Stumpjumper je u odnosu na svog prethodnika lakši, brži i okretniji na začinjenom terenu i kao takav još nije postojao. Kažu iz Specialized-a da su otišli daleko ispred i napravili trail bike koji je sposoban za sve.
Kombinacijom Epic Evo i Stumpjumper Evo modela krojili su Stumpjumper-a, trail bike koji ima nešto više hoda od Epic Eva te nešto manje od Stumpjumper Evo modela, ali po voznim karakteristikama su za spust približili Stumpjumper Evo, a po penjačkim osobinama Epic evo modelu. Tvrde da su u tome uspjeli i kažu da će ovo biti njihova prekretnica u proizvodnji trail modela. Lakši, a opet stabilan i zalijepljen za podlogu te udoban kao da lebdi, tako ga opisuju.
Sustav veličina okvira je preuzet s novog Stumpjumper modela tako da se kreće od S1 do S6 i ukazuje na veličinu okvira u odnosu na vozača te što vozač od tog bicikla očekuje. Ukratko, veći okvir, stabilniji i manje okretan, manji okvir, okretniji i nervozniji bike. Što će biti, koji ćete odabrati, ovisi što volite. Okvir veličine S4 teži svega 2,42 kilograma, a to je svakako perolaka kategorija kad je u pitanju trail okvir. Čini se da su primijenili tehniku proizvodnje karbonskog okvira kao i kod nedavno predstavljenog Aethos-a cestovnjaka te na taj način postigli krutost okvira koji je postao još lakši jer se nije koristila ista količina materijala kao i prije. Bilo je potrebno upregnuti sve snage da se do toga dođe. Ovako se pitamo što će dalje :), ako je ovo maksimum, ali već znamo da nikad nije, do godine će skinuti još grama i dodati još hoda :).
Kako krutost okvira ovisi i o obliku same cijevi okvira, tako su nosač stražnje suspenzije na gornjoj cijevi okvira izmijenili na način da su na gotovu cijev dodali nosač koji ne utječe na oblik cijevi i njenu krutost.
SideArm ili kako bi mi to opisali kao bočno ojačanje služi kako bi smanjio sile na gornju cijev i umanjio fleksanje okvira pod naprezanjem. Time se dobiva precizna upravljivost bicikla.
203 dana su prošla od prvog prototipa okvira do finalnog odobrenog okvira koji ima 130 naprijed i 140 mm hoda straga. Pokušaji , pogreške i testiranja. Na kraju svaki okvir ima svoj komplet karbonskih plahti i svaka plahta je točno planirana gdje se nalazi na okviru prilikom izrade. Detaljno pregledana i odabrana baš za tu određenu poziciju na okviru je jamstvo da će svaki proizvedeni okvir imati najbolje materijale na sebi. Swat pretinac ispod nosača bidona je i dalje na mjestu i može primiti popriličnu prtljagu u sebe, tako da će vam sve potrebno na vožnji, a i vjetrovka moći biti u samom okviru.
Rider-First Engineered™ odnosno vozač na prvom mjestu je filozofija koju su kako se čini pretočili u brend kako bi pokazali koliko su resursa potrošili da bi svaki vozač osjetio onaj maksimum ugode kad nagazi svog novog Stumpjumper-a ;).
Stražnja vilica je od sada kruta i čini se da je to također moda koju prate još neki bendovi na tržištu. Ponekad se pitamo da li je to da bi udovoljili nama ili da bi smanjili troškove :), ali kako se čini, na vožnji se pokazalo kao bolje rješenje. Zašto to do sada nitko nije vidio :)? Uglavnom stražnja vilica više nema zglob kod stražnjeg kotača već je izrađena od jednog komada, time je kruća i lakša istovremeno. 55 grama se maknulo sa tom metodom ;)
Ono što svakako moramo pohvaliti, a i oni se hvale, to je zaštita chainstay-a od udaraca lanca. Iako je prvotno namijenjena da štiti taj dio okvira u koji lanac udara prilikom skakanja i jurnjave po neravnom terenu, mi smo se na prethodnim modelima uvjerili da je ovo jedina zaštita koja gotovo u potpunosti eliminira zvuk udaraca lanca u okvir i vožnja po kamenjaru gubi onaj neugodan zvuk koji ne volimo ;).
Još se radilo na ugađanju suspenzije te je krivulja zaobljena tako da na većini terena bike upija podlogu i mekan je dok se progresivno ukrućuje kad su neravnine veće i kad se suspenzija više komprimira. Na taj način su maksimalno umanjili mogućnost da suspenzija dođe do kraja svog hoda. To je svakako dobra stvar, jer čuva suspenziju i produžuje njen vijek trajanja.
Dvije trećine hoda suspenzije će činiti bike udobnim, živahnim i upravljivim, dok će zadnja biti u rezervi da očuva suspenziju od “bottomiranja”. Također je dorađen i povrat pa će tako na kratkim udarcima na suspenziju povrat biti brz kako bi pedaliranje bilo što efikasnije, dok će na većim neravninama povrat biti nešto sporiji kako bi se povećala udobnost preko grubljeg terena.
Na mjestu gdje stražnja suspenzija ima vješanje na stražnju vilicu je ubačen tvz FLIPCHIP, ekscentar čijim zakretanjem utječemo na geometriju. Utječemo točnije na kut prednje vilice te visinu BB-a.
Sve smo rekli, sad je ostalo jedino da se vozimo i da podijelimo svoja iskustva s vama. Uskoro ;)