Peter pripreme za sezonu 2014. su već počele i uskoro se bliže i prve utrke, koji su tvoji glavni ciljevi, utrke na kojima planiraš nastupiti u novoj sezoni?
Glavni cilj sezone mi je Absa Cape Epic 2014, a od etapnih utrka u 2014 ću voziti još Alpen Tour Trophy i Vaude Trans Schwarzwald. Između etapnih utrka nastupiti ću na UCI M Series Učka Maratonu u Lovranu, utrkama za Kup u olimpijskom krosu (XCO) i XC maratonima u Sloveniji i Hrvatskoj .
Iza sebe imaš već nekoliko završenih Absa Cape Epic utrka, koliko točno puta si bio na utrci i da li si svaki puta uspio završiti?
Završio sam sva 4 Absa Cape Epica na kojima sam nastupio (2010.g., 2011.g., 2012.g. i 2013.g.) Ove godine to će biti ukupno moj 5. nastup na toj utrci. (samim time što je utrku završio tri i više puta Peter je postao članom
U kojoj kategoriji nastupaš na Absa Cape Epic-u i tko će ti biti ovogodišnji partner/partnerica?
Uvijek nastupam u Mix kategoriji, a ove godine mi je partnerica Ann-Katrin Hellstern iz Njemačke s kojom sam nastupio zajedno u timu i prošle godine.
Peter na fotografiji sa svojom partnericom, za Absa Cape Epic, Ann-Katrin Hellstern
Znamo da je Absa Cape Epic timska utrka, parovi moraju zajedno surađivati kako bi ostvarili čim bolji rezultat. Opiši nam malo kako bi preporučio mix parovima da voze zajedno u timu, na koji način pomažeš svojoj partnerici tijekom utrke, da li ona češće proživljava tzv. krizne trenutke u odnosu na tebe kao muškog vozača i na kraju da li ti moraš biti još više pripremljen za utrku jer znaš da ćeš u pojedinim trenucima morati biti dovoljno jak za oboje?
Nije lako, ako svi misle da je najlakše voziti u Mix kategoriji to nije tako. Cijelu utrku sam na `vjetru` (tzv. držanje zavjetrine svojoj partnerici), zatim na svima dijelovima staze gdje je to moguće mi se partnerica drži za dres i tako ju vučem u brdo, a ponekad i na ravnim dijelovima etape. Na svim okrijepnim stanicama (`feed` zone) uzimam hranu i piće za oboje i onda sustižem partnericu jer se ona tu ne zaustavlja da ne gubimo puno na vremenu. Tu su još psihički trenuci, momenti utrke kad partnerica `pukne`, ima krizu i tada je sve na meni da to sredim kako bi nastavili dalje bez većih problema, a moram priznati da i mene ponekad uhvati kriza.
Još uvijek mislite da je lagano voziti u mix parovima?
Koliko često se čuješ sa svojom partnericom tijekom priprema i da li uspijete odraditi koji trening skupa prije odlaska na utrku?
Sa Anni se čujem otprilike svakih 14 dana, da znamo kako kome ide sa pripremama i treningom, da li je sve ok.. Sa Anni sam vozio već 2013 tako da se dobro znamo kao tim, a zajedničke treninge ćemo odraditi zajedno u tjednu prije utrke u Južnoj Africi.
Koji je najbolji rezultat koji si do sada uspio ostvariti na Absa Cape Epic utrci i kakvi su planovi i očekivanja za ovogodišnji rezultat?
2010.g. sam vozio zajedno sa Tanjom Žakelj (aktualnom pobjednicom Svjetskog kupa u XCO) i završili smo ukupno 4. u mix kategoriji , a 2011.g. sam u timu zajedno sa Ivonne Kraft završio kao ukupno 3. U mix kategoriji. Ove godine je plan završiti utrku u ukupno top 3 mjesta mix kategorije.
Po dosadašnjem iskustvu koje imaš oko priprema za Absa Cape Epic, koliko vremena je dovoljno da se prosječni vozač može pripremiti za takve napore?
Zavisi što očekuješ od utrke. Ako pričamo da se za utrku sprema vozač koji već nekoliko godina ima iskustva u MTB natjecanjima (kategoriji XC maraton) i planira da ide završiti Absa Cape Epic, da vozi svaku etapu pametno i kontrolirano bez da razmišlja o ukupnom plasmanu, nego samo o tome da svaku etapu uspješno završi onda je dovoljno 4-5 mjeseci priprema.
Osim rezultata na Absa Cape Epic-u koje si do sad rezultate još postigao?
Više puta sam bio državni prvak u XCO i XC maraton kategoriji. U 2013 mi je najviše značila pobjeda na jednoj od etapa Alpen Tour Trophy (2. etapa) gdje sam uspio dobiti Barta Brentjesna (olimpijski prvak iz Atlante u XCO, brončani sa olimpijskih igara u Ateni 2004. u XCO, svjetski prvak u XCO 1995., srebrni na svjetskom prvenstvu u XC maratonu 2003. i 2005., prvi ukupno na Absa Cape Epic 2005.), zatim ukupna pobijeda među veteranima na UCI M Series Učka Maratonu i na Maratonu u Tolminu (u sklopu Soča Outdoor Festivala, 46,8km i 1530m uspona) i 3. mjesto na jednoj od etapa na Vaude Trans Schwarzvaldu.
Uvjeti na drugoj etapi Alpen Tour Trophy gdje je Peter bio prvi u svojoj kategoriji ispred Barta Brentjesna
Da bi postizao ovakve rezultate vjerojatno i puno vremena moraš posvetiti treningu, koliko dnevno provedeš na treningu?
Teško mogu reći koliko je to sati dnevno ili tjedno jer sve zavisi kakva je sezona, ali mogu reći da u jednoj godini napravim oko 600 sati i 240 000m visinske razlike. To je sve zajedno kad se zbroje utrke i treninzi.
Opiši nam malo kako izgleda tvoj dan da bi stigao osim treninga odraditi i ostale obveze (obitelj, posao)?
Ustajem oko 5-5.30h ujutro, nakon toga radim do 7h kada idem napraviti sinu Urbanu doručak. Nakon toga više ili manje cijeli dan radim, a između si uzmem vremena za odraditi trening. Na spavanje idem oko 22h. Obitelj me vrlo često prati na utrke tako da budemo čim više zajedno.
Koliko imaš godina i kad si uopće počeo trenirati biciklizam, da li je to bio jedini sport kojim si se bavio u svom životu?
Imam 48 godina. Najprije sam vozio od 15 - 20 godine cestovne utrke, poslije toga sam vozio moto utrke sa motorom Honda 125gp i tada puno vremena proživio na vašem Grobniku i bio sam dosta brz sa vremenom 1,39 po krugu. Poslije toga sam nekoliko godina učio tenis da bi se zbog oklade, sa jednim prijateljem koja je bila vezana uz bicikl, vratio natrag u biciklizam. Opet sam prvo voztio na cesti, nakon čega sam prešao u MTB klub Uni Team gdje sam već 11 godina aktivni član i natjecatelj.
Što je po tebi sve važno za uspjeh i postizanje rezultata i koje bi savjete dao vozačima koji se tek kreću ozbiljnije baviti ovim sportom ?
Najvažnije je da vjeruješ u sebe, voliš sport, imaš dobrog trenera i da svaki trening napraviš kako treba.
Peter pomaže svojoj partnerici da lakše savlada jedan od težih dijelova staze tijekom etape Absa Cape Epic utrke