www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
02. Prosinca 2018.

Paros to Pharos – 1500km od Grčke do Hrvatske

Paros to Pharos – 1500km od Grčke do Hrvatske

Avantura koja zvuči zanimljivo na prvu opravdala je očekivanja i na drugu te uspješnim završetkom u planiranom roku sa 100km više nego je planirano dopisala  “Paros 2 Pharos”  na listu uspješnih projekata Hvar Life agencije.

Velika biciklističko-povijesno-turistička ekspedicija krenula je 10.10.2018. s otoka Paros u Grčkoj prema 1500km udaljenom Pharosu u Hrvatskoj. Povod projektu i ruti je, osim što bi svakom biciklistu bila lijepa i zabavna, je "komemoracija" veza Parosa i Pharosa.  Naime, prije 2400. godina stari su Grci doplovili sa Parosa u Egejskom moru i osnovali Pharos (op.a. Stari Grad na Hvaru) koji se „računa“ kao prvi grad u Hrvatskoj.P2P_Jaksa Kuzmicic_2 (Copy).jpg (123 KB)

Tragovima starih Grka „7 mornara na biciklima“ odalo je počast  povijesti i kulturi te, zamijenivši more cestom, odpedaliralo istu rutu u 70 sati.   

Preko 5 zemalja i 1600km u 70h prešao je sedmeročlani hrvatsko – talijansko - slovenski tim uz pratnju kombija s vozačem Mihaelom Stančićem i organizacijskom podrškom Vanje Varga. Bicikle su vozili Riccardo Kuhar, Massimo Monachesi, Georges Buj, Jadran Domančić, Damijan Zupanc te Dalibor Obrovac (op.a. ujedno i putopisac ove ekspedicije). 

„Prvog dana odrađena je kružna vožnja po otoku s biciklistima. Otok je očarao pitoresknim izgledom bijelih kućica koje daju dojam iznimnog sklada. Ceste na otoku izvrsne su za sve vrste bicikala ali nama je bilo glavno da su dobre za cestovne bicikle.

Bilo je još uvijek toplo i sezona je trajala. Biciklista je bilo puno, a motoristi su vozili većinom bez kaciga (op.a. ne samo na otoku Parosu već je to očito običaj u cijeloj Grčkoj). Obzirom je ostvareno prijateljstvo s lokalnim biciklističkim klubom Poparou i ono je posebno obilježilo start, a razgovor o tome da će možda i oni potegnuti istom rutom u istom duhu do Hvara čini ovu priču kao serijal, jer ukoliko zaista naprave isti pothvat onda ćemo morati ponovno put Parosa da im se odužimo (op.a. što nam nikako ne bi teško palo).P2P_Jaksa Kuzmicic_3 (Copy).jpg (114 KB)

Drugi dan uslijedio je povratak na kopno, točnije u Pirej, Atenu. 86 nautičkih milja, a nakon smještanja uputili smo se na kraću vožnju gradom do predivne Akropole. Kratka vožnja i prilika za vidjeti nevjerojatne ljepote Atene kao priprema i inspiracija za ono što slijedi naredne dane – troznamenkaste kilometraže i četveroznamenkaste visinske razlike.

Treći smo dan napustili Atenu i prevalili180-ak km dug put do Aigia. Highlight je bio Rio – Antirrio  most preko Korintskog zaljeva koji spaja grad Rio na Peloponeškom poluotoku s Antirriom na kopnu Grčke. Most je arhitektonsko čudo, otvoren je 2004. dug je 2880 m i izgleda fantastično.P2P_mobile_Hvar Life_1 (Copy).jpg (94 KB)

Slijedeća 2 dana smo vozili od Aigia do Arte te od Arte do Korfu-a na otoku Krfu. Šesdti dan naše vožnje obilježila je ruta Sarande-Vlore udaljenosti 125 km i s visinskom razlikom oko 2.500 m. Taj smo dan imali i najbolju i najljepšu vožnju do tada.

Idući dan je bio naš zadnji dan u Albaniji i prvi u Crnoj Gori. Po dolasku jutra uspinjemo se do Njegoševog Mauzoleja odakle puca predivan pogled na sve strane. Zatim kreće spust do samoga Kotora koji je fenomenalan.  

Preživjeli smo Crnu Goru i prešli granični prijelaz Debeli Brijeg – napokon u Hrvatskoj.

Predzadnji dan vožnje smo krenuli put Pelješca.

Grand finale iliti zadnji dan putovanje je počelo tako da smo se dogovorili da svaki o svom poslu odvozi od Ploča do Drvenika. Neki su krenuli ranije, neki kasnije, neki su svratili i do Makarske, a neki otplivali par kilometara prije vožnje. U Drveniku se već počela osjećati tuga što naše putovanje dolazi kraju ali i sreća jer ipak se vraćamo kući.P2P_mobile_Hvar Life_2 (Copy).jpg (162 KB)

Po izlasku s trajekta dočekalo nas je 7 biciklista s otoka Hvara i od toga 2 djece od 11 godina koji su zatim s nama biciklirali zadnjih 60 kilometara. Prvi doček je bio u Jelsi gdje su nas počastili kolačima i sokovima i gdje nam se pridružilo još 6 biciklistica iz Staroga Grada. Ukupno 20 nas je stiglo biciklirajući u Stari Grad gdje smo na gradskom trgu Tvrdalj imali doček i domjenak. Sreća radi dolaska i tuga radi završetka je nekako nestala kada smo stigli i sreli prijatelje i rodbinu.

Putovanje koje je započelo kao luda ideja proizašla iz dosade nam je otvorilo horizonte i putem smo dobili još nekoliko ideja koje ćemo nastojati realizirati u sljedećem razdoblju – svašta čovjeku padne na pamet kada sjedi na biciklu po 10 sati dnevno.“

Projekt se realizirao uz podršku  gradova Hvara, Starog Grada, Jelse, njihovih turističkih zajednica te nekoliko tvrtki. Organizator ekspedicije bila je Hvar Life agencija  za promociju & razvoj biciklizma kao turističke  ponude u Hrvatskoj.

Od samih početaka Hvar Life je mnogo više od  agencije, ona je utjelovljena strast prema sportu,  outdoor aktivnostima, a posebno prema biciklizmu. Ne čudi, jer su je prije 3 godine osnovali  biciklist & triatlonac, a danas je uz njih 10-ak sličnih entuzijasta, 2 aktivne poslovnice, 80+ bicikala u najmu, preko 100 bike tura godišnje i 20+ uspješnih projekata u amaterskom i profesionalnom sportu.  70 sati na biciklu bilo je više nego dovoljno da se „amenuje“ odluka o organiziranju međunarodne utrke od 24h na Hvaru u proljeće 2019.

Do tada su sve snage usmjerene na projekt koji Hvar Life stavlja na svjetsku biciklističku scenu -  trogodišnje partnerstvo s Bahrein Merida Pro Cycling timom koji u prosincu 2018. po drugi put na Hvaru ima desetodnevni trening kamp u organizaciji Hvar Life agencije. Ptičica nam je šapnula da će uskoro biti dostupan i ograničen broj ekskluzivnih „visitor“ paketa za one koji se žele upoznati i provozati s velikanima Nibalijem, Siutsouom I ostatkom pobjedničkog tima ovogodišnjeg Tour of Croatia. Ako ste jedan/jedna od njih – javite se u Hvar Life i vidimo se na Hvaru!P2P_Jaksa Kuzmicic_4 (Copy).jpg (224 KB)

Photo: Hvar Life 

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh