Sveučilište u Pohangu tako je, između ostaloga, objavilo vijest kako će novoistraženi materijal u sebi sadržavati kombinaciju čelika, aluminija, karbona, mangana i nikla.
Veća otpornost materijala
Nova legura navodno bi trebala biti puno jeftinija i još dostupnija obzirom je nastala kombinacijom uobičajenih minerala.
Prijašni pokušaji smanjenja gustoće, a samim time i težine legure čelika, gotovo su uvijek bili usmjereni na mješanje aluminija u različitim omjerima. Prema istraživanjima Sveučilišta, ta činjenica samo je dodatno, prije svega negativno, utjecala na svojstvo rastezljivosti materijala, a samim time i na povećanje mogućnosti njegovog pucanja!
Pokušavajući otkloniti tu veliku prepreku, odnosno pokušavajući proizvesti praktičan i lagan čelik, istraživački je tim u i oko strukture čelika, ravnomjerno, u nanometarskoj veličini, rasporedio B2 intermetalne spojeve. Iako je sjedinjavanje B2 intermetalnih spojeva u prošlosti također bilo pokušavano, obično je to bilo štetno za strukturu.
Međutim, dodavanjem nikla u smjesu, istraživački je tim očito itekako profitirao. Na taj je način izvukao sve prednosti dodavanja B2 spojeva i samim time povećao svojstvo rastezljivosti čelika!
Visoka čvrstoća i lagan čelik
Kao rezultat navedenog istraživanja tako su dobiveni čvršći, laganiji i još rastezljiviji spojevi čelika koji se mogu razvijati i pritom riješiti višegodišnji problem krhkih intermetalnih spojeva legure.
Koncept proizvodnje jednostavnijih verzija čelika korištenjem minerala kao što su željezo ili pak bazne komponente čelika, mogao bi otvoriti niz novih mogućnosti!
U najmanju ruku, ovo istraživanje moglo bi pokrenuti novu eru laganih čelika i čelika visoke čvrstoće koji bi jednog dana mogli "preskočiti" aluminij u proizvodnji energetski učinkovitih vozila kao što su bicikli ili pak e-bicikli!
Izvor: Bike-eu.com