www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
14. Ožujka 2018.

Nova/stara revolucija

Nova/stara revolucija

Svi oni koji redovito voze bicikl pokušavaju tražiti vlastiti napredak u vožnji ali i sposobnostima na biciklu. Ponekad je napredak vidljiv ne samo zbog povećanja naših funkcionalnih ili tehničkih sposobnosti već i zbog tehnološkog napretka u biciklističkoj industriji.

Iz tog razloga pratimo i novosti na tržištu što se tiče opreme i tehnologije koje vodeće biciklističke industrije stavljaju na tržište. Sjetimo se revolucionarne promjene i prelaska sa 26“ kotača na 29" kotače. Tko bi tada pomislio da će takva promjena donijeti toliko bolje performanse bicikala koje vozite? Možemo slobodno reći da s većim kotačima i sam vozač postaje brži i učinkovitiji na svom biciklu bilo da usporedimo vožnju po ravnom, uzbrdo ili pak vožnju nizbrdo po tehničkim segmentima.IMG-cae5552887da8f65cfa725f1d06fb722-V-01.jpeg (349 KB)

U posljednjih nekoliko godina slušamo i pratimo rasprave o tome imaju li ovalni lančanici na pogonu prednost nad klasičnim (op.a. okruglim) lančanicima pogona. Kako nikakva nama znana znanstvena testiranja ne potkrjepljuju točnost tvrdnje odlučili smo sami isprobati kako je to voziti na ovalnom lančaniku. U našem testiranju koristili smo ovalni lančanik jedne od najpoznatijih kompanija na ovom području – absoluteBLACK. Spomenut ćemo samo da su upravo njihovi lančanici poznati po vrhunskoj kvaliteti i veoma pristupačnim cijenama. Prvo testiranje odradili smo na MTB biciklu i na terenu koji je bio poprilično kamenit i tehnički zahtjevan. Za početak i kao  napomena za one koji ne znaju, ukratko ćemo objasniti koja je uopće priča iza ovalnih lančanika i zbog čega je krenula cijela rasprava o vožnji na njima ili pak protiv njih. 

Probajte samo zamisliti vožnju biciklom na veoma strmoj uzbrdici ili po tehnički zahtjevnom terenu gdje u određenim trenucima imate osjećaj da vam okretaji i kadenca kojom vrtite "zapinje". Ako ste dobro zamislili i prisjetili se takvih situacija možda ste osvijestili misao da se taj dio događa u trenutku kad se kurbla pogona, faza potiska nalazi na 11-12h punog kruga. Taj dio okretaja neki još zovu i "mrtva točka". Upravo u tom dijelu okretaja vidi se koliko je biciklist jak odnosno slab jer u ključnim situacijama kada treba dati dodatan potisak na pedalu, da se savlada određena strmina ili tehnički dio na stazi gdje je potrebno okretati pedale, neki od nas nemaju snage za savladati tu "mrtvu točku". Upravo zato se smatra da su ovalni lančanici u prednosti nad standardnim lančanicima jer nemaju tu "mrtvu točku" koju je potrebno savladati. Filozofija ovalnog lančanika je da dio okretaja gdje je biciklist najslabiji upravo lančanik učini lakšim za okrenuti, a dio lančanika gdje je biciklist najjači (op.a. od 2h pa do 8-9h na kružnici) učini još jačim i učinkovitijim. Gledajući i sa zdravstvenog aspekta što se tiče samih koljena upravo okrećući pedale uz pomoć ovalnog lančanika štedimo naše hrskavice u koljenima jer su iste izložene manjem stresu u situacijama povećanog napora (op.a. ovo naravno govorimo iz perspektive onih koji su razvijali i podržavaju korištenje ovalnih lančanika). IMG-e070647fb4bc171f81e9519ac9e4f66a-V-01.jpeg (372 KB)Lančanik absoluteBLACK koji smo testirali veličine je 34T i korišten je u paru sa Sram Eagle 12 brzinskom grupom (op.a. omjer zuba na zadnjoj kazeti je 10-50T). Prije same vožnje imali smo zapravo dojam da ćemo najveću razliku, prednost okretanja pedala uz pomoć ovalnog lančanika osjetiti na usponima. Međutim veoma smo se iznenadili. Već pri prvim okretajima pedala osjetili smo da nam okretaji klize sami od sebe i da se čine nekako efikasnijim. Pri dolasku na prve dijelove kraćih uspona i nešto zahtjevnijih dijelova staza s većim kamenjem taj osjećaj je bio još izraženiji. Okretaji su unatoč zahtjevnijem terenu bili i dalje snažni, bez osjećaja da se kadenca usporava ili gubi ritam. Nakon sat vremena vožnje stigli smo do terena gdje je veliko kamenje tražilo veću koncentraciju u izboru putanje ali i same kadence te momenta potiska pedale. Ostali smo iznenađeni koliko je upravo u ovim situacijama vožnja na ovalnom lančaniku olakšala vožnju po ovom terenu. U svakom trenutku, položaju kurble imali smo dovoljno snage za okrenuti pedale kako bi bicikl dobio dodatnu akceleraciju za prijelaz preko zahtjevnog terena. Ono što smo još primijetili u vožnji na ovom terenu je da nam je cijeli bicikli bio puno mirniji, odnosno da je zadnji kotač imao puno bolji kontakt s podlogom jer zbog ravnomjernijih okretaja nije poskakivao po podlozi. Taj podatak će biti još značajniji kad vam kažemo da smo vozili na biciklu sa samo prednjom suspenzijom. Nakon tog terena krenuo  je uspon koji je u samom početku bio manje strm, a onda se nagib povećao na 24%. Prilikom vožnje po tako strmom nagibu u nijednom trenutku nismo imali osjećaj da se pedale teže okreću tj. da nam pada kadenca što bi u konačnici prije rezultiralo i padom snage na samom usponu. IMG-58a75504a71823c6d08aef0cd2b123b9-V-01.jpeg (437 KB)

Nakon prve vožnje koju smo odradili s ovalnim lančanikom možemo reći da je ova promjena pun pogodak, a kroz daljnje objave pratite naše dojmove nakon što skupimo još veći broj kilometara kako po brdskom terenu tako i na cestovnom biciklu.

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh