www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
16. Veljače 2021.

Najjači hardtail iz Giant-a?

Najjači hardtail iz Giant-a?

Kad spominjemo XC utrke, malo je bicikala koji su prošli prvi ciljnu ravninu, a među njima je Giant XtC koji je zasigurno ostavio dubok trag kroz povijest svjetskog kupa.

Legende poput Bart Brentjensa, prvog čovjeka koji je osvojio Olimpijsko prvenstvo 1996 i Rune Hoydahl, pobjednik 11 svjetskih kupova, vozili su svoje prve utrke na aluminijskim Giant XtC  modelima. XtC se razvijao tako kroz godine i brojni natjecatelji su pobjeđivali baš na tom modelu, a zadnju pobjedu je odnio 2020. u listopadu kada je Kolumbijac Leo Paez XtC Advanced SL 29 WCE 3 (Copy).jpg (90 KB)na XtC Advanced SL 29 pobijedio na UCI svjetskom prvenstvu Brdskog maratona u Turskoj.

MichielMaas_DSC07235 (Copy).jpg (617 KB)Kako bi zapamtili taj dan, Giant je odlučio napraviti okvir koji se vozio na tom prvenstvu i pustiti ga prodaju. XtC koji je proizveden od premium materijala poput najlakšeg i najfinijeg karbona s težinom okvira od samo 920 grama je najlakši okvir koji je Giant ikad proizveo. XtC Advanced SL 29 WCE 1 (Copy).jpg (129 KB)Dakle, ovo je onaj model s kojim industrija i brend pokazuju koliko su moćni i što mogu proizvesti. Ovaj okvir ima najveći omjer krutosti u odnosu na težinu, a to je ono po čemu se vrednuje flagship okvir brdskog, a i bilo kojeg drugog bicikla. Što je veći omjer krutosti u odnosu na težinu okvira, to je prijenos snage na podlogu bolji i upravljivost bicikla direktnija, a odaziv na upravljanje veći.
MichielMaas_DSC07461 (Copy).jpg (635 KB)Svaki je okvir posebno podešen i prilagođen svojoj veličini kako bi se zadržao omjer u svim veličinama modela. Spojevi i prijelazi na okviru su proizvedeni od posebnih slojeva koji se u pravilu ne koriste jer oduzimaju vrijeme i smatraju se nepotrebnima za komercijalnu proizvodnju, ali kad su u pitanju utrke, onda je svaki i najmanji detalj važan.
XtC Advanced SL 29 WCE 4 (Copy).jpg (135 KB)Geometrija je također naišla na promijene koje su dodale na agresivnosti i upravljivosti. U M veličini je kut cijevi vilice 69.5 stupnjeva i predviđen je za vilicu do 100 mm hoda. Ovakav kut i hod vilice znači samo visoki stupanj upravljivosti i reaktivnosti na inpute vozača. Ono što je sigurno, ovakav bicikl treba znati voziti :), ne oprašta spore reakcije vozača. 73.5 stupnjeva je kut cijevi sjedala, a to nam pak omogućuje penjanje kakvo se očekuje od najjačih igrača na utrkama.
Paex 2020 Marathon Worlds 1.jpg (2.10 MB)Ovaj okvir će biti dostupan samo na odabranim tržištima.
Ključne tehnologije ovog modela čine ga posebnim i naprednijim od klasičnih komercijalnih okvira. Pro karbonske sirovine su korištene za pletenje karbonskih slojeva u Giant tvornici koristeći tehnologiju kojom dodaju dodatnu čvrstoću sloju uz minimalno korištenje materijala. Carbon Nanotube je tehnologija kojom se postiže otpornost na udarce. Oblik i profil cijevi je također pomno planiran kako bi zadovoljio kriterije koji se traže od ovakvog okvira. Overdrive tehnologija, već poznata i korištena na nižim modelima ima predimenzioniranu cijev vilice koja ulazi u cijev okvira koristeći veća ležišta za ležejave. Time je dobivena dodatna krutost upravljačkog mehanizma. Megadrive je ime koje koriste za oblik donje cijevi okvira koja ima četvrtasti presjek i dodaje dodatno na krutosti okvira pri utjecaju bočnih sila prilikom skretanja. Powercore, već prepoznatljivi dio Giant XtC okvira u predjelu BB-a koji je vizualno daleko veći nego na modelima drugih brendova. Chainstay odnosno donja cijev stražnjeg trokuta je asimetrična u odnosu jedne na drugu. Asimetričnost dodaje krutost i stabilnost u vožnji. Boost nabe zaokružuju cijelu priču o krutosti i bicikl postaje  to što je :).
MichielMaas_DSC07254 (Copy).jpg (737 KB)Što se vizualnog dojma tiče, tu nemamo puno za dodati osim wow :). Boje i grafike upućuju na pravi natjecateljski as sa potpisima onih koji su odnijeli pobjedu na velikim natjecanjima baš na tom modelu. Kada govorimo o utrkivanju, penjanju i prijenosu snage na podlogu, to je onda to, ovaj bicikl je proizveden da sustigne sva očekivanja na tom području. Pored toga je prilagođen u svakoj veličini okvira da zadrži performanse koje se očekuju. Kut vilice mu dodaje na vrijednosti kad se nađete na brzim i strmim nizbrdicama gdje trebate juriti za onu sekundu koja vam fali ne bi li na kraju bili prvi. Uz ve to, nemojte zaboraviti da je potrebno imati jake noge i doista puno kilometara u nogama da bi ovaj bicikl za vas imao smisla.

Na vrh