ovaj okvir ima najveći omjer krutosti u odnosu na težinu, a to je ono po čemu se vrednuje flagship okvir brdskog, a i bilo kojeg drugog bicikla. Što je veći omjer krutosti u odnosu na težinu okvira, to je prijenos snage na podlogu bolji i upravljivost bicikla direktnija, a odaziv na upravljanje veći.
Svaki je okvir posebno podešen i prilagođen svojoj veličini kako bi se zadržao omjer u svim veličinama modela. Spojevi i prijelazi na okviru su proizvedeni od posebnih slojeva koji se u pravilu ne koriste jer oduzimaju vrijeme i smatraju se nepotrebnima za komercijalnu proizvodnju, ali kad su u pitanju utrke, onda je svaki i najmanji detalj važan.
Geometrija je također naišla na promijene koje su dodale na agresivnosti i upravljivosti. U M veličini je kut cijevi vilice 69.5 stupnjeva i predviđen je za vilicu do 100 mm hoda. Ovakav kut i hod vilice znači samo visoki stupanj upravljivosti i reaktivnosti na inpute vozača. Ono što je sigurno, ovakav bicikl treba znati voziti :), ne oprašta spore reakcije vozača. 73.5 stupnjeva je kut cijevi sjedala, a to nam pak omogućuje penjanje kakvo se očekuje od najjačih igrača na utrkama.
Ovaj okvir će biti dostupan samo na odabranim tržištima.
Ključne tehnologije ovog modela čine ga posebnim i naprednijim od klasičnih komercijalnih okvira. Pro karbonske sirovine su korištene za pletenje karbonskih slojeva u Giant tvornici koristeći tehnologiju kojom dodaju dodatnu čvrstoću sloju uz minimalno korištenje materijala. Carbon Nanotube je tehnologija kojom se postiže otpornost na udarce. Oblik i profil cijevi je također pomno planiran kako bi zadovoljio kriterije koji se traže od ovakvog okvira. Overdrive tehnologija, već poznata i korištena na nižim modelima ima predimenzioniranu cijev vilice koja ulazi u cijev okvira koristeći veća ležišta za ležejave. Time je dobivena dodatna krutost upravljačkog mehanizma. Megadrive je ime koje koriste za oblik donje cijevi okvira koja ima četvrtasti presjek i dodaje dodatno na krutosti okvira pri utjecaju bočnih sila prilikom skretanja. Powercore, već prepoznatljivi dio Giant XtC okvira u predjelu BB-a koji je vizualno daleko veći nego na modelima drugih brendova. Chainstay odnosno donja cijev stražnjeg trokuta je asimetrična u odnosu jedne na drugu. Asimetričnost dodaje krutost i stabilnost u vožnji. Boost nabe zaokružuju cijelu priču o krutosti i bicikl postaje to što je :). Što se vizualnog dojma tiče, tu nemamo puno za dodati osim wow :). Boje i grafike upućuju na pravi natjecateljski as sa potpisima onih koji su odnijeli pobjedu na velikim natjecanjima baš na tom modelu. Kada govorimo o utrkivanju, penjanju i prijenosu snage na podlogu, to je onda to, ovaj bicikl je proizveden da sustigne sva očekivanja na tom području. Pored toga je prilagođen u svakoj veličini okvira da zadrži performanse koje se očekuju. Kut vilice mu dodaje na vrijednosti kad se nađete na brzim i strmim nizbrdicama gdje trebate juriti za onu sekundu koja vam fali ne bi li na kraju bili prvi. Uz ve to, nemojte zaboraviti da je potrebno imati jake noge i doista puno kilometara u nogama da bi ovaj bicikl za vas imao smisla.