Ujutro se treba rano ustati da bi vikend vožnja završila u neko razumno vrijeme kako bismo mogli ostatak dana biti s obitelji. Većina nas je u sličnoj situaciji. Jutarnje jesenske vožnje su karakteristične po tome da su nerijetko izuzetno blatne i bicikl izgleda u najmanju ruku kao ovaj sa slike.
Mi smo isprobali već doista veliki broj sredstava za pranje i do sada smo najčešće koristili Muc-off i već sveprisutni Bike workX set za pranje. Nije to baš set, to smo mi tako prozvali smatrajući da je to komplet koji je doista dovoljan za temeljito i brzo pranje nakon svake vožnje.
Lijepo je vidjeti čisti bajk nakon dugo vremena što ga nakon pranja na kraju gledamo polumusavog i ne marimo jer je vožnja najbitnija. Ali ako se zapitate kad ste zadnji put pogledali svoj bajk da je izgledao kao prvog dana kad ste ga kupili :), malo bi nas se sjetilo. E, pa tako krećemo mi s pranjem koje uključuje, za početak, nanos CYCLO STAR BikeworkX tekućinu za pranje. To je nešto kao otapalo s određenim šamponom u sebi koji se može nanositi na sve dijelove bicikla.
Sve smo našpricali, i diskove i pločice kao najosjetljiviji dio koji nakon pranja nerijetko cvili i nekad uopće ne prestaje. Iako možda krivo, ali za ovaj prilog smo odlučili bicikl prati kao prave neznalice i ljenčine, da vidimo do koje mjere je dobar ovaj proizvod. Naputak je sljedeći: našpricati cijeli bicikl i ostaviti ga par minuta da se “paca”. Mi smo tako i učinili. Skoreno blato na gumama nismo špricali jer se činilo da ipak nema smisla i da taj proizvod nije za to ni namijenjen. Gume treba s jakim mlazom prethodno isprati od blata, onda ima smisla špricati CYCLO STAR tekućinu. Nakon par minuta nanošenja ravnomjerno po cijelom biciklu i par minuta cupkanja oko bicikla krećemo s ispiranjem.
Za probu smo ispirali s najslabijim mlazom, to je mlaz koji krene kad ubacite žeton i rezultati su bili kao s reklame za sredstvo za pranje suđa. Iskreno smo razrogačili oči. Na donjoj slici se vidi kako lagani mlaz u potpunosti odstranjuje blato i ostaje potpuno čisti bicikl ispod mlaza. Dakle, vrhunski proizvod. Nakon pranja smo zaključili da ga se može i razrijediti s vodom te dobiti duplu dozu. Jedna bočica ovog sredstva košta 50 kuna što je u prosjeku ok. Ali ako se razrijedi s vodom, onda je to dobar deal.
Nakon dobrog ispiranja guma s kojima je bilo malo muke još jednom nanosimo na polučiste gume isto sredstvo i ispiremo ih još jednom. Rezultat je odličan. Bicikl je kao nov. Dugo ga nismo vidjeli takvog :). Nakon svega na red dolaze kremice za spavanje. Prvo nanosimo silikonski zaštitni sprej koji će zaštiti sve zglobove i ležajeve. S njim treba malo opreznije jer ne želite nanijeti sloj na diskove. Sprej se zove SILICONE STAR, također od Bike workX proizvođača. I kad smo dobro nasaftali sve što može zakazati nakon korozije, ostao je još samo lanac koji ćemo zaštititi i podmazati CHAIN STAR EXTREME lubrikantom i time završiti projekt desetminutnog pranja bicikla.
Photo: Biker