Na rasporedu su bili Lefty modeli do 2012. i novi Lefty Hybrid te popularni Headshok-ovi. Headshok-ovi su prijašnjih godina bili dosta zastupljeni na brdskim biciklima XC inačica, a danas ih s obzirom na njihove performanse i izdržljivost Cannondale koristi na gradskim biciklima i e-biciklima.
Slika: novi Lefty Hybrid
Lefty Hybrid je novi model vilice za 2013. godinu stoga je naglasak kod ovog modela bio na održavanju kao prevenciji mogućih oštećenja uslijed uobičajenog korištenja. Ono što veliki dio vlasnika bicikala teško prihvaća je da i njima treba održavanje, kao i automobilima. Postoje utvrđeni servisni intervali kojih se svaki vlasnik jedne ovakve vilice treba pridržavati kako bi ona pružila deklarirane performanse u zadanom vremenskom periodu te kako bi mogli potraživati otklanjanje nepravilnosti u radu unutar jamstvenog roka.
slika: Prošlogodišnji model Lefty-a
Lefty Hybrid se od prošlogodišnjeg Lefty-a razlikuje po mnogo čemu, a letimičnim pregledom odmah ćemo uočiti kako je izostavljena zaštitna manžeta što znači da je promijenjen način brtvljenja teleskopske cijevi. Svi vi koji već poznajete koncept starog Lefty-a, znate da je ispod gumene manžete četvrtasta cijev koja je ujedno i razlog manje efikasnog brtvljenja, stoga je ona kod novih modela zamijenjena okruglom cijevi.
Sistem brtvljenja je sada nešto sličniji već viđenim na drugim vilicama, a sve skupa izgleda modernije i ozbiljnije, a nadamo se, i izdržljivije. Sistem sa igličnim ležajevima je još uvijek prisutan što i dalje ove vilice drži u samom vrhu po finoći rada. Naime, za razliku od svih drugih vilica koje koriste takozvane bushinge, Lefty koristi iglične ležajeve kojima teleskop povezuje s kućištem. Zahvaljujući baš njima postiže se izuzetan osjećaj mekoće i reakcije na neravninama.
Slika: razlika između novog (desno) i starog (lijevo) profila teleskopske cijevi
Kod igličnih ležajeva postoji problem koji je također poznat onima koji su Lefty-a vozili ili voze, a problem je što se znaju pomaknuti iz predefinirane pozicije što je na starim modelima iziskivalo otvaranje vilice i vraćanje ležajeva na izvornu poziciju (rezultat nepravilne pozicije bio je promijenjen zvuk i manji hod vilice). Na novim Lefty-ima toga više ne bi trebalo biti s obzirom na izmijenjenu izvedbu pa će se ukoliko se i maknu, iglični ležajevi pri jakim kompresijama vilice sami vratiti na svoje mjesto ukoliko ste ispravno podesili sag. Ukoliko se to i ne dogodi, dovoljno je ispustiti sav zrak, do kraja pritisnuti vilicu, napumpati i stvar je riješena.
Slika:patrone svih vrsta Lefty-a i Headshok-ova (lijevo Lefty, desno Headshok)
Novost je i SoloAir izvedba negativne komore što je preuzeto od RockShox-a. Prednost je zamjena klasične opruge zračnom što je donijelo malu uštedu na masi koju se ipak utrošilo na nešto drugo budući da novi modeli nisu ništa lakši od onih prijašnjih. Ali, kada uzmemo u obzir da su još uvijek znatno lakši od drugih izvedbi, a napredak je postignut na drugim područjima, mi smo zadovoljni.
Slika: novi sistem brtvljenja teleskopa
Promijene su prisutne i na patroni koja je zaslužna za podešavajuću brzinu povrata kod sporog i brzog rada (High and Slow speed dumping), upotrebom boljih sistema brtvljenja i izdržljivijih materijala pokretnih dijelova što je u konačici donijelo benefit vlasnicima koji će sada svoje patrone redovno održavati svakih 200 sati umjesto prijašnjih 100, naravno u ovlaštenom servisu.
Slika: rastavljena patrona od Lefty Hybrida i nešto alata !
Novi Lefty dolazi u tri različite izvedbe, a to su redom:
Lefty XLR Carbon
Lefty XLR
Lefty PBR
Sva tri modela dolaze u tri različite varijante za 26 inčne kotače (130mm,120mm,100mm) te dvije varijante za 29 inčne kotače (100mm,90mm).
Za više detalja o dobavljivosti i cijenama kontaktirajte ovlaštenog distributera. www.keindl-sport.hr